Skærme
Fijala 3554
Samsung TFT 172T
Fra : Johnt

Dato : 03-08-04 17:58

Hej !

Jeg har læst megen positiv omtale af ovennævnte skærm, men det er over et år
siden at den var "state of the art". Og ved læsning af denne nyhedsgruppe er
der flest indlæg om skærmen i 2003.

Har Samsung lavet nogle skærme som er bedre siden ?
Jeg kan se at der også findes 173T og 174T, men de har stadig 25ms i
responstid, mens f.eks. 172x har 12 ms.

Jeg er i tvivl om størrelsen på skærmen, jeg har en 17" CRT skærm, og er
tilfreds med størrelsen, er det så tilstrækkeligt med en 15" TFT ?

Jeg bruger mest pc´en til word, excel, surfing samt lejlighedsvis
Battlefield 1942 eller lignende

Hilsen

Johnt

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-08-04 21:32

Johnt wrote:
> Har Samsung lavet nogle skærme som er bedre siden ?
> Jeg kan se at der også findes 173T og 174T, men de har stadig 25ms i
> responstid, mens f.eks. 172x har 12 ms.

Det er en super skærm som jeg bestemt ville overveje hvis jeg skulle ud og
have en fladskærm... Dog synes jeg også man skulle overveje en LG Flatron
L1715B (mener jeg den hedder), med S-IPS panel...

> Jeg er i tvivl om størrelsen på skærmen, jeg har en 17" CRT skærm, og
> er tilfreds med størrelsen, er det så tilstrækkeligt med en 15" TFT ?

Jeg ville ikke gå ned i en 15" TFT! Du skal huske på, at sådanne typisk ikke
kan køre en højere opløsning end 1024x768, hvilket IMO er for lidt efter
dagens standard. 1280x1024 er mere passende, (1280x960 ville være endnu mere
passende da det så er 4:3 forhold, men det laves ikke til fladskærme).

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : C.Stensgaard

Dato : 03-08-04 21:50

Der er kommet en nyere version - en syncmaster 910T. Den sparker lidt....dog
stadig med 25 ms

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 04-08-04 17:50

Samsung 192X