hjælp til beregning af ferieperiode
Fra : sn67

Dato : 28-07-04 08:39

Min virksomhed ophører pr. 30/9, og min medarbejder gennem mange år er
opsagt med virkning fra samme dato.
Hun har i dette ferieår allerede afholdt 2 ugers ferie (= 10 dage?), og skal
holde ferie igen fra den 20/9-30/9 begge dage incl.
Hvad jeg ikke helt kan gennemskue er:
Hvor mange "feriedage" bruges i den sidste periode, og hvor meget ferie
kommer jeg derved til at skylde hende (som skal indberettes/betales til
Feriekonto).

Susanne Nielsen.

www.hjoernebutikken.dk

Dagens citat:
Hunde kommer når man kalder; katte tager imod besked og vender tilbage..

Fra : BB

Dato : 28-07-04 09:29

Ferie regnes i 5 dages uge - så hun har brugt ialt 19, når i når frem til
30. september.
Du skal altså afregne 6 yderligere til Feriekonto for indkomståret 2003.
For indkomståret 2004 har hun ikke afholdt nogen, så der skal du indberette
for 3/4 år = 18,75 dage.

Har du afregnet /afholdt ekstra feriedage, feriefridage eller hvad de nu
kaldes, hvis hun skal have mere end de 25 årlige lovpligtige dage ?

BB

Fra : sn67

Dato : 29-07-04 10:53

BB wrote:
> Ferie regnes i 5 dages uge - så hun har brugt ialt 19, når i når frem
> til
> 30. september.
> Du skal altså afregne 6 yderligere til Feriekonto for indkomståret

Dvs. man tæller altså bare 1,2,3,4,5 - springer to dage over - 6,7... osv.
Jeg siger mange tak for hjælpen.

/Susanne Nielsen

> [...]
>
> Har du afregnet /afholdt ekstra feriedage, feriefridage eller hvad de
> nu kaldes, hvis hun skal have mere end de 25 årlige lovpligtige dage ?

Susanne Nielsen.

Hjørnebutikken - Den bette købmand på hjørnet.
Algade 81 - 9700 Brønderslev
Tlf. 98 82 10 67
www.hjoernebutikken.dk

Dagens citat:
Enhver der ikke sænker farten ved synet af en politibil, holder sikkert
parkeret.