Mindsteløn
Fra : Ukendt

Dato : 29-07-04 08:42

Ved ikke helt om dette er den rette NG, men:

Hvad er mindstelønnen (timeløn) for søndagsarbejde? Der er tale om
ufaglært arbejdskraft i en stilling uden aftaler, for person over 18
år.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : BB

Dato : 29-07-04 09:06

Den må jo være 1 øre - da 0 ikke kan betragtes som løn (men gratis arbejde).

Sagt med andre ord - der findes ingen lovfastsat mindsteløn - men under 100
kr/t bør du nok ikke acceptere.

BB

Fra : BT

Dato : 29-07-04 20:53

"BB" <bbslet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
arbejde).

> Sagt med andre ord - der findes ingen lovfastsat mindsteløn - men under

Ikke helt rigtigt, men tæt på..
Der findes ikke nogen generel lovbestemt mindsteløn, der dækker hele
arbejdsmarkedet. Men den enkelte overenskomst kan fastsætte en mindsteløn
for området.
Så det afhænger af hvilken overenskomst det pægældende arbejde ligger
indenfor

/Brian

Fra : BB

Dato : 29-07-04 21:55

"BT" <et@eller.andet> skrev i en meddelelse
> Så det afhænger af hvilken overenskomst det pægældende arbejde ligger
> indenfor

I spørgsmålet står netop ' et område uden aftaler ' - så mit svar må fortsat
være korrekt - uanset der med fornuft kan sammenlignes med overenskomster på
nært beslægtede områder.

BB