Billigt hotel i Barcelona m.m.
Fra : JSB

Dato : 01-08-04 11:44

Min kæreste og jeg tager en uge til Barcelona (og omegn) i slutningen af
august.

I den forbindelse skal vi finde et billigt hotel eller pensionat i nærheden
af Ramblaen - helst i den ende ned mod vandet og ikke på selve Ramblaen.
Vi ønsker mulighed for at få morgenbuffet på hotellet.

Jeg har tidligere fået anbefalet Hostal El Cantón på Nou de Sant Francesc
40. Desværre har jeg ikke kunne finde anden information om stedet end
nedenstående
http://www.net4.com/barcelona-hotels/canton.html.

Kender nogen tilfældigvis dette hotel eller en URL, der beskriver det
nærmere (har ikke selv kunne opstøve noget)?
Andre anbefalelsesværdige, billige alternativer?

De sidste dage på turen lejer vi bil og vil køre op langs Costa Brava kysten
samt en smuttur ind i baglandet - gerne igennem Andorra.
Har nogen her prøvet at køre gennem Andorra? Hvor lang tid bør man afsætte
til at "cruise" gennem fyrstedømmet, og hvad bør vi unde os at se undervejs?

VH
Jesper

Fra : Marianne

Dato : 01-08-04 13:36

> Jeg har tidligere fået anbefalet Hostal El Cantón på Nou de Sant Francesc
> 40. Desværre har jeg ikke kunne finde anden information om stedet end
> [...]

Hej

Hvorfor ringer du ikke derned og spørger? Måske er det ikke tilfældet for
dig, men det er sjovt så bange folk generelt er blevet for at tage telefonen
og *tale* med folk, mens internettet tilsyneladende tilbyder det ønskede
'slør'.

Du kan se et kort på http://www.bcn.es/

mvh
Marianne

Fra : alexbo

Dato : 01-08-04 15:13

"JSB" skrev

> Har nogen her prøvet at køre gennem Andorra? Hvor lang tid bør man afsætte
> til at "cruise" gennem fyrstedømmet, og hvad bør vi unde os at se
undervejs?

På trods af at Andorra ligger på et bjerg, er det et hul i jorden,
en masse bikse der sælger sprut, radioer, og alt muligt skrammel "toldfrit"

Det er forøvrigt et godt stykke fra Barcelona, jeg vil anbefale at blive ved
kysten, ikke fordi den egentlig er noget særligt, men med flotte udsigter,
og en række badebyer man kan tulle lidt rundt i.

mvh
Alex Christensen

Fra : schlafen

Dato : 01-08-04 16:04

"> > Har nogen her prøvet at køre gennem Andorra? Hvor lang tid bør man
afsætte

Har for 4 uger siden været gennem Andorra (ind fra Frankrig og ud til
Spanien...
Bortset fra en fantastisk smuk køretur intet at komme efter.....(tag hellere
langs kysten til Perpignan fx....)

Fra : Lars Bakmann

Dato : 01-08-04 15:59

>Har nogen her prøvet at køre gennem
> [...]

Sidste sommer kørte vi ind i Andorra fra spanienssiden. Det er
simpelthen noget af det grimmeste jeg nogensinde har set.Et stort
tivoli der står på højkant. Efter 2 timer kunne vi ikke holde det
ud mere og kørte tilbage.
Desuden kører alle "fars drenge" rundt med hovedet under armen i
deres fine biler, så pas på.
Drop Andorra.

Vh

Lars

Fra : Soren Jensen

Dato : 05-08-04 23:47

Vi har boet på Hotel Adagio i en sidegade midt på la Rambla. Pris 90 Euro
pr. døgn
for et dobbeltværelse med morgenmad. Små værelser med bad og TV, men man
skal vel heller ikke sidde for længe på hotelværelset i sådan en pragtfuld
by?
Her er deres hjemmeside, med tlf. nr.
http://www.adagiohotel.com/

/Søren