Skærme
Fijala 3554
Dell 2001FP billig
Fra : Brian Luckow

Dato : 27-07-04 12:54

Jeg synes Dell konstant dumper prisen på ovenstående skærm.

Det er ikke mange måneder siden jeg købte min, og der kostede den 11.000,-.
Nu tager de kun 7.600,- for den, lidt vildt at sænke den så meget på så kort
tid. Forstår slet ikke hvorfor den er så meget billigere end andre 20"
skærme. Eller overser jeg et eller andet(??)

Mvh., Brian Luckow

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-07-04 13:02

"Brian Luckow" <luckowbNOSPAM@grafisk.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> meget på så kort tid. Forstår slet ikke hvorfor den er så meget
> billigere end andre 20" skærme. Eller overser jeg et eller andet(??)

Måske den store kritik af at skærmen i starten var 30% billigere i USA end
i Danmark?

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 30-07-04 09:38

On Tue, 27 Jul 2004 13:54:19 +0200, Brian Luckow wrote:

> [...]
> tid. Forstår slet ikke hvorfor den er så meget billigere end andre 20"
> skærme. Eller overser jeg et eller andet(??)

Jeg købte selv 6 skærme for 3 måneder siden - og fik dem pruttet ned i
8.000 kr/stk - dengang meget billigt.

At Dell sætter prisen så aggresivt kan som det nævnes hænge sammen med, at
de bøjer sig for alle de klager, de rhar været over, at Dell i USA fører en
ekstremt aggresiv prispolitik - endvidere er grunden også, at TFT skærme
helt generelt vil falde ret støt fra nu af og hen imod slutningen af dette
år og nok fortsætte faldet til ind i næste år, hvor jeg tror de vil fidne
et fast naturligt leje.

Faktisk tror jeg, at en given 20" TFT, når den om ca. 1 år finder sit
naturlige prisleje, vil være billigere end en tilsvarende kvalitet 21" CRT
(=20" TFT) skærm var det, da CRT skærmene fandt deres naturlige leje,
hvilket må skyldes, at TFT faktisk er billigere at producere, når først
produktionsapparaterne er oppe at køre og fuldt udbygget.

Det at TFT skærme fylder så markant mindre end tilsvarende str. CRT betyder
sikkert også, at mange flere vil have lyst til at eje større TFT skærme, da
selv en 20" TFT ikke fylder ret meget i forhold til en gammel 17" CRT, som
mange sikkert kommer fra at eje.

Slutteligt kan jeg blot konstatere, at jeg endnu engang er fuldt ud
tilfreds med mine Dell TFT skærme - jeg skiller mig ikke af med mine 2 Dell
2001FP det næste år minimum - der er inge pixel fejl på dem og screen-door
effekten kan jeg enten ikke se, eller også er jeg heldig, at den ikke er
der.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : caladin

Dato : 12-08-04 16:23

Hej Brian

> [...]
> tid. Forstår slet ikke hvorfor den er så meget billigere end andre 20"
> skærme. Eller overser jeg et eller andet(??)

Du skriver at Dell 2001FP kun koster 7.600 kr nu, hvor gør den det
henne?
For hvis jeg kigger på Dell's hjemmeside står den til 8.456 kr!

Jeg har længe været ude efter en ny skærm, især Dell's tiltaler mig
meget, men den var lige dyr nok i forhold til ViewSonic VP201b som kan
fås til 6.700 kr nu, så jeg regnede med at det skulle være den.

Mvh
caladin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-08-04 17:47

myrvig@post8.tele.dk (caladin) crashed Echelon writing

> Du skriver at Dell 2001FP kun koster 7.600 kr nu, hvor gør den det
> henne?
> For hvis jeg kigger på Dell's hjemmeside står den til 8.456 kr!

Det gjorde den dengang der var 10% i rabat på bestemte skærme, så du er
sent ude.

--
Bjarke Andersen

Fra : caladin

Dato : 12-08-04 20:47

Hej Brian

> [...]
> tid. Forstår slet ikke hvorfor den er så meget billigere end andre 20"
> skærme. Eller overser jeg et eller andet(??)

Du skriver at Dell 2001FP kun koster 7.600,- men det eneste sted jeg
kan finde den er på Dell's hjemmeside til 8.456,- så mit spørgsmål er
hvor du har set den til den pris?

Jeg har i længere tid kigger efter en TFT skærm i den størrelse og
klasse, men det eneste jeg har fundet var ViewSonic VP201b til 6.700,-
på EDBpriser.

Mvh
caladin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-08-04 21:07

> Du skriver at Dell 2001FP kun koster 7.600,- men det eneste sted jeg
> kan finde den er på Dell's hjemmeside til 8.456,- så mit spørgsmål er
> hvor du har set den til den pris?

Har allerede svaret dig.

--
Bjarke Andersen