Lyserød kartoffel?
Fra : Klumse

Dato : 22-07-04 15:19

Jeg har i dag skarbt nye kartofler, og har skåret dem alle over, da det var
nogle rimlig store nye kartofler.
men sagen er, at jeg ikke har så meget forstand på kartofler, med ved dog en
grøn har fået lys.
Men hvad kan årsagen være til at en karfoffel er lyserød inden i?

Kh Klumse.

Fra : F. Hansen

Dato : 22-07-04 16:56

"Klumse" <nitusse@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> grøn har fået lys.
> Men hvad kan årsagen være til at en karfoffel er lyserød inden i?

Jeg ved godt det er et plat useriøst svar, men

Det er nok de nye Barbie kartofler

Undskyld Finn

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-07-04 17:44

[Klumse | Thu, 22 Jul 2004 16:18:47 +0200]

>Men hvad kan årsagen være til at en karfoffel er lyserød inden i?

Der findes kartoffelsorter der har en svag rødlig nuance.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-07-04 18:46

Den Thu, 22 Jul 2004 16:18:47 +0200, skrev Klumse:

> [...]
>grøn har fået lys.
>Men hvad kan årsagen være til at en karfoffel er lyserød inden i?

Sorten King Edward er rødlig i kødet. Den blev dyrket en del før i
tiden, men er vist ikke almindelig mere.

Venlig hilsen
Kurt Hansen