Amerikanske mål
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 03-08-04 15:54

Jeg sidder her med en opskrift, hvor der står 1 cup butter
½ cup confectioners sugar o.s.v. ... jeg har også et målebæger
hvor der f.eks. står ½cup - 4 oz.

hvor meget er 4 oz. ?
hvor meget er 1-inch balls?
(Altså man skal trille kugler af dejen på 1 inch)

Sidst men ikke mindst, der står "heat oven to 400*

(*kan ikke huske hvordan man laver det lille nul)

Men det må jo være 400 grader og hvad skal det mon være
hvis man bruger celcius i en dansk ovn?

Confectioners sugar er vel flormelis ?

På forhånd tak!

Hilsen Ruth

Fra : Davidsen

Dato : 03-08-04 16:42

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (*kan ikke huske hvordan man laver det lille nul)
>
> Men det må jo være 400 grader og hvad skal det mon være

Prøv:
http://www.onlineconversion.com/

Mht. Confectioners sugar; ja, det er flormelis, og kaldes også icing sugar
('glasursukker').

Mvh
Davidsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 16:56

> [...]
>

> Jeg sidder her med en opskrift, hvor der står 1 cup butter
> ½ cup confectioners sugar o.s.v. ... jeg har også et målebæger

Amerikanske mål:
http://www.forbrug.dk/mad/fodevarer/talogtider1/maalogvaegt/amerikanske/

1 inch er 2,540 cm.

Fahrenheit grader omregnet til celsius:

Man trækker 32 fra fahrenheitgraden, dividerer tallet med 9 og ganger med 5.

Celsius grader omregnet til fahrenheit:

Man dividerer celsiusgraden med 5, ganger tallet med 9 og lægger 32 til.

400 grader fahrenheit er 204 grader celsius.

4 oz. er 113 gram.

Tina

Fra : Morten Wartou

Dato : 03-08-04 17:44

> [...]
>

> Jeg sidder her med en opskrift, hvor der står 1 cup butter
> ½ cup confectioners sugar o.s.v. ... jeg har også et målebæger

Google er, som sædvanlig, din ven. I søgefeltet skriver du blot f.eks.: "4
cups in liters", "1 inch in centimeters" osv.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Søren 35 - Ølstykke

Dato : 03-08-04 18:07

http://www.google.dk/search?num=30&hl=da&ie=UTF-8&newwindow=1&q=1+cup+in+liters&meta=

http://www.google.dk/search?num=30&hl=da&ie=UTF-8&newwindow=1&q=4+oz+in+grams&meta=
http://www.google.dk/search?num=30&hl=da&ie=UTF-8&newwindow=1&q=1+inch+in+cm&meta=

> (Altså man skal trille kugler af dejen på 1 inch)
>
> Sidst men ikke mindst, der står "heat oven to 400*
>
> (*kan ikke huske hvordan man laver det lille nul)
Det er ikke 'et lille nul', det er et grad-tegn.
Hold alt-tasten nede mens du taster 248 på det numeriske tastatur (helt ovre
til højre)

> Men det må jo være 400 grader og hvad skal det mon være
> hvis man bruger celcius i en dansk ovn?
http://www.google.dk/search?q=400+fahrenheit+in+celsius&ie=UTF-8&hl=da&meta=

Søren

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 03-08-04 22:03

"Søren 35 - Ølstykke" skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er ikke 'et lille nul', det er et grad-tegn.
> Hold alt-tasten nede mens du taster 248 på det numeriske tastatur (helt

Jeg siger mange tak fordi I alle har været hjælpsomme.
Nu skal jeg lave nogle meget spændende kugleformede
kager. (Ja altså i morgen.)

Venlige hilsener Ruth