Dyreryg
Fra : Henrik

Dato : 30-07-04 16:16

Hej med jer.
Vi skal grille en dyreryg imorgen Lørdag.
Er der nogen der har nogle gode opskrifter til det?
På forhånd tak

Henrik og Pigerne
Så blev det endelig sommer

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 31-07-04 08:24

Hej....
Søg inde på Google... der er mange opskrifter

Fra : alfaekko

Dato : 31-07-04 11:56

"Henrik" <hlt2FJERN@huskes.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer.
> Vi skal grille en dyreryg imorgen Lørdag.
> Er der nogen der har nogle gode opskrifter til det?
> På forhånd tak

Jeg vil anbefale at skære fileterne af ryggen, gnide dem med en blanding af
friske krydderurter hvidløg og citronskal, grille dem ca. 5-10
minutter(afhængig af om det er råvildt, dåvildt eller kronvildt).
Lad kødet hvile i 10-15 minutter og skær det derefter i tykke skiver.
Dyreryg bør efter min mening altid være rød/rosa, den bliver ødelagt og tør
hvis den er gennemstegt.

Anders