STOR tak til nyhedsgrupperne! (og et lill~
Fra : Nicolai

Dato : 21-07-04 13:14

Hej!

Som nyt firma er der mange ting man skal være opmærksom på, så det knokler jeg med.

Men der er 2 ting jeg bider mærke i:

A - Jeg har ENDNU ikke fået svar fra cvr.dk med mit CVR-nummer, skønt jeg nu har fået 3 (!) henvendelser fra firmaer der
kender mit nummer...
1 - Noget fagforening for selvstændige - fint nok. Eller?
2 - Noget fra KOB A/S (Experian A/S) <- men en erhvervsdatabase... (lyser som fusk? DK's mest opdaterede min bare r...)
3 - Andelsportalen.dk som ville sælge mig annoncer for 3000,- får 18 mdr...

B - Andelsportalen.dk var desværre så "uheldig" at en simpelt google søgning afslørede at de ikke er en skid værd - så
derfor:

Stor tak til nyhedsgrupperne! (Og google groups, hvori jeg ALDRIG er gået forgæves...)

--

/Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk/

Fra : RoJo

Dato : 21-07-04 14:04

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse
> [...]
nu har fået 3 (!) henvendelser fra firmaer der
> kender mit nummer...
> 1 - Noget fagforening for selvstændige - fint nok. Eller?

Hvis du har brug for det, så er denne sikkert fin nok.

> 2 - Noget fra KOB A/S (Experian A/S) <- men en erhvervsdatabase... (lyser
som fusk? DK's mest opdaterede min bare r...)

Ja, pas på ALLE disse registre - danskdetail, KOB, osv. - det er rent
bondefangeri.

Man kan hurtigt blive ruineret, hvis man ikke lærer at sige nej med det
samme.

Et godt trick er at bede ALLE dem der ringer om at sende noget materiale,
som du så kan læse igennem. - det kan de fleste faktisk ikke!

Mvh RoJo (som selv blev snydt da jeg startede)
Web-design og tryksager
www.etrix.dk

Fra : Jesper

Dato : 21-07-04 14:51

"RoJo" <r j o n a s s e n @ h o t m a i l. c o m> skrev i en meddelelse
> [...]
> som fusk? DK's mest opdaterede min bare r...)
>
> Ja, pas på ALLE disse registre - danskdetail, KOB, osv. - det er rent

Hov hov. Det er ikke fair at putte KOB i samme bås som DanskDetail, HRI, mv.
KOB er en seriøs udbyder af en erhversdatabase der indeholder oplysninger på
alle firmaer i DK. Man betaler ikke for at stå der. Man er der allerede. Det
er et
abonnement på disse oplysnninger der koster penge. Deres produkter bruges af
firmaer til bla. markedsføring og kreditvurdering.

Jeg brugte selv KOB for et par år siden til kreditvurdering af kunder. De er
dog
nu skiftet ud med Dun & Bradstreet, der kunne tilbyde samme produkt, men til
en
billigere pris.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-07-04 18:12

On Wed, 21 Jul 2004 15:50:41 +0200, "Jesper" <mail@mail.com> wrote:

>KOB er en seriøs udbyder

Enig. Advarsler er ok, men man skal være omhyggelig når man advarer i
et åbent forum.

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : RoJo

Dato : 21-07-04 18:43

"Jesper" <mail@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

af
> firmaer til bla. markedsføring og kreditvurdering.

Ups - jeg tænker på nogle helt andre - nemlig tror de hedder: Dansk
skoleindkøb.
Man alligevel skal man passe på hvad man siger ja til - også KOB - man
kommer let til at købe noget, som man egentlig ikke har brug for.
Kan dog ik lige huske om KOB har telefonsælgere!

Undskylder dog sammenligningen

Mvh RoJo
Web-design og tryksager
www.etrix.dk

Fra : Lars

Dato : 23-07-04 08:29

RoJo wrote:

[klip]

> Kan dog ik lige huske om KOB har telefonsælgere!

Det har de

/Lars
(ansat hos KOB)

Fra : Jesper Brock

Dato : 06-08-04 08:58

"RoJo" <r j o n a s s e n @ h o t m a i l. c o m> skrev i en meddelelse
> Et godt trick er at bede ALLE dem der ringer om at sende noget materiale,
> som du så kan læse igennem. - det kan de fleste faktisk ikke!

Og et andet godt trick... husk at læse på www.unfairpris.dk (den er også
gratis :-] )

Her findes (så vidt vi ved) Danmarks største forum til diskussion af
annoncehajer

Med venlig hilsen

Jesper Brock
chefredaktør