Moms på import varer (SummaSumarum)
Fra : www.Guezz-Shop.dk

Dato : 21-07-04 15:58

Hejsa

jeg har i Summa

oprettet en udgiftskonto

2201 - Vareindkøb uden moms - U25 (drifts konto)

men når man køber varer der lægger den automatisk moms ind på konto

66150 Moms af varekøb mv. i udlandet.

Dette er jo helt forkert , da jeg jo har toldkvitteringer , på momsen som
jeg så burde skulle lægge ind manuelt , (hvilket nok også ville give de
rigtige beløb på konto 66150)

nogen der kan give mig en forklaring evt fortælle hvad der er galt ?

Mvh
Frank

Fra : hamselv

Dato : 21-07-04 17:32

du køber en vare til 100 kr netto i et eu-land

når det skal bogføres skal du lægge 25% moms til beløbet
nu er saldo 125 kr

dernæst kan du trække beløbet fra på din købsmoms konto

på moms angivelsen skal der udfor moms af varekøb i EU være en saldo på 25
kr

i rubrik a skal der tilsavrende være et være køb på 100 kr

--
VH
Flemming

Fra : www.Guezz-Shop.dk

Dato : 21-07-04 18:06

"hamselv" <FJERN_web@kvik-rep.com> wrote in message
> [...]
>
> dernæst kan du trække beløbet fra på din købsmoms konto
>
> på moms angivelsen skal der udfor moms af varekøb i EU være en saldo på
Nu er varen jo købt uden for EU , og på de Toldkviteringer jeg har fra Post
DK , er Importmomsen (25%) , men på det fulde beløb (dvs også for porto)

men så skal jeg vel bare lave portoen om til at være + moms (på de pakker)

og så nøjes med at skrive told og fortoldninggebyr ind når jeg indtaster
toldkviteringen ?

/Frank