Lammekøds-lage (Jacobs Pita)
Fra : Morten Lund

Dato : 22-07-04 19:38

Jacobs Pita i Århus laver nogle ekstremt gode lammekødspitaer, specielt hvis
man får dem med hvidløgsdressing.

Nogen der har en ide om hvordan lagen til lammekødet er lavet?

Venlig hilsen
Morten Lund

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 00:32

Morten Lund wrote:

> Jacobs Pita i Århus laver nogle ekstremt gode lammekødspitaer,
> specielt hvis man får dem med hvidløgsdressing.
> Nogen der har en ide om hvordan lagen til lammekødet er lavet?

Hvordan smager den? Det lyder lidt som shawarma, men der findes mindst to
"hovedskoler" indenfor marinade til den slags. Er den, du taler om lidt
syrlig i det? Eller snarere fed og lettere støvet i smagen?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Morten Lund

Dato : 27-07-04 10:02

"Kevin Edelvang" <erer> wrote:

> Hvordan smager den? Det lyder lidt som shawarma, men der findes mindst to
> "hovedskoler" indenfor marinade til den slags. Er den, du taler om lidt
> syrlig i det? Eller snarere fed og lettere støvet i smagen?

Ingen af delene. Det minder ikke specielt meget om Shawarma, hvor jeg har
prøvet både den syrlige og den fede/støvede. Det er snarere ret pebret, let
stærkt, og måske med en anelse hvidløg.

--
Morten Lund