/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Remote Desktop
Fra : H.S.


Dato : 23-07-04 07:54

Jeg har lige prøvet at kigge på min server via remote desktop. Jeg kan fint
logge på, og starte programmer osv.
Men jeg kan ikke se de programmer som jeg har startet direkte på serveren,
jeg er logget på som administrator.

Ifølge System egenskaber kører der ikke nogen programmer, og cpu load er 0%
men Total load er 16% næsten konstant. Så programmerne kører altså, jeg kan
bare ikke se dem når jeg connecter via remote desktop - hvad gør man så ?

På serveren er Administrator logget på, og jeg logger på via remote desktop
som administrator - der er altså 2 administratorer der er logget på på samme
tid - kan det være derfor ?

--
--
Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/



 
 
Henrik Sørensen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Sørensen


Dato : 23-07-04 08:29

H.S. wrote:
> Jeg har lige prøvet at kigge på min server via remote desktop. Jeg
> kan fint logge på, og starte programmer osv.
> Men jeg kan ikke se de programmer som jeg har startet direkte på
> serveren, jeg er logget på som administrator.
>
> Ifølge System egenskaber kører der ikke nogen programmer, og cpu load
> er 0% men Total load er 16% næsten konstant. Så programmerne kører
> altså, jeg kan bare ikke se dem når jeg connecter via remote desktop
> - hvad gør man så ?
>
> På serveren er Administrator logget på, og jeg logger på via remote
> desktop som administrator - der er altså 2 administratorer der er
> logget på på samme tid - kan det være derfor ?

Hmm.. Her hos mig er der også logget to administratorer på (kontoen på pc'en
og mig) og det virker upåklageligt.!
Jeg kunne mistænke at der simpelhen ikke er båndbredte nok til det.?
Har du styr på din båndbredte.?

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen



Peter Jensen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 23-07-04 08:34


"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:4100b53d$0$66465$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg har lige prøvet at kigge på min server via remote desktop. Jeg kan
fint
> logge på, og starte programmer osv.
> Men jeg kan ikke se de programmer som jeg har startet direkte på serveren,
> jeg er logget på som administrator.

Nej, du får jo en ny session via remote desktop / Terminal Services.
Det er det der er hele ideen med det.
Det skal endelig ikke forveksles med VNC, Dameware o.a. som
bruges til at fjernstyre en eksisterende session.
--
Peter J



Nicolai (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-07-04 09:47

> Nej, du får jo en ny session via remote desktop / Terminal Services.
> Det er det der er hele ideen med det.
> Det skal endelig ikke forveksles med VNC, Dameware o.a. som
> bruges til at fjernstyre en eksisterende session.

Det kan remote desktop også - på xp og win2k3



Peter Jensen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 23-07-04 10:04


"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse
news:4100d090$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det kan remote desktop også - på xp og win2k3

Kender kun til det fra den formastelige Fjernsupport funktion med alt deres
invitations-halløjsa...Det er længe siden jeg har rodet med den del af det,
da jeg
primært har behov for en ny session på mine servere - er der tricks til selv
at kunne
åbne en "fjernsupport"-session uden at skulle inviteres osv. ??
--
Peter J



Nicolai (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-07-04 10:46

> åbne en "fjernsupport"-session uden at skulle inviteres osv. ??

Ja - i et 2k3 domæne :)



Jens (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 23-07-04 11:04


"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> da jeg
> primært har behov for en ny session på mine servere - er der tricks til
selv
> at kunne
> åbne en "fjernsupport"-session uden at skulle inviteres osv. ??


Man kan sende invitationer via mail, som gælder en angivet periode, feks 3
uger.....
Angående fjernstyrring, kan man jo på serveren angive om det er "en ny"
session, eller en eksisterende man logger på, med et givent
bruger -pass.........

Mvh Jens


H.S. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 23-07-04 11:08

"Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse
news:cdqnnn$uei$1@news.net.uni-c.dk...
> Angående fjernstyrring, kan man jo på serveren angive om det er "en ny"
> session, eller en eksisterende man logger på, med et givent
> bruger -pass.........

Kan du fortælle mig hvor jeg angiver det ? - det lyder til at være den
retning som jeg gerne vil



Jens (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 23-07-04 11:10


"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse


> Kan du fortælle mig hvor jeg angiver det ? - det lyder til at være den
> retning som jeg gerne vil

Det afhænger ret meget af hvilket OS version du bruger som server.


Mvh Jens


Jens (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 23-07-04 11:18


"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du fortælle mig hvor jeg angiver det ? - det lyder til at være den
> retning som jeg gerne vil

Ifølge en anden post, er det en w2k3.....
Kig i din brugeropsætning, under "Sessions", Allow reconnection from any
client gør det du vil.

Forudsat der under "Remote Controll" er "v" øverst, og ¤ i nederste
mulighed, og kun der.

Husk så, at hvis du logger af den session remote, logger du også af lokalt,
da det er den lokale login du overtager, men lukker du blot på det røde
kryds øverst til højre, kører sessionen videre lokalt.
(hvilken sikkerhed der er i det fra eksterne maskiner må du selv overveje.)

Mvh Jens


H.S. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 23-07-04 11:33

"Jens" <mkg@tuknet.dk> skrev i en meddelelse
news:cdqoje$ulq$1@news.net.uni-c.dk...
> Ifølge en anden post, er det en w2k3.....
Korrekt

> Kig i din brugeropsætning, under "Sessions", Allow reconnection from any
> client gør det du vil.
>
> Forudsat der under "Remote Controll" er "v" øverst, og ¤ i nederste
> mulighed, og kun der.
>
> Husk så, at hvis du logger af den session remote, logger du også af
lokalt,
> da det er den lokale login du overtager, men lukker du blot på det røde
> kryds øverst til højre, kører sessionen videre lokalt.
> (hvilken sikkerhed der er i det fra eksterne maskiner må du selv
overveje.)
>
Det lyder godt, det vil jeg prøve.
Sikkerhedsmæssigt er det jo ikke værrere end hvis man installerede
PcAnywhere el. lign produkt ?



Jens (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 23-07-04 22:16


"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Sikkerhedsmæssigt er det jo ikke værrere end hvis man installerede
> PcAnywhere el. lign produkt ?

Næe, men når du nu har en w2k3, har du jo en del flere mulighedder for at
sikre forbindelsen end der er i de simple løsninnger.
Det er jo så op til dig, om der er brug for det eller ej.

Mvh Jens


H.S. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 23-07-04 10:20

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4100bf82$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nej, du får jo en ny session via remote desktop / Terminal Services.
> Det er det der er hele ideen med det.
> Det skal endelig ikke forveksles med VNC, Dameware o.a. som
> bruges til at fjernstyre en eksisterende session.
> --

Ok, men jeg vil ikke have en ny session, jeg vil se de programmer som kører
på serveren. Dvs jeg vil forbinde til den session som altid kører på
serveren (administrator). Jeg har fundet ud af at det virker fint hvis jeg
bruger følgende kommando, til at starte Remote Desktop med:

mstsc -v:servername /F -console

Det er vist -console varianten som gør at jeg 'logger på' den korrekte
session. Men jeg vil gerne have at det altid er console sessionen jeg kommer
på, så jeg ikke skal huske på den kommando hver gang jeg logger på via
remote desktop. (der er ingen brug for nye sessioner)

- Kan det lade sig gøre ?

tak for jeres hurtige hjælp.



Nicolai (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 23-07-04 10:46

> Ok, men jeg vil ikke have en ny session, jeg vil se de programmer som kører
> på serveren. Dvs jeg vil forbinde til den session som altid kører på
> serveren (administrator). Jeg har fundet ud af at det virker fint hvis jeg
> bruger følgende kommando, til at starte Remote Desktop med:
>
> mstsc -v:servername /F -console
>
> Det er vist -console varianten som gør at jeg 'logger på' den korrekte
> session. Men jeg vil gerne have at det altid er console sessionen jeg kommer
> på, så jeg ikke skal huske på den kommando hver gang jeg logger på via
> remote desktop. (der er ingen brug for nye sessioner)

Lav en genvej der henviser til netop den kommando :)


> - Kan det lade sig gøre ?
Sagtens - men dog kun på win2k3



H.S. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : H.S.


Dato : 23-07-04 11:07

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse
news:4100de6f$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > mstsc -v:servername /F -console
> >
> > Det er vist -console varianten som gør at jeg 'logger på' den korrekte
> > session. Men jeg vil gerne have at det altid er console sessionen jeg
kommer
> > på, så jeg ikke skal huske på den kommando hver gang jeg logger på via
> > remote desktop. (der er ingen brug for nye sessioner)
>
> Lav en genvej der henviser til netop den kommando :)
>
>
> > - Kan det lade sig gøre ?
> Sagtens - men dog kun på win2k3

Det er en Windows 2003 server - så det skulle ikke være noget problem.

Genvejen er da en fin ide - men ikke så hjælpsom når man så kommer til en
'fremmed' maskine.

- Kan man ikke sætte Remote Desktop konfigurationen på serveren til kun at
åbne for session 0 (som jeg mener den hedder)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste