Brevpapir og visitkort
Fra : Fortz@

Dato : 29-07-04 20:34

Hej.

Jeg er ved og starte virksomhed og skal i den forbindelse bruge en BILLIG
leverandør af brevpapir, visitkort og kuverter - kender i nogen som kan gøre
dette til en fornuftig penger....?

Hilsen, Morten
www.basicdotbase.dk

Fra : RoJo

Dato : 29-07-04 22:16

"Fortz@" <fortza@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg er ved og starte virksomhed og skal i den forbindelse bruge en BILLIG
> leverandør af brevpapir, visitkort og kuverter - kender i nogen som kan

Hvis det er selve trykningen du tænker på, så vil det billigste nok være at
vælge et digitaltrykkeri. (dog afhængig af antal).

Du kan bla. se på:
www.rotation-media.dk
www.lasertryk.dk

Mvh RoJo
Web-design og tryksager
www.etrix.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 00:10

> [...]
>

> Jeg er ved og starte virksomhed og skal i den forbindelse bruge en BILLIG
> leverandør af brevpapir, visitkort og kuverter - kender i nogen som kan

Har du ikke en PC. Har du ikke en ganske almindelig jetink eller lignende
farveladeprinter? Har du ikke et tekstbehandlingsprogram eller lignende?

Du kan downloade et af Awery's free ware programmer til at lave etiketter
etc. - bl.a. visitkort, hvor de også har A4-ark til printer med visitkort.

Da de også har etiketformater op til A4, kan du nemt selv designe dit
brevpapir og dine kuverter. Det kan jo trykkes på almindeligt 80 gr. papir.

Det er langt den blligste form, og hvis du ikke ligefrem skal bruge 100 stk.
brevpapir og 100 visitkort om ugen - såeh, så på med vanten.
Karsten H. Jensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-07-04 06:31

In news:410983e6$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
KHJ <bitosnabelatdcadslpunktumdk> wrote:

> Det er langt den blligste form, og hvis du ikke ligefrem skal bruge
> 100 stk. brevpapir og 100 visitkort om ugen - såeh, så på med
> vanten.

Det er jo også en vurdering af om man kan bruge sin tid mere
fornuftigt..
Og om man ønsker vandfast tryk - læs laser tryk, er vandfast, hvor imod
blæk oftest tværes ud, når det bliver fugtigt..

Fx. har jeg bandet meget over at man ikke kan bruge en alm.
overstregnings tusch, på en blæk udskrift..
Desuden koster blæk patroner et mindre midtjysk landbrug, sammenlignet
med lasertoner..
ja ja, det er en anden snak..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 12:21

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4109dd13$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> overstregnings tusch, på en blæk udskrift..
> Desuden koster blæk patroner et mindre midtjysk landbrug, sammenlignet

Alt i alt kan det nok stadig betale sig. Du har så desuden muligheden for at
lave ændringer løbende uden at brænde inde med 1000 visitkort, der pludselig
er forkerte. Skal du kun have trykt 100 eller 200, bliver det for dyrt.
Visitkort bliver vel sjældent fugtige - de skal vel ikke ligefrem bruges som
ølbrikker ved kundemøder?

Sort farve til en jetink-printer er vandfast. Mon ikke også der findes
vandfaste farver nu om dage? I øvrigt findes der forskellige papir- og
paptyper, med forskellige etikettyper i A4-format med flere eller færre
etiketter alt afhængig af etiketstørrelse i vinyl o.l. der automatisk
bevirker, aty farver bliver vandfaste - mine gør.

Nu er det nok yderst sparsomt, hvad der medgår af blækpatroner til lige
netop disse opgaver sammenlignet med al anden brug af printer, så jeg
fornemmer nok en hvis proportionsforvridning her.

Men nuvel, jeg kan kun give dig mit råd baseret på min erfaring, der dog
ikke er på A.P. Møller-niveau eller lignende. Overdrivelse fremmer
forståelsen.
Karsten H. Jensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-07-04 12:54

In news:410b80ac$0$311$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]

> bliver det for dyrt. Visitkort bliver vel sjældent fugtige - de skal
> vel ikke ligefrem bruges som ølbrikker ved kundemøder?

Nu handlede det jo ikke kun om visit kort, men også om brev papir..

Men du har din holdning, og jeg har min.. EOD

Fra : Knud Berggreen

Dato : 31-07-04 15:42

On Sat, 31 Jul 2004 13:53:31 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>Nu handlede det jo ikke kun om visit kort, men også om brev papir..

Det hedder "visitkort" og "brevpapir"

Men HP er kommet med en farvelaserprinter til en meget rimelig pris.
Det foresvæver mig at det var omkring 2500,-

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 30-07-04 08:09

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
stk.
> brevpapir og 100 visitkort om ugen - såeh, så på med vanten.

Jeg kan varmt anbefale www.rotationmedia.dk

Det kan muligvis lade sig gøre at lave noget lige så billigt på egen
printer.
Men det bliver ikke i nær samme kvalitet.

Papirkvalitet og trykkvalitet kan man ikke gøre efter på en hjemmeprinter -
og slet ikke en blækprinter. Desuden kan man få trykt på begge sider; det
volder ofte kvaler på en hjemmeprinter, især på kraftigt papir.

Visitkort er for mange - bla. undertegnede - også en del af
firmapræsentationen, og derfor skal det være "repræsentabelt".

Mine er designet i samarbejde med rotationmedia. Med 4 farver på hver side,
meget kraftigt papir og flot design blev det - frit husket - omkring 1 krone
pr. styk.

Finn, Roskilde
e-mail finnFJERNES@pq.dk
fjern FJERNES hvis du mailer direkte

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-07-04 09:27

In news:4109f403$0$218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
nilfri (4000) <SeSignaturForMailadresse@pq.dk> wrote:

> [...]
>
> Mine er designet i samarbejde med rotationmedia. Med 4 farver på hver
> side, meget kraftigt papir og flot design blev det - frit husket -

ved hvor mange stk.?

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 11:39

Jeg fik 500 visitkort for 595 ex moms hos www.lasertryk.dk - dette var
inkl. opsætning med foto og korrekturlæsning. Kun tryk på den ene side,
men også kraftigt papir.

hilsen
Uffe

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote
in message news:410a064a$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : doro-TEX

Dato : 03-08-04 00:02

Prøv følgende. Jeg har selv benyttet mig af linket flere gange, da jeg
flyttede meget på det sidste. Og kvaliteten er helt i top. Det vigtigste er,
at de er meget solide og pålidelige.

www.vistaprint.com

Hilsen

Marek R.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-08-04 17:39

doro-TEX wrote:
> Prøv følgende. Jeg har selv benyttet mig af linket flere gange, da jeg
> flyttede meget på det sidste. Og kvaliteten er helt i top. Det vigtigste er,
> at de er meget solide og pålidelige.

Er der nogen der har fået 250 gratis visitkort derfra, som de reklamerer
med? Hvad er ulempen? - forpligter man sig ikke til noget ved at tage
imod tilbuddet?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 03-08-04 20:00

On Tue, 03 Aug 2004 18:39:15 +0200, Martin Jørgensen
<unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

>Er der nogen der har fået 250 gratis visitkort derfra, som de reklamerer
>med? Hvad er ulempen? - forpligter man sig ikke til noget ved at tage
>imod tilbuddet?

Jeg har fået både visistkort og matchende labels. Man skal
"selvfølgelig" betale ekspedition og forsendelse, men eller forpligter
man sig ikke til noget.

Ulempen: På bagsiden af kortene er trykt teksten "Tryckt Gratis på
www.vistaprint.se!" samt deres logo.

Man bør nok overveje nærmere om man vil bruge et sådan til en
professionel virksomhed, men som privatperson kan man sagtens bruge
dem. Jeg valgte privat med motivet med havudsigt, og trykket står pænt
skarpt.

/Knud

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-08-04 17:10

Knud Berggreen wrote:
> On Tue, 03 Aug 2004 18:39:15 +0200, Martin Jørgensen
> <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:
-snip-
> Ulempen: På bagsiden af kortene er trykt teksten "Tryckt Gratis på
> www.vistaprint.se!" samt deres logo.

Ok, takker for det - det må jeg prøve en dag

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : doro-TEX

Dato : 03-08-04 23:56

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har fået 250 gratis visitkort derfra, som de reklamerer
> med? Hvad er ulempen? - forpligter man sig ikke til noget ved at tage
> [...]

Jeg har gjort det 3 gange. Du betaler kun porto på 10,- USD. Du forpligter
dig ikke til noget. Det mest spændende er, at du kan designe dine egne kort
ud fra deres skabeloner. Det koster lidt ekstra, men... Og så er der
mulighed for at vælge et blank papir, som ser rigtig flot ud. Der er ikke
noget form for skjulte hensigter. Prøv!

Hilsener
Marek R.