Skærme
Fijala 3554
Fladskærm m. analogt stik og andet blandet~
Fra : Blackout

Dato : 27-07-04 16:56

Jeg ved emnet er blevet diskuteret til døde, men jeg har altså et specifikt
spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp med.

Jeg sidder lige nu med en 17¨Blackview TFT foran mig, og den er tilsat et
GFTi400 kort (på en p4 2,4mhz) - men med et analogt stik. Jeg spekulerer på
hvor meget jeg egentlig mister i kvalitet pga. dette, specielt da mit kort
har (eh vistnok) en "tft"-udgang. Jeg formoder at et omformer-stik er
ikke-eksisterende....Er der nogen der erfaring de vil dele?

(et andet spørgsmål; cleartype er jo beregnet til fladskærme - har stikket
noget at sige der? Jeg har det slået til, men vil da slå det fra hvis det
ikke funker over et analogt stik....)

Og så kortet selv; jeg har problemer med driverne. Jeg har indkøbt "Object
Desktop", et GUI-enhancement program med en masse lækre programmer,
heriblandt Windowblinds som nogen af jer sandsynligvis kender. Problemet er
at nVidia's drivere ikke kører specielt godt med disse programmer.
Producenten anbefaler selvfølgelig ATI-kort....Folk siger at min
2d-oplevelse med programmet vil forbedres drastisk med et ATI-kort. Men hvad
skal jeg gøre? Mit kort er jo snart lidt forældet, men der er jo smækre kort
fra ATI og Nvidia på vej lige om hjørnet som vel sætter de myere mid-end
kortene ned i min prisklasse (ca. 1-2000 kr)...Jeg spiller ikke meget for
tiden, men jeg ved at når Doom 3, HL2 osv udkommer vil jeg sidde nat og dag
og spille, så jeg har lidt et dillemma der.

Suggestions, anyone?

(X-posted til grafikkort.dk- sorry, men jeg dummede mig...)