connect3d x800 pro, mods til x800xt hvorda~
Fra : danni plougmann

Dato : 24-07-04 00:28

jeg har set et eller andet sted at man kan moode nogle x800pro til x800xt
kan det lade sig gøre med connect3d x800 pro,

det er noget med at man åbner for de sidste 4 pipelines så man får 16 som xt
kortene har.
er det bare en bios ændring eller skal man til at lave fysisk ingreb på
kortet.

/danni

Fra : René Lønstrup

Dato : 24-07-04 00:57

danni plougmann <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote:
> jeg har set et eller andet sted at man kan moode nogle x800pro til
> x800xt kan det lade sig gøre med connect3d x800 pro,

Måske. Det afhænger vist af hvilken core kortet er udstyret med, men der ser
ikke ud til at være noget decideret mønster endnu.

> det er noget med at man åbner for de sidste 4 pipelines så man får 16
> som xt kortene har.
> er det bare en bios ændring eller skal man til at lave fysisk ingreb
> på kortet.

Det siges at på visse (hvis ikke alle) ViVo-kort kan det klares med en
bios-opdatering (vivo-kortene, eller mange af dem ihvertfald, skulle vist
bare være rene XT kort med 'neddroslet' bios). På alle andre, skal der et
fysisk indgreb til (og en bios ændring).

Her er en 'guide' til hvordan indgrebet udføres:
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?s=4f6e6f625ba8680d946b238aae1ab6c1&threadid=17230558
kort: http://tinyurl.com/4pmn6

Og endnu en:
http://www.pcunleash.com/bbs/zboard.php?id=MyItemReview&page=1&sn1=&divpage=1&sn=off&ss=on&sc=on&select_arrange=headnum&desc=asc&no=26
kort: http://tinyurl.com/3hxov

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : danni plougmann

Dato : 24-07-04 09:07

"René Lønstrup" <rel@rel7star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fysisk indgreb til (og en bios ændring).
>
> Her er en 'guide' til hvordan indgrebet udføres:

tanket for linkene jeg har kigget lidt efter hvilke kort det er jeg har og
det er et "radeon X800Pro 256 gddr3 with dvi+vivo" core 475.88 memory 445.50
skal jeg til at skile kortet af for at finde ud af hvilke core jeg har.
nogen der har prøvet og har haft held med dette indgreb.

/danni

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-07-04 00:50

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> memory 445.50 skal jeg til at skile kortet af for at finde ud af
> hvilke core jeg har. nogen der har prøvet og har haft held med dette

Lidt læsestof:
http://www.3dgameman.com/forums/showthread.php?t=27163

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas VJ

Dato : 27-07-04 01:29

<klip>

> Lidt læsestof:
> http://www.3dgameman.com/forums/showthread.php?t=27163

/Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-07-04 01:34

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> crashed Echelon writing

Bummer, jeg mener ikke man skal være regget for at læse boardet, prøv evt.
at gå igennem hoved URL'en http://www.3dgameman.com/forums/

Tråden ligger under "General Hardware - PC, MAC, Console, etc." -> "How to
turn a X800Pro VIVO into a X800XT PE"

--
Bjarke Andersen