Smagekasse
Fra : Lars Hansen

Dato : 28-07-04 19:04

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at udvide mine horisonter en smule, mht.
vindrikning. I den forbindelse har jeg overvejet at købe en såkaldt
smagekasse, dvs. en kasse med en masse forskellige vine i.

Der skal være tale om hverdagsvine, og altså ikke noget der skal gemmes.
Hovedvægten lægges på rødvine, men der må gerne være andre typer med også.

Jeg har kigget på noget som:

https://www.philipsonwine.dk/default.asp?i=3&si=0 (eks. hverdagsvine).

Er der nogen der har erfaringer med smagekasser? (er det godt, eller bare
vinde der ikke kan sælges). Er Philipsonwine det rigtige sted at starte?

På forhånd tak.

Lars

Fra : Thanks Fresh Prime S~

Dato : 28-07-04 20:41

Smagekasser kan være udemærkede, og det er bestemt ikke vine, som ellers
ikke kan sælges . Tværtimod så vil de tit repræsentere noget af det bedste
butikken har til prisen da de er en slags reklame udadtil, så de håber folk
kan lide dem. Dog med det forbehold at det typisk vil være vine som rammer
ret bredt i folks smag (colavin, frikadellevin...), altså ikke særlig
særprægede vine. Personligt synes jeg at det er sjovere at få lidt specielle
ting som rammer min egen smag bedre. En anden ulempe er, at du kun får vine
fra en bestemt butik.

Det du i stedet kan gøre er at gå ind i en eller flere vinbutikker og
fortælle om din smag og så sammensætte din egen lille smagskasse. Det gjorde
jeg da jeg begyndte at interessere mig for vin.

Så ja smagskasser kan være en god og hyggelig ting , men det er sgu sjovere
selv at smutte ind i en butik og få sig en sludder.

Bare min ydmyg mening.

Kasper

Fra : alfaekko

Dato : 30-07-04 13:13

"Lars Hansen" <larzimanfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hovedvægten lægges på rødvine, men der må gerne være andre typer med også.

Alle vinene i nævnte kasse er, til prisen, gode hverdagsvine, og kassen er
en fin måde at udvide sin vinhorisont på.

Anders