Kan det grilles????
Fra : QuidamDK@fjernmig-ho~

Dato : 31-07-04 13:55

hejsa sommerfolk...
Nu er det jo endelig blevet tid til lidt grillning, ihvertfald for mig.
Imorgen kommer den pukkelryggede til bbq og vil da gerne servere andet end
pølser...
Hvad kan anbefales? Især er jeg ude efter opskrifter på grillede grøntsager
såsom:
Peberfrugter, hvidløg og tomater.. er der nogen der har nemmeopskrifter og
erfaringer med den slags?
Forslag til kød er også velkomment.

på forhold tak og god sommer til alle...

Jørgen.

Fra : Leo

Dato : 31-07-04 15:25

Squash/courgetter - enten i skiver eller på langs - pensl med olie/hvidløg -
drys med salt/peber
Hele majs - grilles med svøb - når alle blade er sorte er de ved at være
færdige
Små rødbeder stegt på spid - evt.skiftevis med kartofler, gerne let
forkogte, så det ikke tager for lang tid - de skal selvfølgelig være vaskede
først, hvis du gør det med skind på.

Grillede pebre er ikke min favorit - de bliver for nemt sorte, - tomater er
ok, men der går hul på dem og så render saften ned og oser.
Hvis du har en plade over end el af grillen hører de nok hjemme der.
Hele grillede hvidløg har jeg aldrig prøvet.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 31-07-04 15:53

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev

> Grillede pebre er ikke min favorit - de bliver for nemt sorte,

Netop. Når pebrene er helt sorte + 2 minutter skylles de hurtigt med
koldt vand, flås og marineres med god balsamico, olivenolie og hvidløg.

Kan spises med det samme eller hengemmes nogle dage. Kan serveres
kolde eller steges i olivenolie med kapers og hvildøg på panden..

Mums fra Italien

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 31-07-04 21:45

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
olie/hvidløg -
> drys med salt/peber
> Hele majs - grilles med svøb - når alle blade er sorte er de ved at være

Majs smager bedst, når de grilles uden svøb. Pensl med olie og steg dem
gyldne til det første korn popper. Ellers kan du lige så godt koge dem.

vh/Torben

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-08-04 11:27

"Kevin Edelvang" <e@r.invalid> skrev:

> Netop. Når pebrene er helt sorte + 2 minutter skylles de hurtigt
> med koldt vand, flås og marineres med god balsamico, olivenolie og
> hvidløg.

De bør ikke vaskes efter at være blevet grillet, da noget af den søde
smag kan forsvinde. Læg istedet de grillede peberfrugter i en plastpose
i en 5 minutters tid så er skindet lige til at pille af og
peberfrugterne smager utroligt godt og har fået en meget sød smag.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 01-08-04 17:34

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev

> [...]
> i en 5 minutters tid så er skindet lige til at pille af og
> peberfrugterne smager utroligt godt og har fået en meget sød smag.

Det vil jeg prøve næste gang. Man bliver bare så vant til at gøre det lige
som sin
"mamma" i Rom

Mvh
Kevin Edelvang