Hvad spilles der?
Fra : EPO

Dato : 06-05-01 15:34

Hejsa!

Jeg sidder og tænker lidt på hvad der bliver spillet rundt om i det danske
land, sådan system messigt? Jeg selv spiller Cyberpunk, hvor vi har lavet
rigtigt meget om, så det efter hånden kun er ternings systemet og verden der
afsøger at det er Cyberpunk. Der ud over spiller jeg også en smule Call of
Cthulhu men det er kun scenarier. Men hvad spiller i andre rundt om i det
danske land?

I en af de grupper hvor jeg spiller går vi og snakker lidt om at vi vil i
gang med noget nyt, men hvad.... In Nomine har været oppe og venne en del
gang, er der nogen der kender noget til det og kan anbefale det?

Hilsen
Martin Lindhardt

Fra : Peter Damgaard

Dato : 06-05-01 16:48

vi spiller meget traditionelt: skiftevis WFRP og CoC. Derudover en sjælden
gang Vampire.
Af brætspil: Empires in Arms.
Venligst
Peter

EPO <Hop_hest@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9d3nt5$a8k$1@news.inet.tele.dk...

Fra : KG

Dato : 06-05-01 17:22

Jeg spiller i øjeblikket i to faste grupper plus det løse... Den ene gruppe
spiller Shadowrun og den anden spiller D&D 3rd edition (hvor traditionelt,
ik'). Derudover er der diverse det-er-weekend-og-vi-keder-os-spil, og hvad
vi nu finder på. Vi har spillet vikinger med D&D kampregler, hvilket faktisk
er ganske interresant.
Af brætspil har vi gang i bl.a. Blood Bowl, Necromunda og Junta.

MVH
Daysleeper

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-05-01 21:45

On Sun, 6 May 2001 16:33:58 +0200, "EPO" <Hop_hest@mobilixnet.dk>
wrote:
>Men hvad spiller i andre rundt om i det
>danske land?
I min gruppe har vi primært spillet Rolemaster de sidste mange år. Med
enkelte kortere kampanger af Call, Vampire, VP. Også et par brætspil.

Fra : Morten Lund

Dato : 06-05-01 22:09

Vi triller mest rundt med Theatrix og GURPS...

For dem der kunne være interesserede i at se noget mere om vores Sci-Fi
verden, bygget på Peter F. Hamilton og det gamle Megatraveller, så surf ind

www.krikkit.dk, og vælg projekter og Magellan Factor

trut
..Morten

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 06-05-01 22:26

"EPO" <Hop_hest@mobilixnet.dk> skrev:

> Jeg sidder og tænker lidt på hvad der bliver spillet
> rundt om i det danske land, sådan systemmæssigt?

P.t. er jeg GM i Sovereign Stone og spiller med i en Amber
kampagne. Men de grupper jeg spiller i, skifter ofte
regelsystemer (der er en del regelnørder og would be-designere),
så i de omkring 20 år jeg har spillet rollespil, har vi spillet
30-40 forskellige spil. De spilsystemer jeg har spillet mest, er
AD&D1, Rolemaster (gammel version) og Hero System (kronologisk
set nogenlunde i nævnte rækkefølge).

--
Klaus Æ. Mogensen
http://hjem.get2net.dk/Klaudius

Though strangely seem it might, the day flees the night
And, in a peculiar way, the night flees the day.

Fra : Peter Damgaard

Dato : 06-05-01 23:19

jeg mente ellers jeg kunne genkende de fleste spil folk kunne dukke op med,
men der fik du mig. Sovereign Stone ? Aldrig hørt om det. har du en
webreference (ok, jeg er for doven til selv at finde det) ? Inquiring minds
want to know...

venligst
Peter

Fra : Torben AEgidius Moge~

Dato : 07-05-01 10:21

"Peter Damgaard" <peterd@sta.hum.ku.dk> writes:

> [...]
>men der fik du mig. Sovereign Stone ? Aldrig hørt om det. har du en
>webreference (ok, jeg er for doven til selv at finde det) ? Inquiring minds

http://www.sovstone.com/. Kort fortalt, er spillet baseret på en
Fantasy-verden designet af Larry Elmore (som mest er kendt for at lave
billeder til Dragonlance og andre AD&D ting). Weiss og Hickmann (også
Dragonlance) har skrevet nogle bøger, der foregår i denne verden.
Reglerne er designet af Don Perrin med mere, og er et simpelt system,
der fungerer rimeligt godt. Nu går firmaet dog over til at lave
det om til en spilleverden for d20 systemet (grudlaget for D&D 3E og
WotC's Star Wars). Jeg selv synes det er et tilbageskridt, men jeg kan
forstå den forretningsmæssige baggrund for beslutningen.

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)

Fra : Rene Kragh Pedersen

Dato : 06-05-01 23:07

EPO wrote:

> Hejsa!
>
> Jeg sidder og tænker lidt på hvad der bliver spillet rundt om i det danske
> land, sådan system messigt?

Det er lidt dødt for tiden, men jeg kan da nævne:
Rage 2nd (vores blanding af Shadowrun 2nd og Mechwarrior 3rd
Werewolf.
Heavy Gear.
GURPS.
D&D 3rd.

Ud over det har spillet (mere end een gang) bla.:
Warhammer Fantasy.
Shadowrun.
D&D Basic + Expert (hehe).
AD&D 2nd.
Call of Cthulhu (dog spillet delvist systemløst).
Santa's Soldiers (OK, kun een gang, men det fortjener at blive nævnt).
Mechwarrior 2nd.
Rage 1st (vores blanding af Shadowrun 2nd og Mechwarrior 2nd).
Cyberpunk 2020.
In Nomine.

Fifler med (men er ikke startet):
Mage
Ars Magica
Fusion
Legend of the Five Rings.

> I en af de grupper hvor jeg spiller går vi og snakker lidt om at vi vil i
> gang med noget nyt, men hvad.... In Nomine har været oppe og venne en del
> gang, er der nogen der kender noget til det og kan anbefale det?

Ja, og ja, det kan jeg.
--
René Kragh Pedersen.
Torg: It says here that "Drinky Winky" of the "Teletubbies" is

Fra : Rene Kragh Pedersen

Dato : 07-05-01 14:20

Rene Kragh Pedersen wrote:

> Ud over det har spillet (mere end een gang) bla.:

Her glemte jeg Star Wars, som jeg jo har spillet en hel del.

Fra : Anders Hertz

Dato : 06-05-01 20:07

wrote:

>Hejsa!

>I en af de grupper hvor jeg spiller g}r vi og snakker lidt om at vi vil i
>gang med noget nyt, men hvad.... In Nomine har v{ret oppe og venne en del
>gang, er der nogen der kender noget til det og kan anbefale det?

D&D 3rd Ed. MERP, Rolemaster, ShadowRun, samt WEG's Star Wars

Anders

Fra : Anders Hertz

Dato : 06-05-01 20:05

Fra : Henrik

Dato : 07-05-01 07:17

Davs.

Lidt RoleMaster, en sjat ekstra RoleMaster og så en masse RoleMaster...
Foruden en smule Dark Conspiracy, WarHammer og Shadowrun... Og en ekstra
smule RoleMaster. (Jeg kan vist godt lide RoleMaster... Mest 2nd edition...)

Var der nogen i Århus omegn, der kunne tænke sig, at spille lidt rolemaster?
Sådan en hverdagsaften, ca. hveranden uge?

Mvh.
Henrik

Fra : Flemming Lemche

Dato : 07-05-01 09:40

Jeg kunne godt være interesseret!!
Det er hulens lang tid siden jeg har fået spillet noget rolemaster, min
gamle gruppe blev splittet for nogle år tilbage.
P.T er jeg i gang med at samle de sidste rester sammen af de moduler jeg
mangler så jeg får en komplet samling af MERP.

Fik bl.a fat i Bree, Southern Mirkwood & Hills of the trollshaw i sidste uge
Jeg gik egentlig efter Isengard og Riders of Rohan men de blev lidt for
dyre.

Flemming Lemche
Lemche@image.dk

Fra : Anders Hertz

Dato : 07-05-01 09:53

Fra : Kitiara

Dato : 07-05-01 13:55

Her står den på :

AD&D 2ed.
Vampire
Warhammer Quest
Warhammer battles

Fra : Trez

Dato : 07-05-01 23:05

Jeg er med på det meste af den K.

Og så alt andet jeg kan lægge mine klamme hænder på

/Trez

Fra : Niles

Dato : 07-05-01 14:39

Mage, Changeling og D&D 3rd (selvom det er ALT for længe siden vi har
spillet noget som helst)

Desuden er jeg med i et systemløst PBEM - meget sjovt.

mvh Niles

Fra : Kjeld Johansen

Dato : 07-05-01 23:56

Martin <Hop_hest@mobilixnet.dk> wrote:
> [...]
del
> gang, er der nogen der kender noget til det og kan anbefale det?

Jeg kan godt anbefale In Nomine. Det er en lækker verden, og reglerne er
simple og passer godt til settingen. Der er kun en regl jeg han fundet,
som jeg har haft behov of at ændre. Det er reglen for at opdage
disharmoni (vanskeligt at forklare).

>Men hvad spiller i andre rundt om i det danske land?

Gurps: Planescape (Jep, en god verden med nogle gode regler!)
Vampire (Camarila i L.A.)
Tribe 8 (En sjov verden, men reglerne er ikke særlig gode, IMHO.)

Har tidligere også spillet Gurps: Traveller, men mangler nu noget Sci-Fi
for at have min palet fuld. (Dvs. fantasy, horror, sci-fi og humor).

Kjeld.

Fra : Morten Lund

Dato : 08-05-01 10:39

Hej Kjeld!

med fare for at være for selvpromoverende (man vil vel gerne være elite,
ikk ), så sidder vi og bygger på en sci-fi verden på vores hjemmeside.
Den trækker på Traveller teknologien, Nights Dawn trillogien, og assorteret
andet sjov (hurtigere-end.lys rejse, er nærmest en mellemting mellem plain
hyperjump og star wars modellen!

kig på det, og kom gerne med kritik! http://www.krikkit.dk vælg
projekter og Magellan!

trut!
..Morten

Fra : Nichlas Hummelsberge~

Dato : 09-05-01 22:02

"Morten Lund" <none@yourbusiness.com> skrev i en meddelelse
> [...]
assorteret
> andet sjov (hurtigere-end.lys rejse, er nærmest en mellemting mellem plain

Arj, har i fjernet tranquillitys SARGEANTS.. dem gad jeg ellers godt se
nogle regler for!

... Weapon Prificiency: Neutronium Alchemist :)
... Vehicle: Tranquility
... Race: Voidhawk

nå. men fin idé.

Fra : Scroful

Dato : 08-05-01 13:31

wrote:

> [...]
>gang med noget nyt, men hvad.... In Nomine har været oppe og venne en del
>gang, er der nogen der kender noget til det og kan anbefale det?

Er der slet ikke nogen der MUDder herinde?

Morten

Fra : Kim Nielsen

Dato : 08-05-01 23:18

Sammen med "gutterne" plejer der at blive rodet rundt i f.eks. ShadowRun,
Ars Magica og noget vi kalder "Ad&d - The real edition". Vores gamemasters
egne bøjninger på reglerne. Vi er fornylig gået over til at bruge %satser på
non-weapon proficiencies, hvilket virker meget godt efter min mening, men vi
har også nogle talspasser, der har regnet rimlig meget på det for at få
noget fornuftig ud af det..

Kim

Fra : Jeppe Møller

Dato : 09-05-01 20:06

Vampire (+selvkreerede afarter)
MERP
AD&D 2nd
CALL

....inævnte rækkefølge og med afhop til alt det vi hver især som spilelre og
mestre finder på at hive frem fra skuffens skjul eller sindets spind.

Jeppe