Ny stang og hjul til hav fiskeri
Fra : Lasse Nielsen

Dato : 31-07-04 15:14

Hej Alle

Jeg har købt mig en lille båd, da jeg gerne vil til at fiske lidt på havet.
Jeg skal hovedsagligt fiske i Vejle Fjord og Lillebælt efter Sild, Skrubber,
Isinger og lidt Ørred. Jeg har fisket meget i å og put & take og mit grej er
derfor også derefter. Jeg skal derfor ud og have en ny stang og hjul. Jeg
ved ikke rigtig hvad jeg skal have og spørger jer derfor til råds. Jeg ved
ikke rigitg hvad det koster men regner med at ville bruge omkring 1000kr
ialt. Er der nogen der kan anbefale noget som passer til de behov som jeg
bekskiver, evt. en link til en netshop som har produktet.

På forhånd tak.

mvh

Lasse Nielsen

Fra : John Hilt

Dato : 03-08-04 16:39

On Sat, 31 Jul 2004 16:13:31 +0200 Lasse Nielsen
wrote in news:dk.fritid.lystfiskeri

> [...]
>ikke rigitg hvad det koster men regner med at ville bruge omkring 1000kr

Ta en tur til Obs! Der fikk jeg kort båtstang og ABU 7 hjul til kr 990.

--

-= jh =-

Fra : Carsten Beck

Dato : 05-08-04 18:07

Hej Lasse.
Du skal have en stangholder, en 7-8 fods havstang (50-100g)/en
trollingstang samt et Ambassadeur 6000 hjul (med knarre). Så har du
lige det, som kan bruges til trolling/dørgning, plus at det er til at
kaste med også. Det kan du forholdvis nemt finde til en pris, der
passer til det nævnte.

Fra : Lasse Nielsen

Dato : 05-08-04 18:33

Såfremt at i kan anbefale et sådant Abu Ambassador 6000 så må jeg have mig
et ... hvad er knarre? Hvad mener du med 50-100g? ER der noget bestemt mærke
jeg skal gå efter i når jeg skal have en stang? Evt. link.
Håber at i gider hjælpe.
mvh

LAsse

Fra : Carsten Beck

Dato : 06-08-04 11:39

"Lasse Nielsen" <shika@VÆKaab-net.dk> wrote in message news:<cetqs8$m6i$1@news.net.uni-c.dk>...
> [...]
> et ... hvad er knarre? Hvad mener du med 50-100g? ER der noget bestemt mærke
> jeg skal gå efter i når jeg skal have en stang? Evt. link.

Hej Lasse.
Jeg mente altså en "Bådstang" med kastevægt på ca. 50-100g. Den har
kræfterne til at bære en wobler og/eller en parave, som du trækker
efter båden. Prøv at se priserne på disse stænger (alternativt kan du
bruge en tilsvarende trolling stang) Den behøver ikke koste mere end
et par hundrede kroner.
Du får ikke bedre hjul til det brug end et Ambassadeur i størrelse
6000. Dette hjul er det mindste Ambassadeurhjul med knarre, hvilket
vil sige, at det giver lyd fra sig, når linen trækkes af ved evt. bid.
Samtidig et det - med lidt øvelse - et fremragende kastehjul. På den
anden side behøver man så heller ikke de lange kast til det fiskeri,
som du vil bruge det til.