Kørekort USA
Fra : Mikkel Lautrup

Dato : 23-07-04 09:11

Hej,

vi skal snart til USA og gøre vejene usikker.

Da vi er relativt nygifte, står min kone's gamle efternavn endnu på
hendes kørekort, mens hendes pas er opdateret med hendes nye navn.
Spørgsmålet er som om det kan give problemer, hvis vi skulle blive
stoppet med hende bag rattet....? Forstået på den måde at der vil stå to
forskellige navne i hhv kørekort og pas?

Lidt kryptisk formuleret, jeg ved det gode

På forhånd tak for gode råd/erfaringer.

Mikkel Lautrup

Fra : 0cr

Dato : 23-07-04 10:19

"Mikkel Lautrup" <tatjingJeghaderspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige navne i hhv kørekort og pas?
>
> Lidt kryptisk formuleret, jeg ved det gode

Få det rettet før i tager afsted, hvor svært kan værre?

Fra : Jens Christian Mikke~

Dato : 23-07-04 19:32

> [...]
> stoppet med hende bag rattet....? Forstået på den måde at der vil stå to
> forskellige navne i hhv kørekort og pas?

Tag evt. hendes gamle pas med hvis I er usikre, også selvom det ikke længere
er gyldigt.

/Jens

--
Jens Christian Mikkelsen
http://www.jcmikkelsen.dk

Fra : Anja Nielsen

Dato : 24-07-04 00:49

Et nyt kørekort pga. navneændring koster så vidt jeg husker kr. 230. Såfremt
I kan nå at få lavet et nyt, er det helt klart at foretrække, da USA jo ikke
er en del af EU, og de dermed ikke er forpligtede til at acceptere det
nuværende kørekort. Såfremt I ikke kan nå st få lavet et nyt, bør I tage en
kopi af vielsesattesten med.
Ring evt. til det lokale moterkonter, som kan oplyse jer om de gældende
regler.
Anja

Fra : Hans Ole Kjeldsen

Dato : 24-07-04 13:30

> [...]
> stoppet med hende bag rattet....? Forstået på den måde at der vil stå to
> forskellige navne i hhv kørekort og pas?

No problem, så længe du ikke opfører dig pusseløjerligt men er ærlig omkring
forholdet og kan dokumentere det.

Jeg kender i øvrigt en der præsterede at rejse fra Danmark til Japan og
tilbage igen på sin kones pas, ...så meget for den flysikkerhed!