marsmellows ?
Fra : Brian k

Dato : 28-07-04 17:04

Hej

sikkert dumt spørgsmål

hvordan laver man marsmellows ?

Er det "bare" skumfiduser ind over gløderne på en pind og det er det, eller
?

mvh
brian

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 28-07-04 17:49

Hej Brian...
Tja stort set.... sidste år lavede vi det meget, når familiens børn var på
besøg. Vi lavede det over bål... bare sæt dem på en pind og så grill
dem....men pas på, for de er MEGET varme... ..... Et år da jeg var på New
Zealand, fik vi marsmellows i varm cacao...og mums det smager godt..... også
en meget stor nydelse i vores hjem...især til børnene...*SS*....
God fornøjelse
Rikke.

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 28-07-04 18:26

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller

> nu skriver du hvordan man laver Marsmellows....hmmm.. du mener vel hvordan
man tilbereder dem....
Marsmellows er jo bare det engelske ord for skumfiduser...

Fra : Nielsen

Dato : 28-07-04 19:08

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> wrote in message

> New
> også

> man tilbereder dem....
> Marsmellows er jo bare det engelske ord for skumfiduser...

Tja men der er faktisk en opskrift på dem her:

Title: MARSHMALLOWS
Categories: Candies
Yield: 1 Servings

2 c Sugar
1 ts Vanilla
2 tb Gelatin soaked in 1/2 cup
-cold water
1/4 ts Salt
3/4 c Water

Marshmallows from Marge Osborn's 9 th grade Home Ec Class. They can also
be used as centers for dipped chocolates or bark

1. Mix sugar and 3/4 c water in heavy pan. Cook to soft ball stage,
238
degrees.

2. Remove from fire and add gelatin.

3. Pour in glass mixing bowl. Cool a little and then whip until thick
and white. Add flavoring.

4. Mix 2 T powdered sugar and 2 T cornstarch and spread into a 9 inch
square pan. Pour candy into the prepared pan, let stand. Cut into
squares
using a wet knife and give a final dust of powdered sugar.

Please add this to the marshmallow recipe to keep the marshmallows from
being grainy.

When you start cooking the sugar and water, be sure to dissolve the
sugar
crystals before it begins boiling as is done with fudge. Either wipe down
the sides of the pan with a watered brush or cover pan for a few minutes.

..... så er det bare at gå igang

vh Lisbeth

Fra : Nielsen

Dato : 28-07-04 19:00

"Brian k" <brian@nospam.com> wrote in message
> [...]
>
> sikkert dumt spørgsmål
>
> hvordan laver man marsmellows ?
>
> Er det "bare" skumfiduser ind over gløderne på en pind og det er det,

Du tager en marshmallow og spidder den på pind og så ind over gløderne
indtil den er gylden. Derefter placerer du en Mariekiks på hver side af
fidusen og trækker den af med kiksen. En variant er at lægge et stykke
pålægschokolade på hver kiks inden man trækker fidusen af pinden.

vh Lisbeth

Fra : Sybil

Dato : 29-07-04 13:38

> [...]
> af fidusen og trækker den af med kiksen. En variant er at lægge et
> stykke pålægschokolade på hver kiks inden man trækker fidusen af

Når man spiser dem med kiks og chokolade, så hedder det en smore.
Jeg har ikke selv prøvet det, men det er meget almindeligt i USA.

Majken

Fra : Sybil

Dato : 29-07-04 13:36

Det vigtigste er at du køber de rigtige. Det er ikke det samme som danske
skumfiduser!!!!!!!!!!!!!!!!
Føtex har nogle der hedder Rocky Mountain, det er den rigtige slags (de kan
også købes i Metro), den amerikanske butik har også en variant.
Danske skumfiduser smager ikke lige så godt.
Husk at dreje den så den bliver varmet hele vejen rundt.

Majken

Fra : Leo

Dato : 29-07-04 13:50

> Det vigtigste er at du køber de rigtige. Det er ikke det samme som danske
> skumfiduser.

Til ristning ja, men der er nu ikke noget som en flipper eller en
skumnisse - af den lidt seje slags.

Fra : Sybil

Dato : 29-07-04 13:56

"Leo" <fupkonto@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Til ristning ja, men der er nu ikke noget som en flipper eller en
> skumnisse - af den lidt seje slags.

Det vil jeg give dig ret i.
Bare surt at butikkerne ofte har dem stående fremme for længe, så det bliver
hårde istedet for seje.

Majken

Fra : Helle Petersen

Dato : 29-07-04 17:17

>Det vigtigste er at du køber de rigtige. Det er ikke det >samme som danske
>skumfiduser!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er nemlig rigtigt!! Danske skumfiduser indeholder æggehvider, det gør
Marshmallows ikke (som du kan se i opskriften oppeover) hvis du forsøger at
riste skumfiduser over bål eller ligende får du påbrændte marengs - Eller
noget der minder om.

Mvh
Helle

Fra : Brian k

Dato : 23-08-04 00:27

Brian k wrote:
> Hej
>
> sikkert dumt spørgsmål
>
> hvordan laver man marsmellows ?

Hejsa....

takker for alle svarerne.. det blev en blanding af det hele og ja.. det blev
en succes

mvh
brian