kokus is ??
Fra : trolderik

Dato : 03-08-04 22:58

Hjæææælp ... jeg har min Phillips ismaskine (fryseelement i bunden) - men
jeg har desværrer fået smag for kokos is - jeg syntes ikke at jeg kan
finde nogen opskrift - der får den rigtige kokossmag frem i isen
...... og jeg kan snart ikke spise mig igennem flere dårlige resultater ...
puha :-/

Er der nogen der kan hjælpe

Mvh
Claus

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-08-04 08:00

trolderik wrote:

> [...]
> finde nogen opskrift - der får den rigtige kokossmag frem i isen
> ..... og jeg kan snart ikke spise mig igennem flere dårlige resultater ...

Ja, jeg vil gerne spise mig igennem nogle af dine dårlige resultater

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-08-04 09:44

trolderik <dsa@asd.com> skrev:

> [...]
> kokossmag frem i isen ..... og jeg kan snart ikke spise mig
> igennem flere dårlige resultater ... puha :-/

Har du prøvet Google?

Jeg fandt bla.:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=13847

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 04-08-04 12:57

On Tue, 03 Aug 2004 23:57:47 +0200, trolderik <dsa@asd.com> wrote:

> [...]
>finde nogen opskrift - der får den rigtige kokossmag frem i isen
>..... og jeg kan snart ikke spise mig igennem flere dårlige resultater ...

Bland lidt Malibu (17 % kokoslikør) i - det er lidt længere om at
fryse, men fremhæver kokossmagen meget.

KS

PS: Hvis du bruger ko-kus kan jeg godt forstår, at det smager
underligt....

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-08-04 13:43

[trolderik | Tue, 03 Aug 2004 23:57:47 +0200]

>jeg har desværrer fået smag for kokos is - jeg syntes ikke at jeg kan
>finde nogen opskrift - der får den rigtige kokossmag frem i isen

Tag udgangspunkt i en almindelig vanille gelato, men undlad vanillien og
erstat halvdelen af mælken med kokosmælk, og tilsæt desuden en sjat
fintreven kokosmel.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Jette Mogensen

Dato : 04-08-04 17:37

"trolderik" <dsa@asd.com> skrev i en meddelelse
newssb6falolh57kip@news.tele2.dk...

> [...]
> finde nogen opskrift - der får den rigtige kokossmag frem i isen
> ..... og jeg kan snart ikke spise mig igennem flere dårlige resultater ...

Kokos-is

500 ml sødmælk
5 æggeblommer
100 gram sukker
100 ml revet kokos
100 ml kokos -fløde

rør sukker og æg sammen.Varm mælken op til kogepunktet og rør den i
æggeblandingen.Hæld det hele tilbage i gryden og varm op til det tykner (det
må ikke koge).Tages af varmen og kokos og kokosfløde røres i.Køl af i
vandbad og frys i ismaskine.

det er en ret sød is,så den er længe om at fryse. Husk at bruge kokosfløde
( den til Pina Colada)-ikke kokosmælk.

mvh Jette

Fra : trolderik

Dato : 04-08-04 23:13

[klip]
> [...]
> vandbad og frys i ismaskine.
>
> det er en ret sød is,så den er længe om at fryse. Husk at bruge

tak for alle de gode hjælpende tip's og den person der ville hjælpe mig
igennem "isbjerget" - jeg vil straks efterprøve teorien med kokos-fløden
og Malibuen (om ikke andet kan den vel drikkes ... he he he

Mvh
Claus

Fra : Helle Petersen

Dato : 06-08-04 10:33

Hej Claus

Jeg er måske noget sent ude, men jeg har en Fantastisk opskrift på kokos is
hente fra denne site for en 4 år siden. Vi har lavet den flere gange og
uhmmm..siger jeg bare:

Kokosis:

Ingredienser

2,5 dl kokosmælk*)
2,5 dl piskefløde
150 g rørsukker
1 dl friskreven kokos
4 æggeblommer
2 æggehvider
5 cl malibu
1/3 vanillestang, flækket

Fremgangsmåde

1. Pisk æggeblommerne med halvdelen af sukkeret. Bring kokosmælken i
kog med reven kokos og 1/3 flækket vanillestang. Hæld den over
æggeblommerne under omrøring. Hæld blandingen tilbage i gryden og varm
op til æggeblommerne legerer - uden at blandingen kommer i kog. Skrab
vanillekornene ud i cremen. Smid barken bort eller vask den tør den,
og kom den i sukkerkrukken. Hæld cremen i en skål og køl den af.

2. Pisk fløden til let flødeskum. Pisk æggehviderne og resten af
sukkeret.

3. Rør malibu i den kolde kokosflødecreme, rør flødeskummet i og vend
forsigtigt i. Vend de stiftpiskede æggehvider i, hæld blandingen i en
form og frys. Stil den i en fryser 3-4 timer eller til den er fast.

*) Du kan købe kokosmælk på dåse eller lave din egen kokosmælk:

200 g reven kokosnød (helst frisk) 4-5 dl kogende vand

Kom kokosmælken i en skål. Kog vandet og hæld det over kokosmelet. Lad
det køle lidt af og ælt derefter blandingen godt igennem. Hæld skålens
indhold gennem en sigte. Pres og kokosmælken er klar til brug. Gentag
processen en gang eller to. Første hold kokosmælk er mest intenst
smagende.

Håber det kan bruges

Mvh
Helle