handel med tjenesteydelser med udlandet.
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-07-04 12:07

Hej NG.

Hvordan er det nu man ordner det med subj i et regnskab og hvad er det
nu lige man skal være opmærksom på? Jeg er helt grøn på området, så
links til info eller beskrivelser ville være fint... Google gav ikke
rigtigt noget.

Der er vel noget med at man skelner indenfor EU/udenfor EU, gætter jeg
på. Og hvordan nu med moms?

Tag f.eks. køb af webdesign-ydelse hos et polsk firma (indenfor EU) og
ét udenfor EU, som udgangspunkt for et svar på indlægget...

På forhånd tak,

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-07-04 13:26

Martin Jørgensen wrote:

> Tag f.eks. køb af webdesign-ydelse hos et polsk firma (indenfor EU) og
> ét udenfor EU, som udgangspunkt for et svar på indlægget...

Ingen har svaret, eller kan for den sags skyld svare entydigt,
momsdirektivet er ændret engang i svjh 2003 men ingen fatter rigtigt
hvad der står.

Det afgørende er efter min opfattelse, hvor produktet (hvis det er et
produkt, og ikke en tjenesteydelse er produceret.

Men den praktiske metode er at kontakte (eller få din revisor til det)
den lokale toldafd, forelægge problemet, helst skriftligt, så du kan
dokumentere det, og så bruge svaret når du har noteret navnet på den
person, der gav dig det.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-07-04 23:57

Erik G. Christensen wrote:

> Ingen har svaret, eller kan for den sags skyld svare entydigt,
> momsdirektivet er ændret engang i svjh 2003 men ingen fatter rigtigt
> hvad der står.

Okay, det lyder slemt Men det er vel også Danmark vi bor i...

> Det afgørende er efter min opfattelse, hvor produktet (hvis det er et
> produkt, og ikke en tjenesteydelse er produceret.

Naeh, tænkte nu mest på tjenesteydelser købt i udlandet. F.eks. noget
webdesign eller andet indenfor IT-området.

> [...]
> den lokale toldafd, forelægge problemet, helst skriftligt, så du kan
> dokumentere det, og så bruge svaret når du har noteret navnet på den

Jeg ville egentligt nøjes med at ringe derind, men det lyder på dig som
om at jeg kan få problemer ved at ringe derind? Jeg hader at skulle
skrive breve, så jeg tror jeg prøver en mail i løbet af nogle dage...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-07-04 12:56

In news:410ad221$0$270$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> Jeg ville egentligt nøjes med at ringe derind, men det lyder på dig
> som om at jeg kan få problemer ved at ringe derind?

Bare sørg for at have din diktafon kørende, så kan de ikke løbe fra
deres udsagn, så længe du er part i samtalen, må du optage alt hvad du
lyster, og behøver ikke gøre opmærksom på at du optager.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg