Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Geforce FX 5900 XT vs. Radeon 9800 Pro
Fra : sharky

Dato : 21-07-04 16:59

Hej,

Hvilket er at foretrække ? Er billedkvaliteten ok på nvidia i DX9 spil ?

Nvidia har vel de bedste drivere ?

På forhånd tak.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 21-07-04 18:09

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket er at foretrække ? Er billedkvaliteten ok på nvidia i DX9 spil ?

Jeg ville absolut foretrække et 9800 Pro. Det er ca. så hurtigt som FX5900
kortene, men så snart du slår Antialiasing og Anisotropic filtering til, så
løber det klart fra dem.
Derudover har det den bedste billedkvalitet, både i spil og 2D.
TV-out skulle også være den bedste.

Der er to ting mht. billedkvalitet:

Den ene er at jeg har set at FX'erne har nogle problemer med enkelte ting i
Far Cry.
Der er noget med nogle reflektioner i vandet, der ikke bliver tegnet
ordentligt, men især på flader, f.eks. gulve tegner de langt dårligere.
Fladerne bliver meget "ternede", hvor de bliver helt jævne og blanke på
Radeon.

Den anden er, at når du kan slå AA og Ani til, og sætte det ganske højt, så
får du langt flottere 3d. Det at du ikke har de takkede kanter, og har
skarpe flader, gør billedet meget flottere, og mere levende.
Bl.a. derfor mener jeg Radeon er overlegent.

> Nvidia har vel de bedste drivere ?

Ikke nødvendigvis. De er ca. lige gode.
Bortset fra at nVidia har haft en tendens til at slække på billedkvaliteten,
for at få GFX'erne til at følge med Radeon'erne

Venlig hilsen
Henrik

Fra : sharky

Dato : 21-07-04 20:58

> [...]

> løber det klart fra dem.
> Derudover har det den bedste billedkvalitet, både i spil og 2D.

Ok, men hvilket 9800 pro støjer så mindst ? Er et Saphire, Club-3D eller
Gigabyte ok ?

Fra : sharky

Dato : 21-07-04 21:26

> Ok, men hvilket 9800 pro støjer så mindst ? Er et Saphire, Club-3D eller
> Gigabyte ok ?

Er der problemer med at få HIS Radeon 9800 Pro til at passe i nogle bundkort
? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88541

Jeg har et ECS L7S7A2 bundkort.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 22-07-04 00:21

> Er der problemer med at få HIS Radeon 9800 Pro til at passe i nogle
bundkort
> ? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88541
>
> Jeg har et ECS L7S7A2 bundkort.

Jeg kan se du hár fundet et af dem der støjer mindst

Du kan kigge på billedet hér, der er mål på:
http://www.hisdigital.com/images/9800PRO_IceQ_dimensions_2k40510.jpg

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-07-04 18:12

On Wed, 21 Jul 2004 17:59:05 +0200, sharky <x_sharky@hotmail.com> wrote:

> Hej,
>
> Hvilket er at foretrække ? Er billedkvaliteten ok på nvidia i DX9 spil ?
Jeg har prøvet begge. Og vil klart vælge 9800pro. Pga. hastigheden. Jeg
syntes at spillene jeg har prøvet køre mere flydende med 9800pro end med
5900XT. Selvom at jeg fik næsten samme score i 3dmarks. Men ATI kortet er
jo også en del dyrer, ca. 500kr.

> Nvidia har vel de bedste drivere ?
Det er hip som hap. Imo er der meget lille forskel på driver suppporten.
Både ATI og Nvidia levere nogle helt fine drivers.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-07-04 23:38

Thomas Hansen wrote:

> [...]
> Det er hip som hap. Imo er der meget lille forskel på driver
> suppporten. Både ATI og Nvidia levere nogle helt fine drivers.

Jeg synes tit man hører om fejl i ATI's Catalyst drivere - jeg har selv
måttet gå tilbage til den forrige drivere pga. et mystisk problem med
mit ATI kort.
Kortet er et Radeon 7000 PCI fra Sapphire, der sidder i min PC som
sekundært grafikkort, permanent tilsluttet mit TV via VGA udgangen med
et specielt kabel. Med de nyeste drivere kan jeg ikke se video-overlays.
Det virker fint med de forrige drivere.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.