ATI Radeon Catalyst 4.9 beta
Fra : MKH1

Dato : 04-08-04 00:27

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-08-04 10:02

MKH1 wrote:
> Er du til Doom3?
>
> http://www.ati.com/support/infobase/4547.html

Jeg var ellers hooked på at ryge på et ATI kort denne gang, ATI X800Pro. Men
ikke efter denne test:

id Software's Official DOOM3 Benchmarks

http://www2.hardocp.com/article.html?art=NjQy

Sorry ATI. I kan sylte jeres OpenGL drivere så meget i vil (har i gjort i
flere år), så køber jeg bare noget andet. So be it. Jeg tror de mister en
del potentielle kunder på det her. Og jeg agter ikke at vente på udfaldet af
nogle beta-drivere der "måske" giver nogle fps mere om et par måneder, no
way. Jeg har tænkt mig at spille Doom3 på et ordentligt grafikkort når det
kommer på gaden. Og gang i Far Cry med alt tingeltangel på højeste Det
var en til ATI, ikke til dig MKH1

Fra : Anders Nielsen

Dato : 04-08-04 14:05

On Wed, 4 Aug 2004 11:02:18 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

> [...]
>way. Jeg har tænkt mig at spille Doom3 på et ordentligt grafikkort når det
>kommer på gaden. Og gang i Far Cry med alt tingeltangel på højeste Det

Farcry!? det spiller jeg med ALT slået til, og det fungere som det
skal MEGET FLOT, og det enda på et ATI9800pro, hvis dit kort er
magentil/bedre burde du da også kunne det.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-08-04 15:09

Anders Nielsen wrote:
> Farcry!? det spiller jeg med ALT slået til, og det fungere som det
> skal MEGET FLOT, og det enda på et ATI9800pro, hvis dit kort er
> magentil/bedre burde du da også kunne det.

Abit NF7-S rev2.0 (nForce2 driver 4.24)
GeForce4 Ti4400 (driver 56.72)
DirectX9.0c
Athlon XP Barton 2500+
2x512MB PC3200 DDR RAM
WinXP Pro fully updated

Jeg har ikke Far Cry installeret i øjeblikket, men jeg mener at jeg kørte
med settings på medium i 1024x768x32. Det SKAL køre helt glidende. Glæder
mig til 6800GT, så skal der reformatteres og ryddes op, nyeste drivere osv..
Så skal Doom3 og Far Cry prøves i 1024x768x32 med alt på max og 4xAA og
8xAF. Yummi!!! Joint Operatings skulle snart dumpe ind og Half-Life2 er
forudbestilt. Call of Duty: United Offensive og Medal of Honor: Pacific
Assault er på trapperne....Damn, get a life

Fra : Anders Nielsen

Dato : 04-08-04 16:12

On Wed, 4 Aug 2004 16:09:22 +0200, "Per Nielsen"
> [...]

>Jeg har ikke Far Cry installeret i øjeblikket, men jeg mener at jeg kørte
>med settings på medium i 1024x768x32. Det SKAL køre helt glidende.

Det gør det skam også

Mit setup:
Gigabyte GA-7nnxp
HIS Iceq 9800pro + sidste nye "nonbeta" driver
DX9.0c
XP 2200 @ 2GHz
2*512 PC3200 "Coirsair TwinX1024 3200LLPRO"
XPpro uptodate

> [...]
>forudbestilt. Call of Duty: United Offensive og Medal of Honor: Pacific
>Assault er på trapperne....Damn, get a life

Jeg spiller alle mine spil i 1280*1024*32 enkelte spil vil dog ikke
højere end 1280*768/960*32.

JointOPS er skægt, spiller det selv maxfun,
BHD spiller jeg dog mere da jeg selv laver baner
CallOfDuty er heller ikke dårligt.
Need4speed underground NICE GFX

vi kunne blive ved men det er et andet forum .

Held og lykke med dit nyeGFXkort når det kommer.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-08-04 16:40

Anders Nielsen wrote:
> [...]
> DX9.0c
> XP 2200 @ 2GHz
> 2*512 PC3200 "Coirsair TwinX1024 3200LLPRO"

Nja, jeg ved ikke helt hvad der er galt. Svjh havde jeg lidt problemer med
at køre Far Cry med alt på max i 1024x768. Jeg tror jeg eksperimenterer lidt
for meget med at lægge drivere ind i tide og utide. Kan måske give lidt
problemer når der efterhånden er lagt 5 grafikkortdrivere eller mere oveni
hinanden. Den uvane må jeg have gjort noget ved. Derfor bliver der også
reformatteret når Doom3 arriverer

> Jeg spiller alle mine spil i 1280*1024*32 enkelte spil vil dog ikke
> højere end 1280*768/960*32.

Lyder godt

> JointOPS er skægt, spiller det selv maxfun.

Har også spillet demoen en del, glæder mig. Desværre er der ikke PunkBuster
i demoudgaven, så der er også et par cheaters hist og pist. Men det problem
løses jo når spillet ruller ind ad brevsprækken.

> CallOfDuty er heller ikke dårligt.

Fedt. Savner dog stadig et nyt spil med samme "feel" som det nu halvgamle
MoHAA: Allied Assault. DET var et virkeligt fedt onlinespil. Hold da helt
k..ferie hvor røg der mange nattetimer. Fuldstændig suveræn styring. Der var
bare for mange cheaters til sidst.

> Need4speed underground NICE GFX

Udmærket bilspil, men desværre ikke til rat og pedaler.

> vi kunne blive ved men det er et andet forum .

Nemmerlig

> Held og lykke med dit nyeGFXkort når det kommer.

I'm eargerly waiting for my baby........

Fra : xxx

Dato : 04-08-04 14:48

> [...]
> way. Jeg har tænkt mig at spille Doom3 på et ordentligt grafikkort når det
> kommer på gaden. Og gang i Far Cry med alt tingeltangel på højeste Det

jo ja men du bliver vel også nød til at tage støjen med i
dine beregninger
http://www.hardwaretidende.dk/hard/print.php?story=04/07/16/0697798
viser at de bedste kort jo også støjer en del.....
jeg overvejer x800pro det er måske ikke helt så hurtig
som 6800 men det siger ikke ret meget

hilsen lars

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-08-04 15:02

xxx wrote:
> [...]
> viser at de bedste kort jo også støjer en del.....
> jeg overvejer x800pro det er måske ikke helt så hurtig

Der var en der skrev at 6800GT ikke støjede mere end de Radeon 9800Pro og
GeForce Ti4600 kort han havde kørt med før. Så hvis det ikke støjer mere end
det GeForce Ti4400 jeg kører med nu, har jeg såmænd ingen betænkeligheder
Jeg tror min PSU larmer mest (Codegen 400W), og i baggrunden kører enten
TV'et eller radio altid, så jeg regner ikke med at det vil være noget jeg
vil lægge mærke til.

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-08-04 20:39

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> way. Jeg har tænkt mig at spille Doom3 på et ordentligt grafikkort når det
> kommer på gaden. Og gang i Far Cry med alt tingeltangel på højeste Det

Hmm jeg ville nu ikke basere et grafikkort indkøb på ydelsen i ét spil.
Men det er dog velkendt at nVidia er bedst i OpenGL og Ati i Direct3D.
Håber ikke alt for mange baserer deres køb på Doom3, for så godt lyder det
heller ikke til at være.
En del anmeldelser kalder det for ret ensformigt efter et stykke tid.
Måske ligesom Halo der IMO var en omgang copy/paste for at forlænge
singleplayer delen.

Men som indikeret i det første indlæg, gør Ati nu noget ved OpenGL ydelsen.
Dette med den specielle Doom3 diver Cat. 4.9 beta.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-08-04 20:52

Martin Johansson wrote:
> [...]
> spil. Men det er dog velkendt at nVidia er bedst i OpenGL og Ati i
> Direct3D. Håber ikke alt for mange baserer deres køb på Doom3, for så

Det er ikke kun Doom3 der har betydning. Grafikmotoren vil blive brugt i
mange andre spil fremover.

> Men som indikeret i det første indlæg, gør Ati nu noget ved OpenGL
> ydelsen. Dette med den specielle Doom3 diver Cat. 4.9 beta.

Ja, det kan da godt være sker lidt. Jeg sætter mig nu ikke ned og venter på
det. Lidt ærgerligt, jeg havde egentlig regnet med at jeg ville købe ATI
denne gang, men måske næste gang så.

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-08-04 21:34

> Det er ikke kun Doom3 der har betydning. Grafikmotoren vil blive brugt i
> mange andre spil fremover.

Hmm ja, men Far Cry's motor (DX9) vil eks. også blive brugt, og HL2's source
motor osv.
Jeg kan godt overleve dårlig ydelse i OpenGL hvis der er tip top ydelse i
Direct3D.
Der ikke så mange spil der kun bruger OpenGL længere, og så stor er
forskellen heller ikke.

Jeg har dog heller aldrig været den vilde fan af spil fra Id software, men
det er en anden snak.

> Ja, det kan da godt være sker lidt. Jeg sætter mig nu ikke ned og venter

> det. Lidt ærgerligt, jeg havde egentlig regnet med at jeg ville købe ATI
> denne gang, men måske næste gang så.

Vente og vente, 4.9 kommer til september.
Og der skulle faktisk ske en hel del med ydelsen.

Men under alle omstændigheder er 6800 et glimrende kort.
Meget bedre end de forholdsvis ringe FX modeller.

Godt at høre at du ikke køber et 6800 fordi det er har PixelShader 3.
Det er ellers det man hører mest, så vidt jeg er orienteret er PS3 altså
ikke noget særligt.

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-08-04 21:52

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:4111480a$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
[SNIP]

Fik lige klumret i det, det er 4.8 beta driveren der optimerer til Doom3
dvs. at der nok kommer en final driver, om ca. 7-10 dage.

Forresten giver Cat 4.8 beta driveren 7-8% mere ydelse i Doom3 sammenlignet
med 4.7 på et X800 Pro kort.

Her er en sammenligning af 4.7 og 4.8 Beta, 4.8 yder noget bedre end 4.7.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=4ce0690def848c6df97d8d93f35c04bb&threadid=99549

Fra : Martin Johansson

Dato : 04-08-04 22:08

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:41114c32$0$262$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
>
> Fik lige klumret i det, det er 4.8 beta driveren der optimerer til Doom3
> dvs. at der nok kommer en final driver, om ca. 7-10 dage.

Retter lige mig selv endnu en gang, det er en 4.9 Beta der er specielt til
Doom3.
Men der bliver bare rodet godt rundt i det rundt omkring.

> [...]
> med 4.7 på et X800 Pro kort.
>
> Her er en sammenligning af 4.7 og 4.8 Beta, 4.8 yder noget bedre end 4.7.

Har rettet 4.8 til 4.9 der hvor det er relevant.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-08-04 23:18

Martin Johansson wrote:
> [...]
http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=4ce0690def848c6df97d8d93f35c04bb&threadid=99549

> Har rettet 4.8 til 4.9 der hvor det er relevant.

OK, Martin. Jeg kigger lidt på det

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-08-04 09:45

http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=4ce0690def848c6df97d8d93f35c04bb&threadid=99549

> OK, Martin. Jeg kigger lidt på det

Jeg skal beklage de mange indlæg, men jeg blev noget forvirret over de mange
versionsnumre.
Det var ret svært at finde ud af hvad der var hvad.

Fra : Per Nielsen

Dato : 04-08-04 23:17

Martin Johansson wrote:
> Vente og vente, 4.9 kommer til september.

Too late.

> Og der skulle faktisk ske en hel del med ydelsen.

Jaeh, begge firmaer er lige gode til at synge

> Men under alle omstændigheder er 6800 et glimrende kort.

Og 6800GT lidt bedre.

> Meget bedre end de forholdsvis ringe FX modeller.

Dem sprang jeg også let og elegant henover. Har i øjeblikket et GeForce4
Ti4400 overclocked.

> Godt at høre at du ikke køber et 6800 fordi det er har PixelShader 3.
> Det er ellers det man hører mest, så vidt jeg er orienteret er PS3
> altså ikke noget særligt.

Kommer lidt an på. Forskellen er testet med Far Cry patch 1.2.

http://firingsquad.com/hardware/far_cry_sm30/default.asp
http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=5838&head=1&comments=1
http://firingsquad.com/hardware/far_cry_ps2.0b/

Fra : Martin Johansson

Dato : 05-08-04 09:49

> Too late.

> Jaeh, begge firmaer er lige gode til at synge

Dette er testet af alm brugere, 4.9 Beta giver et ordentlig boost i ydelsen.
Det gør 4.8 Beta også, men ikke nær så stort.

Ja og de er begge ca. lige gode til at snyde i benchmark programmer.
Omend jeg synes nVidia stadig fører en smule på det område. (læs: snyder/har
snydt mest)

> Og 6800GT lidt bedre.

Jeg omtalte her hele 6800 serien.
Mener ikke de har lavet noget, der svarer til et FX5200/Geforce 2 i den
serie endnu?

> Dem sprang jeg også let og elegant henover. Har i øjeblikket et GeForce4
> Ti4400 overclocked.

Fornuftigt, omend et Radeon 9700/9800 vil have været fint i perioden.
Det vil formentlig også være fint et stykke tid endnu.

> Kommer lidt an på. Forskellen er testet med Far Cry patch 1.2.

> [...]

Ja, men IMHO lyder det mest som smart markedsføring.
Folk tror de får en hel masse, men så meget nyt er der heller ikke.

Fra : Per Nielsen

Dato : 05-08-04 10:41

Martin Johansson wrote:
> Dette er testet af alm brugere, 4.9 Beta giver et ordentlig boost i
> ydelsen. Det gør 4.8 Beta også, men ikke nær så stort.

Jeg har ikke fået læst dit link endnu, men det skal jeg helt sikkert have
gjort.

> Jeg omtalte her hele 6800 serien.
> Mener ikke de har lavet noget, der svarer til et FX5200/Geforce 2 i
> den serie endnu?

Ikke endnu svjv. Skulle det komme er det nok først og fremmest til OEM.
Personligt er jeg bedøvende ligeglad Det var enten et X800Pro eller
6800GT.

> Fornuftigt, omend et Radeon 9700/9800 vil have været fint i perioden.
> Det vil formentlig også være fint et stykke tid endnu.

Jeg ville også godt have haft et 9800 Pro, men det var vist noget med
dobbelt pris dengang jeg købte mit GeForce4 Ti4400, og det havde jeg ikke
lige lyst til på det tidspunkt.

> Ja, men IMHO lyder det mest som smart markedsføring.
> Folk tror de får en hel masse, men så meget nyt er der heller ikke.

Måske, men det må tiden og de kommende spil jo vise. Det har ikke været
afgørende for mit valg, men det er nu meget rart at have, for hvis nu ...