væsketermometer
Fra : Baune

Dato : 20-07-04 15:12

Hej, jeg har søgt forgæves efter et termometer til at måle temperatur i
væsker.

Nogle stegetermometre kan vist nok bruges, men dem som jeg har læst er
vandtætte har kun kunne måle med 1 grads nøjagtighed, og jeg kræver 0,1
grad. Det er vist noget med at de elektroniske dele i spidsen ruster let.

Jeg har i grunden flere formål jeg skal bruge dem til. Et af dem er at jeg
skal måle noget som skal være 41-42 grader varmt, her har jeg overvejet et
alm. digitalt lægetermometer. Men jeg har været ude for at disse "resetter"
når man når over de 43 grader, og så skal man til at starte det op igen.

Jeg har ledt lidt i køkkengrej butikker, og endda hos forhandlere af
kemi-udstyr, men den helt rigtige løsning er endnu ikke dukket op.

Nogen der har en god løsning?

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 20-07-04 16:57

Hvad med et blosje (?) termometer, den kan du sikkert løbe i matas eller
pandurohobby.. ellers er der www.brygladen.dk , de har et termometer og
www.vinolhobby.dk har et, og www.lundteknik.dk har endda et digitalt
termemeter.

Håber du kan bruge det til noget...

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Baune

Dato : 21-07-04 06:06

Hmm jo. Et bolchetermometer bliver lidt svært at måle med 0,1 grads
nøjagtighed, specielt da den rækker helt op til 300 grader.

Den digitale på lundteknik står der også at den har nøjagtighed 1 grad.

Men stadigvæk må termometret ikke koste mange hundrede kroner.. Så jeg er
måske på herrens mark.

Hørte noget om at fotohandlere måske har noget der kan bruges, som man
bruger til at måle fremkaldningsvæske med.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 21-07-04 18:11

"> Hmm jo. Et bolchetermometer bliver lidt svært at måle med 0,1 grads
> nøjagtighed, specielt da den rækker helt op til 300 grader.

Argh jeg havde lige overset at det skulle være så nøjagtigt

MVH
Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-04 17:05

> [...]
>
> Jeg har ledt lidt i køkkengrej butikker, og endda hos forhandlere af
> kemi-udstyr, men den helt rigtige løsning er endnu ikke dukket op.

Jeg kommer til at tænke på de termometre, man bruger til bolchekogning?

Tina