Skærme
Fijala 3554
Skærmkort
Fra : Peter Poulsen

Dato : 29-07-04 20:37

Hej

Jeg har fået en brugt pentium III PC'er, hvor Windows 98 er blevet
installeret. Skærmkortet er Matrox MGA Impression Plus 220 og skærmen en
17'' HP Ergo 1280.

Vælger jeg den korrekte driver, som ligger på W98 CD'en, og ændrer
skærmstørrelse 640 x 480 til f.eks. 800 x 600 beder PC'en om at blive
genstartet. Når den kommer igang igen, skriver den, at korttypen er forkert,
eller de aktuelle indstillinger ikke kan bruges sammen med min hardware. Det
betyder, at skærmen kun kan køre 640 x 480 og det kan jeg ikke bruge til
noget.

Er der nogen der har en løsning?

Hilsen

Peter

Fra : Mads

Dato : 29-07-04 21:30

On Thu, 29 Jul 2004 21:36:47 +0200, "Peter Poulsen"
<peter-poulsen@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>betyder, at skærmen kun kan køre 640 x 480 og det kan jeg ikke bruge til

Du har sansynligvis ikke fået installeret driveren korrekt.
At Windows kun vil køre i 640 x 480 er meget typisk for
netop det problem. En original Windows 98 CD har
desuden næppe en driver til det grafikkort.
Prøv istedet at hente en ny driver hos www.Matrox.com

mvh Mads