Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
BurnInTest video memory corruption x800 pr~
Fra : danni plougmann

Dato : 24-07-04 14:13

jeg har problemmer med min computer genstarte når grafikkortet skal til at
arbejde hårdt

har prøvet med farcry 1.2 patchet comp går ned lige efter den er færdig med
at loade første lvl.
black hawk down joint of operation det samme lige før spillet går igang.

3dmark 2001-3 køre uden problemmer uden at gå ned.

nu er jeg så ved at lave en BurnInTest og den kørte i en halv time uden der
skete noget.
fik dog en fejl på grafikortet, 6 errors video memory corruption. er det nok
til at kalde kortet defekt så det skal byttes

cpu temp er på 45' når den arbejder.
bundkort temp på 38' når den arbejder.

mit system
p4pe bundkort
p4 2.4ghz 533 fsb
connect3d x800 pro
768 mb pc2700 ram
2 maxtor harddisk
1 dvd drev + 1 dvd brænder.
det jeg mistænker mest er min cheiftec 340W strømforsygning.
skal jeg op på 400 450W for at man kan bruge de nye store kort.

/danni plougmann

Fra : Thomas VJ

Dato : 24-07-04 18:29

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> cpu temp er på 45' når den arbejder.
> bundkort temp på 38' når den arbejder.

Hvor varmt er grafikkortet?

> [...]
> det jeg mistænker mest er min cheiftec 340W strømforsygning.
> skal jeg op på 400 450W for at man kan bruge de nye store kort.

Det tvivler jeg på.
Jeg kører et X800 pro @ XT i min Shuttle, bestykket nogenlunde som dit
system, men kun med en 250W PSU.

mvh
Thomas

Fra : danni plougmann

Dato : 24-07-04 20:24

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> "danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg fandt ud af hvis jeg koblede alle mine drev og kabinet kølere fra
undtagen min ene harddisk så kunne spillene køre uden at computeren gik ned.
så må det da være psu'en der ikke kan følge med, har læst på nettet at ati
anbefaler minimum en 300w-350w for det kan køre stabilt
og med alt det jeg har i mit kabinet som bruger strøm kabinet kølere 3 stk
harddisk kølere 2 stk 2 harddiske 1+dvd 1+dvdr drev

jeg købte en ny 450 psu. heldig, jeg kendte en privat hardware pusher der
lige havde en liggende.
men ak nu vil mit x800 kort slet ingenting. selv om jeg har monteret
strømstikket på kortet så bliver jeg ved med at få fejlmeddelsen på skærmen
powercable not connect to x800 ovs....

har prøvet med chieftec psu'en igen samme fejl.
har prøvet kortet i en anden maskine får samme fejl.

det lille gule stik der er på kortet hvad er det til. jeg har ikke noget at
sætte idet.
køre igen med mit radeon 9700 pro som virker perfekt.

køre til viborg igen og bytter kortet det må være defekt.

Fra : Henrik

Dato : 24-07-04 22:58

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> køre igen med mit radeon 9700 pro som virker perfekt.
>
> køre til viborg igen og bytter kortet det må være defekt.

Måske den svage PSU har ødelagt dit grafikkort?

Fra : danni plougmann

Dato : 24-07-04 23:34

"Henrik" <heinrich_dkSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærmen

> at

> Måske den svage PSU har ødelagt dit grafikkort?

kan for lidt strøm virkelig godt beskadelige hardware, mener kun jeg har
hørt om det med harddiske
jeg spurgte ellers da jeg var inde og købe om 340 w var nok med de diske og
kølere jeg har i mit kabinet.