nVidia Quadro?
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-08-04 10:42

Greetings!

Hvad er Quadro og hvordan er ydelsen?

Kan det bruges til spil?

Jesper G. Poulsen

Fra : iddqd

Dato : 03-08-04 12:28

Jesper G. Poulsen wrote:

> Greetings!
>
> Hvad er Quadro og hvordan er ydelsen?

www.nvidia.com

Kort fortalt så heder prof udgaven af Geforce kortene Quadro, og hvis
dit kort bare hedder Quadro er nok ca. som et Geforce/Geforce2.

> Kan det bruges til spil?

Sagtens, spørgsmålet er hvor hurtigt det er. Det afhænger blot af
hvilket Quadro kort vi taler om.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-08-04 14:09

iddqd wrote:

> Sagtens, spørgsmålet er hvor hurtigt det er. Det afhænger blot af
> hvilket Quadro kort vi taler om.

nVidia® Quadro™ FX Go700 128MB

nVidia® Quadro™ FX Go1000 128MB

De bruges i Dell's Precision Mobile Workstation M60 - hvad svarer de
til i GF?

Jesper G. Poulsen

Fra : iddqd

Dato : 03-08-04 14:47

Jesper G. Poulsen wrote:

> nVidia® Quadro™ FX Go700 128MB
>
> nVidia® Quadro™ FX Go1000 128MB
>
> De bruges i Dell's Precision Mobile Workstation M60 - hvad svarer de
> til i GF?

Hvis vi taler bærbar grafik til spil, så er de alligevel klart overhalet
af det nye ATI, så hvorfor bruge tid på det. Hvis du absolut vil så prøv
og Google efter test af Dell's maskiner eller evt. bare "grafikkortene".

Et skud er et sløvt GeforceFX, men hæng mig ikke op på det.

Mvh

Bruno

PS. Et GeForce kan forøvrigt normalt moddes til et Quadro enten vha. en
fixet driver eller en loddekolbe.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-08-04 23:08

iddqd wrote:

> Hvis vi taler bærbar grafik til spil, så er de alligevel klart
> overhalet af det nye ATI, så hvorfor bruge tid på det. Hvis du

Fordi ATI ikke fås i de store Dell-maskiner.

Jesper G. Poulsen

Fra : iddqd

Dato : 04-08-04 07:44

Jesper G. Poulsen wrote:
> Fordi ATI ikke fås i de store Dell-maskiner.

Lyder sjovt, for så vidt jeg er underrettet har Dell lige lavet en 30
dages eksklusiv aftale med ATI om deres nye chip til bærbare.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-08-04 08:03

iddqd wrote:

> Lyder sjovt, for så vidt jeg er underrettet har Dell lige lavet en 30
> dages eksklusiv aftale med ATI om deres nye chip til bærbare.

Prøv at kigge på Lattitude D800 og Precision M60.

Jesper G. Poulsen

Fra : iddqd

Dato : 04-08-04 08:17

Jesper G. Poulsen wrote:

> Prøv at kigge på Lattitude D800 og Precision M60.

Citat fra FiringSquads test af ATI Mobility 9800:

"If you’re interested in picking up a MOBILITY RADEON 9800 equipped
system, your choices are pretty limited for the immediate future, as ATI
has signed an exclusive 30-day agreement with Dell. This could keep
prices artificially high at first, as other OEMs are shut out from
offering MOBILITY 9800 graphics as an option, although we’ll have to
wait and see how this plays out. Existing Dell Inspiron XPS and Inspiron
9100 owners can upgrade their current systems to MOBILITY RADEON 9800
for $399, which includes installation."

http://www.firingsquad.com/hardware/ati_mobility_radeon_9800/

Men det kan selvfølgelig være de ikke kan fås endnu.

Mvh

Bruno

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-08-04 08:28

iddqd wrote:

> Men det kan selvfølgelig være de ikke kan fås endnu.

Ispiron anvender ATI, men manden vil ikke ha' Inspiron, da de ikke kan
leveres med Win2k.

Jesper G. Poulsen