Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Alle spil hakker...
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 22-07-04 08:37

Jeg har lige skiftet mit Sapphire R9700 ud med et HIS R9800XT, men nu hakker
alle mine spil enormt meget (Call Of Duty, BF Vietnam, Joint Operations:
Typhoon Rising). Jeg kører med Catalyst 4.7.
Jeg har ikke ændret på nogle af spilopsætningerne - dvs. at de fleste af dem
står til at køre med medium-indstillinger. Med et R9800XT burde spillene vel
kunne køre flydende i 1024x768x32 med high-indstillinger?
Det er specielt, hvis jeg skal dreje mig hurtigt fra side til side. Det
virker som om, at grafikken ikke kan følge med, og den hakker derfor
sindssygt.
Skal jeg evt. anvende specielle 3D (OpenGL og Direct3D) indstillinger? Nogle
forslag?
Kortet er ca. 69-70 grader varmt - målt i Overdrive fanebladet. CPU temp.
ligger på 45 grader ved load.

Mvh.

Mads

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 22-07-04 11:28

Så vidt jeg husker skal kortet forbindes med et ekstra strømstik fra PSU'en.
Har du husket dette.
Forsøg evt. at geninstallere dine spil.
Forsøg evt. at geninstallere DirectX.

mvh
TK

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 22-07-04 12:55

> Så vidt jeg husker skal kortet forbindes med et ekstra strømstik fra
PSU'en.
> Har du husket dette.

Ja.

> Forsøg evt. at geninstallere dine spil.

Er gjort.

> Forsøg evt. at geninstallere DirectX.

Er gjort.

Lige lidt hjælper det. Selv med low-indstillinger fryser/hakker spillene
hvert sekund.
Jeg har afinstalleret Catalyst-driveren og geninstalleret uden held.

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-07-04 16:09

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvert sekund.
> Jeg har afinstalleret Catalyst-driveren og geninstalleret uden held.

Få dit GF kort byttet det duer nok ikke, for i de samme spil kører jeg uden
problemer
1280x1024 med alt på max med et ATI 9800 Pro

Kurt

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 23-07-04 12:07

> Få dit GF kort byttet det duer nok ikke, for i de samme spil kører jeg
uden
> problemer
> 1280x1024 med alt på max med et ATI 9800 Pro

Det er jeg desværre også kommet frem til.
Grafikken ser således ud:
http://upit.dk/u/BF%20Vietnam.JPG
http://upit.dk/u/BF%20Vietnam%202.JPG
Så der er ikke andet at gøre end at sende det tilbage...

Mvh.

Mads

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 27-07-04 10:14

Defekt
Få et nyt.

mvh
Thomas

Fra : BorreBoy

Dato : 22-07-04 19:08

> [...]
> forslag?
> Kortet er ca. 69-70 grader varmt - målt i Overdrive fanebladet. CPU temp.

Du har geninstalleret Catalyst driverne...?