E-Mail
webnoob 5265
æøå erstattes af fxe i mails i Outlook
Fra : Kasper O

Dato : 22-07-04 13:47

Hej

Jeg kører med Outlook (2003), og har det problem at når jeg modtager mails
fra én bestemt kontaktperson, så bliver æøå til hhv. fxe.
Det er meget irriterende at skulle decifrere hans mails hver gang, og jeg
vil derfor høre om nogen ved hvordan man løser dette problem?

Jeg bruger den engelske version, og alt andet med æøå fungerer perfekt.

Tak!
Kasper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 22-07-04 23:10

Kasper O skrev:

> [...]
> derfor høre om nogen ved hvordan man løser dette problem?
>
> Jeg bruger den engelske version, og alt andet med æøå fungerer perfekt.

Måske det har noget med chartsettet at gøre? Hvad er den sat til?

Evt. kontakt MS Support - de er der for det samme

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kasper O

Dato : 23-07-04 11:53

> Måske det har noget med chartsettet at gøre? Hvad er den sat til?

Godt spørgsmål. Ved at vælge options på hans mail får jeg følgende
informationer (der ikke vedrører mailadresser & servere):

Der er tale om en @yahoo.com adresse, hvis det skulle hjælpe...

> Evt. kontakt MS Support - de er der for det samme

Af hvad jeg ved kan jeg ikke få support uden at betale

Mvh
Kasper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-04 13:02

Kasper O skrev:

> Der er tale om en @yahoo.com adresse, hvis det skulle hjælpe...

Jeg læste lige dit første indlæg igen. Hvis det kun er fra ham
problemet er så tror jeg ikke du kan gøre så meget desværre.

Har du spurgt ham omkring hans opsætning af mail?

> Af hvad jeg ved kan jeg ikke få support uden at betale

Det lyder lidt vildt. Med mindre det er en OEM version du har så skulle
du meget gerne kunne få support.

Outlook 2003 (som nok er en del af Officepakken) er ikke just gratis så
hvis man ikke kan få support efter at have betalt mange 1000-kroner ville
jeg nok føle mig røvrendt.

Det er dog længe siden jeg har gjort brug af deres support så hvis de
har ændret den policy så er der endnu mere god grund til at boycutte dem.

Fra : Kasper O

Dato : 25-07-04 11:22

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Jeg læste lige dit første indlæg igen. Hvis det kun er fra ham
> problemet er så tror jeg ikke du kan gøre så meget desværre.
>
> Har du spurgt ham omkring hans opsætning af mail?

Han var forbi i går, og vi kiggede på opsætningen. Det viste sig at den ikke
stod til dansk interface. Dette blev rettet, og nu fungerer det. Så skal han
så bare lære de "herlige" danske oversættelser på webmailen.......

Mvh
Kasper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-07-04 16:54

Kasper O skrev:

> [...]
> ikke stod til dansk interface. Dette blev rettet, og nu fungerer det. Så
> skal han så bare lære de "herlige" danske oversættelser på

Cool nok.

Fra : Hans

Dato : 23-07-04 16:48

Kasper O wrote:
> [...]
> jeg vil derfor høre om nogen ved hvordan man løser dette problem?
>
> Jeg bruger den engelske version, og alt andet med æøå fungerer

Er du sikker på at det er dig som har problemet? Hvordan modtager andre
vedkommendes mails?

Hans

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 25-07-04 23:24

On Thu, 22 Jul 2004 14:46:36 +0200, "Kasper O" <ovi@kabelnettet.dk> wrote:

>Jeg kører med Outlook (2003), og har det problem at når jeg modtager mails
>fra én bestemt kontaktperson, så bliver æøå til hhv. fxe.

Det er sgu ren nostalgi.