Starte programmer i Java
Fra : Bakkers

Dato : 06-05-01 16:44

Jeg har lavet en browser i Java. Og så vil jeg gerne lave så når jeg trykker
på f.eks.. en mp3 fil, så skal java finde ud af hvilket program som mp3
filen skal afspilles af.
Håber i kan hjælpe

hilsen
Thomas

Fra : Niels Bech Nielsen

Dato : 07-05-01 09:26

Det er platformspecifik hvordan man åbner en fil med en applikation.

I Windows kan du registrere dine typer ved at i en Stifinder vælge
menupunktet:
view->folder options (Hedder sikker noget andet på dansk)
Fanebladet file types beskriver, hvorledes man kan forholde sig til filer
med forskellig type.

Her kan du sikkert i forvejen finde mp3, og kigge på den filtype (edit).
Actions beskriver hvad man kan gøre med filen, og default aktion er den der
eksekveres, når man dobbeltklikker på en fil. Lav en ny action, og sæt den
default for dine mp3 filer.

--
/Niels Bech Nielsen -- Logical
SCJ2P - ** Sun Certified Java 2 Programmer **

Fra : Bakkers

Dato : 07-05-01 14:36

Det jeg gerne vil have er, at når jeg sender programmet til en anden der
også har windows som styresystem, så skal programmet selv finde frem til
hvilket program som denne maskine bruger til at afspille f.eks. mp3 filer.
Det jeg er i tvivl om er hvordan man skaber denne kontakt i windows.
Lige i dette projekt betyder det ikke noget at programmet ikke er platforms
uafhængig.

Hilsen
Thomas

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 07-05-01 18:49

Bakkers <da02072@mail.ikasths.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d6893$e$1@sunsite.dk...
> [...]
> Det jeg er i tvivl om er hvordan man skaber denne kontakt i windows.
> Lige i dette projekt betyder det ikke noget at programmet ikke er

For at finde ud af hvilken default mp3-afspiller en maskine har skal du gå i
registreringsdatabasen - og det kan du ikke fra Java ( så vidt jeg ved ). Du
må lave nogle C++ metoder der kan gøre dette for dig, og så bruge JNI til at
tilgå dem fra Java.

Var det ikke næmmere om du bad brugeren om selv at vælge hvilken .exe de vil
bruge som mp3-afspiller m.m.

Du kunne jo bruge et simpelt ResourceBundle til at gemme brugerens setting i
( gemt på disken selvfølgelig ) Hvis filen ikke findes ved opstart viser du
en dialog hvor overstående settings indtastes/vælges.

Søren Staun Jørgensen

Fra : Bakkers

Dato : 07-05-01 21:43

Tak for hjælpen. Det bliver nok noget ligende jeg laver.

Hilsen Thomas