Konkurrent til Airport Express
Fra : Henrik Münster

Dato : 20-07-04 21:20

Jeg faldt lige over et apparat, der ligesom Airport Express kan streame
musik til stereoanlægget. Måske er det bare mig, der ikke følger med,
men jeg vidste ikke, der var andre produkter, der kunne det.

<http://www.thinkgeek.com/electronics/audio/69b4/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Franz Berliner

Dato : 21-07-04 06:50

Henrik Münster wrote:
> [...]
> musik til stereoanlægget. Måske er det bare mig, der ikke følger med,
> men jeg vidste ikke, der var andre produkter, der kunne det.

Der har været andre tilsvarende produkter i et stykke tid.

Der hvor Apple imho er stærke er i forhold til at gøre teknologi
brugbart for almindelige dødelige, samt at udbrede kendskabet til det.
Hvorvidt det lige er dem der opfinder alle tingene tror jeg ikke er det
væsentligste for dem.

Det virker som om de har sådan en slags opskrift de efter introduktionen
af "Digital Hub" strategien har kørt efter:

1. Find en interessant teknologi eller noget software et sted derude,
der ikke er alment kendt og som kan understøtte eller udvide
eksisterende produkter fra Apple.
2. Pak det i et nyt produkt med fokus på brugervenlighed, pænt interface
og lækkert design.
3: Integrer det med OS X og gør gerne krav til processor mv. lidt højere
end tidligere.
4: Kør reklame kanonerne i stilling og sig at det er en revolution for
den almindelige computerbruger.
5: Vent på at det sælger flere og større Mac'er

Eftersom Apple både producerer hardware og software kan de forholdsvist
hurtigt eksekvere denne plan igen og igen, mens andre
computerproducenter i højere grad ville blive nødt til at bruge tid på
alliancer og aftaler med andre hard/software firmaer.

På enkelte områder har de nye add-on produkter vist sig at være så stor
en succes, at de har fået deres eget liv. Eksempelvis har iPod'en solgt
så godt, at den sikkert ikke har som eneste mål at sælge flere OS X
maskiner længere, men nu anses som et selvstændigt indsatsområde.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk