Baked Beans
Fra : Erling Hansen

Dato : 31-07-04 19:55

I en tidligere tråd om Beanaise-sovs bad Knud Winckelmann om min søns
Tennessee-opskrift på Baked Beans. Her er den:

500 gram små hvide bønner
250 gram røget snitte eller saltet flæsk, skåret i små tern.
2 kopper finthakkede løg
1/3 kop brunt rørsukker
1/3 kop sirup
1 spiseskefuld sennep (Dijon)
1 teske salt
1/2 teske peber.

1 kop svarer til 240 ml - han har nogle store kopper, der lige passer
med målet, og som han bruger.

Bønnerne hældes i gryden og dækkes med vand, bringes i kog og koger i
1-2 minutter og tages så af ilden og trækker en times tid mens man gør
resten af ingredienserne klar.
Bønnerne skylles og evt. urenheder fjernes. Bønnerne returneres til
gryden og dækkes igen med vand, hvorefter de bringes i kog og simrer i
40 minutter.
Bønnerne skal nu helst over i en ildfast krukke med låg, men gryden kan
også bruges, hvis den bare kan dækkes til. Gryde/krukke skal være 3-4
liter.
Resten af ingredienserne blandes i bønnerne og det hele ryger i ovnen
ved 160 grader - og bager tildækket i en time. Derefter fjernes låget,
og bønnerne bager videre i 6-8 timer til de har den rette konsistens.
Der røres om ca. hver time.

Det er en ordentlig portion, men det man ikke får spist i første omgang
kan snildt nedfryses og genoplives.

mvh
Erling

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 31-07-04 22:12

Således skrev Erling Hansen den Sat, 31 Jul 2004 20:54:42 +0200:

>I en tidligere tråd om Beanaise-sovs bad Knud Winckelmann om min søns
>Tennessee-opskrift på Baked Beans. Her er den:

Takker.

Knud
--
I believe in animal testing.