Nyhedslæser igen igen
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 28-07-04 08:11

Først og fremmest: Tak for de tålmodige svar, - kender I det at være grebet
af indædt arrigskab hvis tingene bare ikke vil fungere...

Lige nu har jeg unison på skærmen: Jeg går ud fra, at jeg skal definere en
server og vælger derfor: Unison - Servers - og skriver så

Serveradress: dtext.mail.dk

Port: 119

Username og Password som jeg har gjort i opsætningen af Outlook Express..,
men der er ikke forbindelse til nyhedsgrupper, dvs. vel til serveren.

I Macsoup har jeg fået installeret programmet helt ok, fået lavet
Macsoupdatabase i en mappe, jeg har lagt på skrivebordet. Jeg har også fået
den danske opdatering, men ikke fået den til at harmonere med den engelske
endnu.

Jeg kan ikke finde indstillingerne for server, password mv.

De to programmer : Macsoup og Unison virker til at være meget forskellige..

Er der noget med, at Macsoup udelukker binære grupper? - Hvad er binære
grupper egentlig?

Mange spørgsmål, håber på de sædvanlige kompetente mac-svar.

Jeg kan forøvrigt sige, at nu da Safari og Mail kører, har jeg i det store
og hele forladt pc-en. Både Safari og Mailo er meget gode og meget hurtige
programmer, som det er en fornøjelse at bruge.

De siger, at nu bliver det sommer......, godt ferien er overstået.

Svend Erik

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-07-04 08:55

In article <41075187$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Svend Erik Jørgensen" <hamselv@esenet.dk> wrote:

> Først og fremmest: Tak for de tålmodige svar, - kender I det at være
> grebet af indædt arrigskab hvis tingene bare ikke vil fungere...

Computere kan være enneverende. Prøv at sætte dig lidt ved en pc. Så
bliver det rart at komme tilbage på Mac

> [...]
>
> Username og Password som jeg har gjort i opsætningen af Outlook
> Express.., men der er ikke forbindelse til nyhedsgrupper, dvs. vel

Prøv at fjerne Username og Password. Dem er der ingen udbyder, der
bruger.

> [...]
> Macsoupdatabase i en mappe, jeg har lagt på skrivebordet. Jeg har
> også fået den danske opdatering, men ikke fået den til at harmonere

Jeg går ud fra, at du har har hentet den danske sprogpakke til MacSOUP
og ved, hvor den ligger på din harddisk? Derefter lukker du MacSOUP,
markerer programmets ikon i Finder, laver en æble-i og får ind under
sprog. Her installerer du sprogpakken og vælger dansk som sprog.

> Jeg kan ikke finde indstillingerne for server, password mv.

Prøv at åbne Instillinger (Preferences, hvis din MacSOUP er engelsk) og
kig under Servere (Servers).

> De to programmer : Macsoup og Unison virker til at være meget
> forskellige..

Det er meget godt set Og de og hver især anderledes end "alle de
andre".

> Er der noget med, at Macsoup udelukker binære grupper? - Hvad er binære
> grupper egentlig?

Binære filer er det, der ikke er ren tekst. Det er typisk billeder,
programmer, lyd- og film-filer. Den slags må man kun sende i grupper, er
der specielt beregnet til det. Ordet binairies indgår normalt i navnet.
MacSOUP udelukker ikke disse grupper, men MacSOUP kan ikke vise billeder
eller andre binære ting. Den viser bare en masse volapyk. Men det kan
godt lade sig gøre at hente den binære fil ud ved at gemme indlægget på
harddisken og derefter fiske filen ud af det med et egnet program (har
lige glemt hvilket. Måske Stuffit Expander).

> Mange spørgsmål, håber på de sædvanlige kompetente mac-svar.

Her til morgen må du vist nøjes med mig.

> Jeg kan forøvrigt sige, at nu da Safari og Mail kører, har jeg i det store
> og hele forladt pc-en. Både Safari og Mailo er meget gode og meget hurtige
> programmer, som det er en fornøjelse at bruge.

Jeg er også glade for dem.

> De siger, at nu bliver det sommer......, godt ferien er overstået.

Det er da ikke i dag, det bliver sommer. Men jeg har heldigvis ferie
ugen ud, så jeg håber på et par gode dage.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 28-07-04 09:49

> [...]
> harddisken og derefter fiske filen ud af det med et egnet program (har
> lige glemt hvilket. Måske Stuffit Expander).

Det er Expander.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-07-04 05:29

> Det er da ikke i dag, det bliver sommer. Men jeg har heldigvis ferie
> ugen ud, så jeg håber på et par gode dage.

er det nu man bør nævne at ferien selvfølghelig strater i dag hvor det
gode vejr for alvor begynder

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 29-07-04 07:43

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> er det nu man bør nævne at ferien selvfølghelig strater i dag hvor det
> gode vejr for alvor begynder

Nemlig ja, det ik´ noget problem Morten !

Fra : Gerhart Toft Anderse~

Dato : 28-07-04 09:32

> [...]

> Lige nu har jeg unison på skærmen: Jeg går ud fra, at jeg skal definere en
> server og vælger derfor: Unison - Servers - og skriver så

Skriv news:dtext.tele.dk

Venlig hilsen
Villy E