Skærme
Fijala 3554
Bærbar og ekstern fladskærm = utydeligt bi~
Fra : E. Jensen

Dato : 22-07-04 09:39

Hej, Jeg har en bærbar Centrino PC og derfor et tilhørende intel grafikkort.
Den har kun analog skærmudgang. Når jeg sætter den til min fladskærm og
trykker autoknappen, så synes jeg ikke at billedet bliver tydeligt/skarpt
nok. En kollega har samme problem. Er dette et kendt problem med bærbare og
eksterne fladskærme, anyone ?

Kollegaen har prøvet med et bedre skærmkabel. Det hjalp vist en lillebitte
smule. Har også prøvet med nyeste grafikkortdrivere. Ved ikke om det hjalp.

Jeg har også en stationær PC med et ATI 8500 grafikkort. Billedet bliver
tydeligt/skarpt når jeg benytter fladskærm og analog forbindelse dertil.

mvh E

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-07-04 09:44

"E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40ff7d17$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> nok. En kollega har samme problem. Er dette et kendt problem med bærbare

Hvilken opløsning kører den bæbare ?
En fladskærm er "beregnet" på at køre en bestemt opløsning.
Eks. 1280*1024 for en typisk 17" fladskærm.
Benytter man en anden opløsning vil billedet (alt efter hvor god
en skærm man har sig) være temmelig mystisk at se på.
Kunne det tænkes at være sådan noget ?
--
Peter J

Fra : E. Jensen

Dato : 22-07-04 10:10

> [...]
> Benytter man en anden opløsning vil billedet (alt efter hvor god
> en skærm man har sig) være temmelig mystisk at se på.

Hej og tak for svaret. Næh, lige det dér HAR jeg styr på. Det er en 19"
fladskærm, og både skærm og opløsning er på 1024x1280. Jeg har skiftet lidt
mellem 60 og 75 hz, men kan ikke observere nogen forskel.

mvh E

Fra : E. Jensen

Dato : 22-07-04 11:48

> Hvilken opløsning kører den bæbare ?

Hm...ja, de sutter til actionspil, men bærbare kan da være meget
anvendelige. Så ligefrem "bæbare", det ved jeg snart ikke... ;)

mvh E

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-07-04 12:24

"E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40ff9b69$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hm...ja, de sutter til actionspil, men bærbare kan da være meget
> anvendelige. Så ligefrem "bæbare", det ved jeg snart ikke... ;)

Hvis det er den der gør at dig skærmsignal er så elendigt
som det lyder til, så synes jeg egentlig begrebet bæbar passer
meget godt ... omend det var en tyrkfejl :)
--
Peter J

Fra : anders majland

Dato : 10-08-04 21:06

> Hvis det er den der gør at dig skærmsignal er så elendigt
> som det lyder til, så synes jeg egentlig begrebet bæbar passer
> meget godt ... omend det var en tyrkfejl :)

Billedet fra 2 forskellige TM 800 er meget ringere end det fra min TM620
på nogle 17" acer skærme - så der kan være store forskelle.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid