Græstag
Fra : SR

Dato : 06-05-01 18:00

Da jeg overvejer at lægge græs på taget vil jeg gerne høre om andres
erfaringer, underlag osv.

Tak og med venlig hilsen

Søren

Fra : Emil

Dato : 07-05-01 00:53

On Sun, 6 May 2001 19:00:23 +0200, SR wrote:

>Da jeg overvejer at lægge græs på taget vil jeg gerne høre om andres
>erfaringer, underlag osv.

Icopal har i en bog beskrevet hvorledes det skal gøres.
Jeg har ikke lige fakta ved hånden, men hvis du er interesseret
finder jeg gerne de nødvendige data.

m.v.h. Emil

Fra : SR

Dato : 07-05-01 17:13

Tak til Emil for svaret, vil meget gerne høre fra nogen der har græstag for
at nyde godt af deres erfaringer.

MVH

Søren

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 07-05-01 19:58

Min nabo har anlagt græstag for ca. 2 år siden - jeg spørger ham om han kan
give nogle gode råd og vender tilbage til tråden med svar.

mvh. Klaus Eriksen

SR <sr@os.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9d40a1$6jn$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 08-05-01 18:54

Jeg har snakket med min nabo og han har opbygget sit tørvetag efter følgende
model :

Hønsenet
Sået græs
10 til 15 cm spagnum og halm (alternativt kan du bruge rullegræs)
Platonplader - plastikprodukt specielt udviklet til tørvetag (få brochure på
byggemarked)
Basinfolie eller tagpap
Dampspær (extra kraftigt)
50 mm glasuld
Flamingoplader
20 mm brædeunderlag
Profilbrædder
Rundtømmer (18 cm i diameter)

Taghældningen skal være mellem 15 og 30 grader. Konstruktionen skal være
solid, han har brugt rundtømmer i 18 cm i diameter og 1 meter mellem
tømmeret. Taget kan en regnfuld periode komme til at veje 300 kg. pr. kvm.

Iøvrigt har han fået mange gode råd fra byggemarkedet.

Håber du kan bruge mit svar,