Rejse til californien
Fra : Tina Christiansen

Dato : 31-07-04 09:49

Hej NG

Min kæreste og jeg er ved at planlægge en rejse til Californien her til
efteråret. Vi her ikke via google kunne finde ud af om man kan købe samlet
billetter til:

Disneyland
Sea World Adventure park
Universal studios Hollywood

Kender i til et sted hvor disse kan købes?

Har i eventuelt nogen henvisninger til billige hoteller?

Vi havde planlagt at køre lidt selv, ruten ville evt. komme til at lyde
sådan:
San Fransisco, Yosemite National Park, Death Valley, Las Vegas, Bryce
Canyon, Los Angeles.

Har i et bud på hvor lang tid vi skal bruge på denne køre tur. Vi regner
selv med 8 dage, når vi ikke regner den tid med som vi bruger i SFO og LAX

For at klarlægge hvorlang tid vi har, så skal vi være i Toronto i 5 dage og
flyver derfra til New York, hvor vi skal være i 3 dage inden vi flyver
videre til SFO, hvor vi bruger 2 dage inden vi begynder at køre. Når vi
ankommer til LAX vil vi bruge 5 dage der inden vi flyver hjem.

På forhånd tak for jeres input.

Med venlig hilsen

Jeff og Tina

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 31-07-04 11:18

Har været på nogenliunde samme tur for 2 uger siden, og vi brugte 16 dage
på turen incl. ophold i SF og LA. Gør jer selv den tjeneste at bruge det det
koster på gate-A kost i Universial Studios. Så kommer I foran alle i køen og
har reserverede pladser til alle shows. Der kan være op mod 2 timers
ventetid ved de mest populære steder. Mht. hotel kan det ikke betale sig at
bestille hjemmefra. Man kan få sådan nogen bøger derovre med moteller i
stort set hele USA. Så har man noget at vælge imellem og køre efter, og det
koster ikke alverden. Forvent dog ikke noget af morgenmaden sådanne steder.

God rejse - Det er en lækker tur I har valgt at køre. Synes dog i går glip
af noget ved at skippe grand canyon. Var på helikoptertur over den... kæmpe
oplevelse!

/Lars

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-07-04 17:02

"Tina Christiansen" <tinaogjeff@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message

> [...]
> vi flyver videre til SFO, hvor vi bruger 2 dage inden vi begynder at
> køre. Når vi ankommer til LAX vil vi bruge 5 dage der inden vi flyver

Hvad dælen vil i bruge 7 dage i de to lufthavne til?

vh

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-08-04 09:11

Ja synd i skipper Grand Canyon, den er flottere end bruce canyon Tag også
forbi Bodie (forladt mineby) nord for death valley.

Hvis I er afsted om efteråret kan det være en god ide at leje snekæder. Når
man skal over Sierra Nevada bjergene kan der være sne også koster det bøder
at køre uden snekæder (med i bilen anyway).

Billige moteller finder i ved at tage hæfter hos MacDonals eller andre
fastfood kæder, der er hæfter med kuponer du kan bruge på motellerne. På den
måde kan du få et dobbeltværelse for 30-40 $ de fleste steder.

Go tur, jeg er misundelig.

Hilsen Jens

Fra : Tina Christiansen

Dato : 02-08-04 21:52

Tak for alle jeres imput.

Jeg tror vi er kommet til den konklusion at vi ikke vil miste Grand Canyon.

Nu kan det være at jeg spørger dumt, men hvor ligger Sierra Nevada bjergene?
Jeg troede at det var ok vejr på østkysten også om efteråret.

Er der nogle specielle hotel kæder du kan anbefale?

Iøvrigt kan jeg da fortælle at vi også glæder os til turen, som nu desværre
er blevet udsat til sidst i oktober og først i novemner

Sommer hilsner fra Tina

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 03-08-04 00:33

> Er der nogle specielle hotel kæder du kan anbefale?

Ja, Holiday Inn, de var ret luksuriøse, men det koster også kassen i forhold
til almindelige moteller. Vi var lige landet, havde hentet vores lejebil, og
kørte nu ind til Holiday Inn for at høre hvad det kostede for et værelse.
Ninety-three dollars hørte jeg, og checkede så ind. Dagen efter skulle vi så
betale, der stod der så 93 dollars, og ikke 39 dollars som jeg i første
omgang havde opfattet. Engelsk/amerikansk siger tallene på en "modsat"
rækkefølge i forhold til os danskere, så jeg fik en god og dyr start på min
motel-turne i Californien. Resten af turen tog vi bare ind til den første
bedste motel vi så når vi kom ind til de mindre amerikanske byer, og de
kostede omkring 35-40 dollars (4-5 år siden), undtagen i San Francisco hvor
det kostede 50 dollars og opefter. Så boede vi i motel i Oakland i stedetfor
og kørte frem og tilbage over en laaaang bro i 4-5 dage...

Det er en af de bedst rejseoplevelser jeg har haft, at bare køre langs
highway 1, fra Seattle til San Francisco, så jeg misunder jer virkerlig
turen til Californien. Go' rejse!

Mvh

Emil

Fra : Jens Jensen

Dato : 03-08-04 08:02

Bjergkæden hvor bla. Yosemity ligger, du skal over denne kæde for at komme
til fra californien til nevada.

Jeg var der i maj måned, og der var bla. Yosemity spærret pga. af sne, så vi
fik aldrig set parken.

Vi skulle til San Fransisco men måtte køre "nedenom" for at komme gennem
bjergene. Motorvejen fra Reno til San Francisco var også spærret.

Men det kan være det kun er foråret man kan risikere dette, efteråret er nok
bedre, men anyway er det nok værd at tjekke.

(vi havde kun t-shirts med fordi vi troede det skulle være så varmt, men det
sneede faktisk i Bruce Canyon og vi måtte ud og købe fleece jakker).

Mvh Jens

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 03-08-04 08:11

> Har i eventuelt nogen henvisninger til billige hoteller?

Som flere har skrevet, så skal i få fat i en bog med kuponer. De kan fås
overalt. I skal derover uden for sæsonen, så det bliver sikkert billigt for
jer.

> [...]
> selv med 8 dage, når vi ikke regner den tid med som vi bruger i SFO og LAX

I en anden tråd, skriver I, at I vil besøge Grand Canyon. Overvej at trekke
til bunden. I skal bruge mindst to overnatninger her. Hvis I ankommer om
eftermiddagen, så kan i trekke ned dagen efter. Når først i kommer op, så er
det en god ide at have et værelse parat, og ikke skal til at køre flere
hundrede kilometer.

Death Valley er også en dag. Las Vegas er smag og behag, men jeg ville vælge
to hele dage her, dvs. 3 overnatninger. Så de 8 dage går hurtigt.

> [...]
> videre til SFO, hvor vi bruger 2 dage inden vi begynder at køre. Når vi
> ankommer til LAX vil vi bruge 5 dage der inden vi flyver hjem.

Hvad vil I dog bruge 5 dage i LA til?? 2 dage i San Francisco er til gengæld
i underkanten. 3 hele dage i SF er et must. Jeg mener ikke at der er nogen
grund til at blive i LA i mere en enkelt dag, med mindre I skal besøge
familie el. lign. Vi var der i 3 dage, men brugte de to på Disney og Knotts
Berry Farm. Jeg går ud fra, at I har sat 2 dage af til turen langs Highway 1
fra SF til LA? Vi har lidt om vores tur på vores hjemmeside, hvor I evt. kan
få lidt inspiration.

mvh

Kennet
-------------------
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-08-04 09:09

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message

> [...]
1
> fra SF til LA? Vi har lidt om vores tur på vores hjemmeside, hvor I evt.

Jeg er enig i, at 5 dage i LA er i overkanten, men mindre end 3 dage er da
håbløst. F.eks. er Universal Studios en stor oplevelse, som man sagtens kan
bruge en dag på, ligesom man kan få en dag til at gå på Venice Beach. Der
skal da også bruges tid på at køre en tur i Hollywood, Beverly Hills, Sunset
Boulevard og alle de andre steder, man plejer at se på TV. Disney er efter
min mening ikke værd at bruge penge på, med mindre man har små børn.

mvh
Preben

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 03-08-04 09:24

> [...]
> Boulevard og alle de andre steder, man plejer at se på TV. Disney er efter
> min mening ikke værd at bruge penge på, med mindre man har små børn.

Jeg er meget enig i dine betragtning. Jeg mener stadig, at mere end to dage
i selve LA er unødvendigt. At besøge Universal og andre "Theme parks" er vel
ikke at besøge LA?? Men det er vel et spørgsmål om formulering *s*. Vi var
på Venice Beach. Selve stranden var da OK, men husene og kanalerne var klart
det mest spændende. Hvis man er til at sole sig, så kan man sagtens bruge en
hel dag eller to på stranden. Der er også mange mærkelige typer at kigge på.

Disney var lidt en skuffelse ifht. Florida og Paris. Det er gammelt og lidt
slidt, så jeg er enig med dig. Vi har besøgt samtlige Disney parker, så for
os er det lidt et "must" alligevel.

Du skriver, at man skal se de steder man ser på TV. Det kan man da godt, men
vi blev noget skuffede. Vi brugte en halv dag på at køre rundt og se de
steder du beskriver, og det var rigeligt.

Iøvrigt - det er en god ide at bestille overnatning i LA hjemmefra. Det er
en stor by og det kan være dyrt at overnatte.

Kennet

Fra : Tina Christiansen

Dato : 03-08-04 10:45

Tak for svarene.

Jeg tror også er vi er kommet frem til noget lidt andet. 5 dage i LA vil
blive for meget.

Vi fandt en tur på nettet med trek america der hedder wild west. Ruten er LA
til San Diego til Sonoran Desert til Grand Canyon videre til Las Vegas til
Death Valley og tilbage til LA. Denne tur tager 10 dage og koster USD 730 pr
person. Synes der er en ok pris når det er all incl.

Planen kunne så være at bruge de første 5 dage i Toronto og derefter flyve
til San Fransisco, bruge et par dage her - leje en bil og køre til LA. Her
vil vi så besøge Disney og Universal før vi tager på turen.

Men planerne er stadig åbne. Vi har snakket med Kilroy Travels som har et
produkt de kalder Liberty Hotel Pass. Det koster DKK 480 pr kupon og der
skal bruges 1 kupon pr overnatning.

Jeg tror at dette kunne blive en rigtig god tur. Men hvis i har flere
forslag, så hører vi rigtig gerne fra jer.

Sommervarme hilsner

Tina