http://www.statogkommune.dk/ hvem kender~
Fra : Per H

Dato : 03-08-04 14:47

Er dette en annoncehaj (igen)

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Anders Christensen

Dato : 03-08-04 14:57

Per H wrote:

> Er dette en annoncehaj (igen)

Det kan jeg ikke svare dig på.
Men en offentlig virksomhed er det ihvertfald næppe :)

Det er ihvertfald et Aps der står bag siden

CVR-nr.:27-92-09-42
Startdato:24.06.2004
Ophørsdato:
Navn:    STAT OG KOMMUNE ApS
Adresse:
Vestergade 3, 1.
1456 København K

Telefon:

Fax:

E-mail:

Virksomhedsform: 80 - Anpartsselskab

Hovedbranche: 980000 - Uoplyst
Antal Ansatte: -

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 23:47

On Tue, 03 Aug 2004 15:57:04 +0200, Anders Christensen
<vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote:

>Det kan jeg ikke svare dig på.
>Men en offentlig virksomhed er det ihvertfald næppe :)
>
>Det er ihvertfald et Aps der står bag siden
>Virksomhedsform: 80 - Anpartsselskab
>Hovedbranche: 980000 - Uoplyst

Det lugter lidt - dog uden at vide det.
En søgning på deres side med alle/alle gav 9 (ni) hits. Hvor af 6 af
hits'ne er dubletter af to hits. Faktisk giver det kun 5 unikke hits.

Domænet er oprettet 8/6-04, så det er ret nyt.
Registrant er anonym.
Navneserveren er hos andersenit.dk, og hostes hos azero.dk.

Det er hvad jeg lige kunne finde ud af

/karsten

Fra : Anders Christensen

Dato : 04-08-04 06:22

Karsten Madsen wrote:

> [...]
>
> Domænet er oprettet 8/6-04, så det er ret nyt.
> Registrant er anonym.
> Navneserveren er hos andersenit.dk, og hostes hos azero.dk.

Det var også det første jeg tjekkede, og kunne konstatere at der heller
ikke var synderligt meget information at komme efter der :)
Hvilket netop også forstærker min mistanke

Fra : e

Dato : 04-08-04 14:18

> En søgning på deres side med alle/alle gav 9 (ni) hits.

Hvad mener du med dette ?

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 20:08

On Wed, 4 Aug 2004 15:18:22 +0200, "e" <sdf@gfgfgf.fgfg> wrote:

>Hvad mener du med dette ?

Gå ind på www.statogkommune.dk
På indgangssiden kan man søge på "branche" og "område". Hvis man
vælger "alle" i begge søgekriterier, så får man ni hits (svar)

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 04-08-04 20:35

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i dk> skrev i en meddelelse

> Domænet er oprettet 8/6-04, så det er ret nyt.
> Registrant er anonym.
> Navneserveren er hos andersenit.dk, og hostes hos azero.dk.

Logoet med kongekronen ligner til forveksling det der blev anvendt på
www.nationalregistret.dk indtil de blev omtalt som annoncehaj i TV.
Formålet er at logoet skal forveksles med Erhvervs og Selskabsstyrelsen,
prøv selv at sammenlign på http://www.eogs.dk/ og
http://www.statogkommune.dk (der er en lille forskel på kronen).

nationalregisteret.dk benytter sjovt nok også navneserveren hos
andersenit.dk og hostes også hos azero.dk

Fra : Nicolai

Dato : 04-08-04 21:07

> [...]
> www.nationalregistret.dk indtil de blev omtalt som annoncehaj i TV.
> Formålet er at logoet skal forveksles med Erhvervs og Selskabsstyrelsen,

Kæft en gang plattenslagere. Svineri.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-08-04 18:09

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> www.nationalregistret.dk indtil de blev omtalt som annoncehaj i TV.
> Formålet er at logoet skal forveksles med Erhvervs og Selskabsstyrelsen,

Den lille forskel på kronen er da godtnok i mine øjne mikroskopisk,
bortset fra skaleringen...

Er det ikke brud på markedsføringsloven + sikkert også en eller flere
andre love, måske noget om varemærkelovgivning?

Kan man ikke anmelde dem? Det syntes jeg sgu´ at de har fortjent for at
starte endnu et latterligt fup- og svindel-firma...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : BT

Dato : 05-08-04 21:25

> [...]
>
> Kan man ikke anmelde dem? Det syntes jeg sgu´ at de har fortjent for at
> starte endnu et latterligt fup- og svindel-firma...

Den eneste forksel der er på kronen er som du selv nævner, scaleringen..
Men det sjove er :

Opsætningnen af kronen, tekst og buen er ens
Farvevalget er ens
Skriftypen er ens

Er det mon et tilfælde??
/brian

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-08-04 07:28

"BT" <et@eller.andet> skrev i en meddelelse

> Den eneste forksel der er på kronen er som du selv nævner, scaleringen..

Kik en ekstra gang
Det er IKKE den samme krone, f.eks. den vandrette streg i kronen har
forskellig tykkelse. Toppen har også en lidt anden udformning.

> Opsætningnen af kronen, tekst og buen er ens
> Farvevalget er ens
> Skriftypen er ens
>
> Er det mon et tilfælde??

Det er helt sikker ikke tilfældigt.
Samme trick blev brugt på www.nationalregistret.dk til at få folk til at tro
at der var tale om et offentligt register, man SKULLE registreres i for at
drive virksomhed. Fakta var bare at det var en annoncehaj, hvilket jeg er
99,9% sikker på at der også er tale om her.

Fra : Jesper Brock

Dato : 06-08-04 08:55

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke anmelde dem? Det syntes jeg sgu´ at de har fortjent for at
> starte endnu et latterligt fup- og svindel-firma...

Hehe... nu skal man jo være 100% sikker, før man kan anmelde folk... det er
også derfor, vi lige afventer situationen, men umiddelbart er vi rimeligt
skeptiske på Unfairpris.dk.

Som det også fremgår af denne tråd, er der tale om et firma, der kun er en
måned gammelt... alligevel kalder man sig selv "et
serviceorgan/samlingspunkt for den offentlige sektor i Danmark".

Gad vide hvor mange offentlige instanser, der har samledes på siden i
sommerferieperioden...?

Med venlig hilsen

Jesper Brock
chefredaktør