tabulatorsepareret fil
Fra : ST

Dato : 21-07-04 21:14

Hej

Jeg kan læse en 3-dimensionel kommasepareret fil op i hukommelsen på
følgende måde

Open Filename For Input As #PlotFile
Do Until EOF(PlotFile)
Input #PlotFile, Dato, Tid, Tryk

ReDim Counter(LinieAntal - 1, 2)
For z = 0 To LinieAntal - 1
Input #PlotrFile, Counter(z, 0), Counter(z, 1), Counter(z, 2)

Hvad gør man hvis filen er tabulatorsepareret ??? eller evt.
semikolonsepareret ????

Fra : Odd A Haugum

Dato : 21-07-04 23:03

Hei

Du kan lese inn linje for linje.

While Not EOF(1)
Line Input #1, MyLine

Splitt så opp linjen til et array
Lag en variabel for arrayet. Gjøres først .
Dim MyArray() as string

Fyll arrayet med felter fra linjen
MyArray = Split(MyLine, vbTab) ' Dersom den er Tab
separert
MyArray = Split(MyLine, ";") ' Dersom den er semikolon
separert

Nå ligger alle feltene på linjen i arrayet MyArray.

Er det en unixfil vil du ikke kunne lese linje for linje. Da kan du lese
hele innholdet inn i en variabel og benytte plit funksjonen for å lage et
array med alle linjer " LineArr=Split(varContent,chr(10))

Hilsen
Odd Anders