/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
DHI - institut for vand og miljø
Fra : Mille


Dato : 03-08-04 07:09

Jeg har fået en henvendelse fra nogen som kalder sig "DHI - institut for
vand og miljø"

Er der nogen derude der ved hvem de er?

De skriver:

Hej

Jeg arbejder for Vandudsigten på DHI - institut for vand og miljø. På
baggrund af datainput fra mere end 100 måleinstrumenter i bla. DK,
samt data fra vejr2, leverer vi danmarks mest pålidelige prognoser indenfor
vandudsigter af de danske farvande
(bølgehøjde, strømforhold, temperaturer, alger etc.). Denne viden bliver nu
tilgængelig for dykkere.

I forbindelse med en lancering af denne serviceydelse via internettet og
SMS, har vi til hensigt at give alle dykerinstruktører en gratis
prøvetid på2 måneder, så de kan se hvad det er. Derfor ville jeg høre dig om
du har mulighed for at oplyse mig e-mailadd. til alle
dykkerinstruktører eller andre relevante personer fra din klub.

Såfremt du sender mig disse informationer vil du indenfor et par uger selv
modtage et brugernavn og et password til denne specialiserede online
service,
som dine klubmedlemmer ligeledes kan benytte!

Jeg garanterer ligeldes at e-mailadd. ikke vil blive misbrugt til andet end
fremsendelse af ovenstående gratis tilbud!

På forhånd tak!


--
Med venlig hilsen

Mille
PS. der er en FEJL i min adresse





 
 
Nikolaj Bech (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Nikolaj Bech


Dato : 03-08-04 07:36

Hej

DHI findes rent faktisk og de har en fin hjemmeside:

http://www.dhi.dk/dansk/

Jeg har kun kigget et øjeblik på siden og er nok i øvrigt ikke
kvalificeret til at bedømme 'lødigheden', men der er åbenbart tale om et
internationalt selskab.

Men uanset hvor seriøst osv. det er, skal du være varsom med at udlevere
andres mail adresser uden deres samtykke. Ud over at det er generende at
ens mail adresse bliver distribueret i disse spam og virus tider, så er
persondataloven heller ikke begejstret.

Jeg synes at du og andre der måtte modtage denne mail skal skrive
tilbage og bede dem omformulere teksten således at du/i kan sende den
videre til andre interesserede og så kan de selv tilmelde sig. Så er
alle glade, både dykkerkolleger og myndigheder.

mvh
Nikolaj


Mille wrote:

> Jeg har fået en henvendelse fra nogen som kalder sig "DHI - institut for
> vand og miljø"
>
> Er der nogen derude der ved hvem de er?
>
> De skriver:
>
> Hej
>
> Jeg arbejder for Vandudsigten på DHI - institut for vand og miljø. På
> baggrund af datainput fra mere end 100 måleinstrumenter i bla. DK,
> samt data fra vejr2, leverer vi danmarks mest pålidelige prognoser indenfor
> vandudsigter af de danske farvande
> (bølgehøjde, strømforhold, temperaturer, alger etc.). Denne viden bliver nu
> tilgængelig for dykkere.
>
> I forbindelse med en lancering af denne serviceydelse via internettet og
> SMS, har vi til hensigt at give alle dykerinstruktører en gratis
> prøvetid på2 måneder, så de kan se hvad det er. Derfor ville jeg høre dig om
> du har mulighed for at oplyse mig e-mailadd. til alle
> dykkerinstruktører eller andre relevante personer fra din klub.
>
> Såfremt du sender mig disse informationer vil du indenfor et par uger selv
> modtage et brugernavn og et password til denne specialiserede online
> service,
> som dine klubmedlemmer ligeledes kan benytte!
>
> Jeg garanterer ligeldes at e-mailadd. ikke vil blive misbrugt til andet end
> fremsendelse af ovenstående gratis tilbud!
>
> På forhånd tak!
>
>

anjap (03-08-2004)
Kommentar
Fra : anjap


Dato : 03-08-04 07:39

Hej Mille

Jeg har googlet på dem, så prøv at se
http://www.dhi.dk/dansk/

Umiddelbart virker det da rimeligt seriøst, men om det så er smart at
videregive Emailadresser er nok et andet spørgsmål...

Mvh Anja

"Mille" skrev d. 03-08-04 07:09 dette indlæg :
> Jeg har fået en henvendelse fra nogen som kalder sig "DHI - institut
for
> vand og miljø"
>
> Er der nogen derude der ved hvem de er?
>
> De skriver:
>
> Hej
>
> Jeg arbejder for Vandudsigten på DHI - institut for vand og miljø. På
> baggrund af datainput fra mere end 100 måleinstrumenter i bla. DK,
> samt data fra vejr2, leverer vi danmarks mest pålidelige prognoser
indenfor
> vandudsigter af de danske farvande
> (bølgehøjde, strømforhold, temperaturer, alger etc.). Denne viden
bliver nu
> tilgængelig for dykkere.
>
> I forbindelse med en lancering af denne serviceydelse via internettet
og
> SMS, har vi til hensigt at give alle dykerinstruktører en gratis
> prøvetid på2 måneder, så de kan se hvad det er. Derfor ville jeg høre
dig om
> du har mulighed for at oplyse mig e-mailadd. til alle
> dykkerinstruktører eller andre relevante personer fra din klub.
>
> Såfremt du sender mig disse informationer vil du indenfor et par uger
selv
> modtage et brugernavn og et password til denne specialiserede online
> service,
> som dine klubmedlemmer ligeledes kan benytte!
>
> Jeg garanterer ligeldes at e-mailadd. ikke vil blive misbrugt til
andet end
> fremsendelse af ovenstående gratis tilbud!
>
> På forhånd tak!
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Mille
> PS. der er en FEJL i min adresse
>
>
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik Manley (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Manley


Dato : 03-08-04 07:44

Se

www.dhi.dk

De er ganske seriøse men jeg har nu ikke hørt noget om dette projekt. Det er
vel ikke rimeligt du sender dem andre folks email adresser bare sådan uden
videre, du må lige spørge om du må for dem.

Henrik Manley



Søren Arnvig (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Søren Arnvig


Dato : 03-08-04 08:00


"Mille" <m.graversenFEJL@privat.dk> wrote in message
news:410f2c15$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har fået en henvendelse fra nogen som kalder sig "DHI - institut
for
> vand og miljø"
>
> Er der nogen derude der ved hvem de er?
>
> De skriver:
>
> Hej
>
<snip lidt forklaring>
> Derfor ville jeg høre dig om
> du har mulighed for at oplyse mig e-mailadd. til alle
> dykkerinstruktører eller andre relevante personer fra din klub.
>
> Såfremt du sender mig disse informationer vil du indenfor et par
uger selv
> modtage et brugernavn og et password til denne specialiserede online
> service,
> som dine klubmedlemmer ligeledes kan benytte!
>
> Jeg garanterer ligeldes at e-mailadd. ikke vil blive misbrugt til
andet end
> fremsendelse af ovenstående gratis tilbud!

Den mest reelle procedure for DHI vil være at sende en
pressemeddelelse til instruktører og andet godtfolks
interesseorganisationer f.eks PADI eller DSF,. med oplysninger hvor
man kan tilmelde sig den gratis prøve periode. Så kan den enkelte selv
overveje om man har lyst til at være med eller ej.

Det er rigitg dårlig taktik at udlevere mailadresser til andre
organisationer,hvis
man gerne vil holde sig på god fod med mailadressernes ejere.

Lad dig ikke forlede til at gøre noget upopulært.

Søren Arnvig

"Push-advertising" sucks, regardless the media.


Mille (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Mille


Dato : 03-08-04 08:14


"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote in message
news:410f37fa$0$261$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Mille" <m.graversenFEJL@privat.dk> wrote in message
> news:410f2c15$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Jeg har fået en henvendelse fra nogen som kalder sig "DHI - institut
> for
> > vand og miljø"
> >
> > Er der nogen derude der ved hvem de er?
> >
> > De skriver:
> >
> > Hej
> >
> <snip lidt forklaring>
> > Derfor ville jeg høre dig om
> > du har mulighed for at oplyse mig e-mailadd. til alle
> > dykkerinstruktører eller andre relevante personer fra din klub.
> >
> > Såfremt du sender mig disse informationer vil du indenfor et par
> uger selv
> > modtage et brugernavn og et password til denne specialiserede online
> > service,
> > som dine klubmedlemmer ligeledes kan benytte!
> >
> > Jeg garanterer ligeldes at e-mailadd. ikke vil blive misbrugt til
> andet end
> > fremsendelse af ovenstående gratis tilbud!
>
> Den mest reelle procedure for DHI vil være at sende en
> pressemeddelelse til instruktører og andet godtfolks
> interesseorganisationer f.eks PADI eller DSF,. med oplysninger hvor
> man kan tilmelde sig den gratis prøve periode. Så kan den enkelte selv
> overveje om man har lyst til at være med eller ej.
>
> Det er rigitg dårlig taktik at udlevere mailadresser til andre
> organisationer,hvis
> man gerne vil holde sig på god fod med mailadressernes ejere.
>
> Lad dig ikke forlede til at gøre noget upopulært.
>
> Søren Arnvig
>
> "Push-advertising" sucks, regardless the media.
>
Tak for jeres svar.

Det kunne naturligvis ikke falde mig ind at udlevere andre folks e-mail
adresser. Jeg sender mailen videre til dem som det kunne være relevant for,
så må de jo selv vælge om de vil give deres e-mail adresse videre.

Det undre mig blot at I andre ikke har hørt om det, de har fået min e-mail
adresse via min klubs hjemmeside.


--
Med venlig hilsen

Mille
PS. der er en FEJL i min adresse



Niels (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 03-08-04 09:27

Mille wrote:

> Tak for jeres svar.
>
> Det kunne naturligvis ikke falde mig ind at udlevere andre folks e-mail
> adresser. Jeg sender mailen videre til dem som det kunne være relevant for,
> så må de jo selv vælge om de vil give deres e-mail adresse videre.
>
> Det undre mig blot at I andre ikke har hørt om det, de har fået min e-mail
> adresse via min klubs hjemmeside.
>
>

Jamen jeg har da også fået den, og videresendt den i klubben.

Mvh. Niels

Ukendt (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-08-04 09:12

Hvis DHI sender uopfordret reklame til folk er det at betragte som SPAM og
som sådan ulovligt i Danmark !

Poul B-H

"Mille" <m.graversenFEJL@privat.dk> wrote in message
news:410f3b32$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote in message
> news:410f37fa$0$261$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > "Mille" <m.graversenFEJL@privat.dk> wrote in message
> > news:410f2c15$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > Jeg har fået en henvendelse fra nogen som kalder sig "DHI - institut
> > for
> > > vand og miljø"
> > >
> > > Er der nogen derude der ved hvem de er?
> > >
> > > De skriver:
> > >
> > > Hej
> > >
> > <snip lidt forklaring>
> > > Derfor ville jeg høre dig om
> > > du har mulighed for at oplyse mig e-mailadd. til alle
> > > dykkerinstruktører eller andre relevante personer fra din klub.
> > >
> > > Såfremt du sender mig disse informationer vil du indenfor et par
> > uger selv
> > > modtage et brugernavn og et password til denne specialiserede online
> > > service,
> > > som dine klubmedlemmer ligeledes kan benytte!
> > >
> > > Jeg garanterer ligeldes at e-mailadd. ikke vil blive misbrugt til
> > andet end
> > > fremsendelse af ovenstående gratis tilbud!
> >
> > Den mest reelle procedure for DHI vil være at sende en
> > pressemeddelelse til instruktører og andet godtfolks
> > interesseorganisationer f.eks PADI eller DSF,. med oplysninger hvor
> > man kan tilmelde sig den gratis prøve periode. Så kan den enkelte selv
> > overveje om man har lyst til at være med eller ej.
> >
> > Det er rigitg dårlig taktik at udlevere mailadresser til andre
> > organisationer,hvis
> > man gerne vil holde sig på god fod med mailadressernes ejere.
> >
> > Lad dig ikke forlede til at gøre noget upopulært.
> >
> > Søren Arnvig
> >
> > "Push-advertising" sucks, regardless the media.
> >
> Tak for jeres svar.
>
> Det kunne naturligvis ikke falde mig ind at udlevere andre folks e-mail
> adresser. Jeg sender mailen videre til dem som det kunne være relevant
for,
> så må de jo selv vælge om de vil give deres e-mail adresse videre.
>
> Det undre mig blot at I andre ikke har hørt om det, de har fået min e-mail
> adresse via min klubs hjemmeside.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Mille
> PS. der er en FEJL i min adresse
>
>



Roland Lyngvig (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Roland Lyngvig


Dato : 03-08-04 14:33

Tja, man kan i dag få en tilsvarende og ganske udmærket service - gratis og
for alle (også almindelige dødelige dykkere) på DMI's hjemmeside:

Sejlervejr giver et godt fremadrettet overblik over bølger og vinden.

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/sejlervejr-2.htm

Herudover er der jo strøm, vandtemperaturer (i overfladen) og mange andre
gode oplysninger:

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/havudsigter.htm

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/havobservationer.htm

Mvh.
Roland Lyngvig


"Mille" <m.graversenFEJL@privat.dk> wrote in message
news:410f2c15$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg arbejder for Vandudsigten på DHI - institut for vand og miljø. På
> baggrund af datainput fra mere end 100 måleinstrumenter i bla. DK,
> samt data fra vejr2, leverer vi danmarks mest pålidelige prognoser
indenfor
> vandudsigter af de danske farvande
> (bølgehøjde, strømforhold, temperaturer, alger etc.). Denne viden bliver
nu
> tilgængelig for dykkere.



Allan (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 03-08-04 15:11

"Roland Lyngvig" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse
news:buMPc.29037$Vf.1737625@news000.worldonline.dk...
> Tja, man kan i dag få en tilsvarende og ganske udmærket service - gratis
og
> for alle (også almindelige dødelige dykkere) på DMI's hjemmeside:

DMI er god, men Svenskerne har noget mindst lige så godt (Kattegat, Øresund
og vestlige Østersø).

http://batvadret.foreca.se/area6.html

Jeg synes denne giver en bedre indikation af det lokale vejr - om udsigten
så holder er en anden sag.

/Allan



Roland Lyngvig (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Roland Lyngvig


Dato : 03-08-04 15:33

Jo, der er masser af muligheder. Min pointe var: Hvorfor betale for en
service, hvis vi kan få den gratis via DMI, SMHI eller andre.

Jeg bruger SMHI, når jeg f.eks. skal til Kullen og andre kystområder i
Sverige:

http://www.smhi.se/

Mvh.
Roland Lyngvig

"Allan" <allan_norskSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message
news:410f9c7f$0$222$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Roland Lyngvig" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse
> news:buMPc.29037$Vf.1737625@news000.worldonline.dk...
> > Tja, man kan i dag få en tilsvarende og ganske udmærket service - gratis
> og
> > for alle (også almindelige dødelige dykkere) på DMI's hjemmeside:
>
> DMI er god, men Svenskerne har noget mindst lige så godt (Kattegat,
Øresund
> og vestlige Østersø).
>
> http://batvadret.foreca.se/area6.html
>
> Jeg synes denne giver en bedre indikation af det lokale vejr - om udsigten
> så holder er en anden sag.
>
> /Allan
>
>



Allan (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Allan


Dato : 03-08-04 15:55

"Roland Lyngvig" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse
news:PmNPc.29049$Vf.1737763@news000.worldonline.dk...
> Jo, der er masser af muligheder. Min pointe var: Hvorfor betale for en
> service, hvis vi kan få den gratis via DMI, SMHI eller andre.

Helt enig. DHI skal da virkeligt hive noget nyt ud af hatten for at kunne
sælge adgang til deres site, når der findes gratis services der opfylder
mine (måske de flestes) behov.

Jeg har selv svaret på DHI's henvendelse af nysgerrighed, men har ikke fået
noget svar. Så måske de har trukket følehornene til sig igen?

/Allan



Jens Olsen (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Olsen


Dato : 03-08-04 19:25

"Allan" <allan_norskSLETDETTE@hotmail.com> wrote in message news:<410f9c7f$0$222$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> "Roland Lyngvig" <nospam@nospam.net> skrev i en meddelelse
> news:buMPc.29037$Vf.1737625@news000.worldonline.dk...
> > Tja, man kan i dag få en tilsvarende og ganske udmærket service - gratis
> og
> > for alle (også almindelige dødelige dykkere) på DMI's hjemmeside:
>
> DMI er god, men Svenskerne har noget mindst lige så godt (Kattegat, Øresund
> og vestlige Østersø).

Ja, og så er der jo også farvandsvæsnets udemærkede side. www.frv.dk
(punktet oceanografi). Normalt rammer de ret godt (dog ikke den
forgangende søndag, hvor bølgerne ikke passed med vinden).

Jeg har ikke fået mail fra DHI, men jeg vil skrive til dem, for jeg er
spændt på at se hvad de har at byde på. Det må virkeligt være stærke
sager, når de kan forlange penge for det i konkurrence med så mange
udemærkede gratistjenester.

Jens Olsen
Køvbenhavns Dykker Club, kbhdyk.dk

Allan Norsk (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Allan Norsk


Dato : 03-08-04 21:09

"Jens Olsen" <jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:33ac1086.0408031024.11b5a23a@posting.google.com...
> Ja, og så er der jo også farvandsvæsnets udemærkede side. www.frv.dk
> (punktet oceanografi). Normalt rammer de ret godt (dog ikke den
> forgangende søndag, hvor bølgerne ikke passed med vinden).

Ser rigtig god ud - tak for linket! Strømprognosen findes vist ikke bedre -
ser ud til at vi må finde noget andet at dykke på end Minestrygeren i morgen
aften.

/Allan



Roland Lyngvig (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Roland Lyngvig


Dato : 05-08-04 16:31

Ref. vores snak om forskellige gratis vejrtjenester, så er DMI slet ikke så
ringe endda...

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=329595

Mvh.
Roland Lyngvig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste