Problemer med form
Fra : Jakob Jakobsen

Dato : 09-01-01 08:28

Jeg vil gerne have en form til at poppe op med meddelelsen 'et øjeblik..'
mens
computeren henter en datafil på 28 Mbyte. Derfor har jeg skrevet følgende :

ojeblik.show;

Assign
Reset
Read
Closefile

ojeblik.close;

-men formen 'ojeblik' bliver ikke færdiggjort ved ojeblik.show da computeren
straks begynder at hente datafilen. Findes der en løsning på det, så jeg kan
se
den fuldstændige form inden dette sker?

Jacob

Fra : wisen

Dato : 09-01-01 09:14

"Jakob Jakobsen" <jaj@obh-k.dk> wrote in message
> [...]
computeren
> straks begynder at hente datafilen. Findes der en løsning på det, så jeg

Prøv følgende :

ojeblik.show;
application.processmessages(); slå det lige op i hjælpen for en
sikkerhedsskyld....

Assign
<snip>

"application.processmessages" skulle i teorien gøre, at programmet "stopper"
op for at se på messagekøen og behandle de messages der ligger i den. Derved
skulle formen gerne vises....

Med venlig hilsen
Jan Wisen Christiansen;

Fra : Jan Pe\"d\"ersen

Dato : 09-01-01 10:07

Hej.

Tilføj ojeblik.Update efter ojeblik.Show;