Ang. bagage.
Fra : kr

Dato : 21-07-04 20:17

Hej med jer, jeg skal til Kenya til Oktober ( Star Tour ) og flyve med KLM.
Nu er jeg efterhånden i tvivl om hvor meget bagagen må veje i henholdsvis
kabinen og i bagerummet ( i flyet ). Og helst også mål på kuffert og tasker
samt om man må tage f.eks. en Fjælræven rygsæk med i flyet udover
kabinebagagen ? Jeg håber på nogen med erfaring med den slags, da hverken
Star Tour eller KLM har gjort mig synderlig klogere.

På forhånd mange tak.

kat2@mail.tele.dk

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 21-07-04 21:00

On Wed, 21 Jul 2004 21:17:16 +0200, "kr" <kat@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>kabinebagagen ? Jeg håber på nogen med erfaring med den slags, da hverken
>Star Tour eller KLM har gjort mig synderlig klogere.

Har du tjekket deres hjemmesider - KLM har udførlige oplysninger om
hvor meget du må have med? Det tog under 1 minut at finde
nedenstående!

"Passengers traveling Economy Class can take along 20 kg (44 lbs)
without extra charges. Passengers traveling Business Class / Europe
Select are allowed to take along 30 kg (66 lbs). These weight
restrictions apply to all flights to and from all countries except for
the United States and Canada."

"You are allowed to take hand baggage on board on all flights (1):

* One carry-on bag, no larger than 55 x 35 x 25 cm and no heavier
than 10 kg (22 lbs).
* An overcoat/blanket, umbrella/walking stick, a purse, a camera
bag, and an acceptable amount of reading material.

In addition to the hand baggage listed above, Business Class and
Europe Select passengers are allowed to take along:

* a garment bag (no more than 20 cm deep, weighing no more than 8
kg/17.5 lbs) or
* a briefcase (no more than 20 cm deep, weighing no more than 8
kg/17.5 lbs).

Fra : kr

Dato : 22-07-04 04:26

Jovel, men hvad rejser man på som Star Tour - turist ? Business eller hvafor
en Class ?
kr

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 22-07-04 06:40

"kr" <kat@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jovel, men hvad rejser man på som Star Tour - turist ? Business eller
hvafor
> en Class ?
> kr

Hej

som charterturist er det oplagt, at man rejser på billigste klasse, dvs.
Economy. Men på Star Tours hjemmeside kan du finde svaret på dit oprindelige
spørgsmål på http://www.startour.dk/yourjourney/abc.asp?type=Flight&id=1.

Husk forøvrigt skrive dine kommentarer EFTER det du svarer/kommenterer på.

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : kr

Dato : 22-07-04 07:16

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Husk forøvrigt skrive dine kommentarer EFTER det du svarer/kommenterer på.

Javel, det husker jeg, men - jeg har talt med KLM og de siger at man må have
10 kg. i flyet plus 20 kg. i bagagerummet altså 30 kg. ialt - hvad skal man
tro på ? Jeg mener, det er jo dumt at stå med f.eks. 10 kg. overvægt i
lufthavnen ikke ?
hilsen
kr

Fra : Jens Christiansen

Dato : 22-07-04 06:38

Hejsa.

Ifølge www.startour.dk må du med KLM medtage 20 kg incls. håndbagage.

God rejse

Jens.

Fra : outzen

Dato : 22-07-04 08:47

> [...]
> kabinebagagen ? Jeg håber på nogen med erfaring med den slags, da hverken
> Star Tour eller KLM har gjort mig synderlig klogere.

Jeg har nu fløjet i mange år med mange forskellige selskaber. og har aldrig
oplevet at få min håndbagage vejet, så regn du med 20 kg + hånd.
jesper

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-07-04 13:44

"outzen"

> [...]
> Jeg har nu fløjet i mange år med mange forskellige selskaber. og har aldrig
> oplevet at få min håndbagage vejet, så regn du med 20 kg + hånd.

Ja det har jeg altså oplevet, ikke tit, men shit når det sker.
Det var tidligere muligt at holde håndbagagen sådan lidt
til siden, ikke så smart mere.. -max-

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 23-07-04 00:24

On Thu, 22 Jul 2004 09:46:50 +0200, "outzen"
<hammerfest@spamget2net.dk> wrote:

>Jeg har nu fløjet i mange år med mange forskellige selskaber. og har aldrig
>oplevet at få min håndbagage vejet, så regn du med 20 kg + hånd.

Det oplevede jeg for første gang da jeg for tre uger siden fløj til
Grønland fra Kastrup - de ville ikke lade mig tage mere end 5 kilo med
ombord. Det var med Greenlandair. Heldigvis havde jeg endnu kilo til
overs i kufferten. :-/

Med venlig hilsen

Hans-Henrik