Weekend i København
Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-07-04 00:37

Hej gruppe.
Min kæreste og jeg tager til København i weekenden, og skal overnatte fredag
og lørdag på Cab Inn Hotel på Frederiksberg med hjemrejse søndag
eftermiddag.
Kan nogen anbefale et (eller to) spisesteder hvor vi kan få noget lækkert
til ikke alt for mange penge? (Kong Hans, Ketchup og den slags steder passer
ikke lige til økonomien!)
Og - hvad skal vi se? Vi kører den gennemførte turiststil med
Copenhagencards så transporten rundt i byen, samt entré eller rabat til en
del steder er der fod på. Dog overvejer vi at lade de matchende t-shirts
samt bæltetasker blive hjemme i det mørke Jylland.
Vi har planer om at se en film i Planetariet, en kanalrundfart samt et par
museer -men hvilke? Og hvilke steder i nattelivet er værd at besøge? Har kun
besøgt Jazzhouse samt Dakota. Vi er hhv. 26 og 25 år.
På forhånd tak!
/Morten

Fra : Kristian

Dato : 20-07-04 08:41

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> wrote:

> [...]
>museer -men hvilke? Og hvilke steder i nattelivet er værd at besøge? Har kun
>besøgt Jazzhouse samt Dakota. Vi er hhv. 26 og 25 år.
----------------
Kik på http://www.aok.dk/
Masser af forslag til retauranter, natteliv etc.

Kristian

Fra : Flinkesen

Dato : 20-07-04 11:04

? Og hvilke steder i nattelivet er værd at besøge? Har kun
> besøgt Jazzhouse samt Dakota. Vi er hhv. 26 og 25 år.
> På forhånd tak!
> /Morten

Et super sted med en god stemning og ofte noget ok live-musik er
Kellerdirk - http://www.kellerdirk.dk/ på Frederiksberg. Her slipper man for
de helt unge. Husk ikke at komme for sent, da I så kommer til at stå i kø.

God fornøjelse

JK

Fra : mansen

Dato : 20-07-04 11:07

Jeg undrer mig meget over at alle jyder siger det mørke jylland....hvad er
der galt med jeres hoveder siden i siger sådan noget,der er da ikke mere
mørk ovre i jylland end andre steder
-----------------------

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 20-07-04 11:54

"mansen" <bamsefarr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg undrer mig meget over at alle jyder siger det mørke jylland....hvad er
> der galt med jeres hoveder siden i siger sådan noget,der er da ikke mere
> mørk ovre i jylland end andre steder

De må have det fra jyske super-poet: Steffen Brandt

Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-07-04 13:37

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "mansen" <bamsefarr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> De må have det fra jyske super-poet: Steffen Brandt
>
> Det er korrekt!
Kender siden www.aok.dk men vil gerne have nogle flere konkrete forslag
f.eks. hvor man kan få en god brunch eller middag, det kunne jo være der var
nogen, der havde (gode/dårlige) erfaringer med nogle steder.

Fra : rosenauer.dk

Dato : 20-07-04 14:14

> [...]
var
> nogen, der havde (gode/dårlige) erfaringer med nogle steder.

Den bedste brunch jeg har fået so far er på Cafe Marius på Nørre
Farimarsgade - bestil bord i forvejen. Derudover er Cafe Citroen på
Vesterbrogade god!
Middag ? - Thorvaldsens Hus er super godt - check også dem online inden - de
har som regel en rigtig god ala carte menu til fornuftig pris..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-07-04 15:10

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> wrote in message

> [...]
var
> nogen, der havde (gode/dårlige) erfaringer med nogle steder.

Som en noget anderledes og meget spændende restaurant kan jeg anbefale
Nørrebro Bryghus i Ryesgade, som udover at brygge mange spædende øltyper
også laver mad, som er tilpasset de forskellige øltyper. Forestil dig en
middag med 3 retter, hvor der serveres forskellige øl til både forret,
hovedret og dessert. Det er værd at prøve. http://www.noerrebrobryghus.dk/

mvh
Preben

Fra : Hans Ole Kjeldsen

Dato : 20-07-04 20:26

> [...]
> til ikke alt for mange penge? snip
> Og - hvad skal vi se? snip
> hvilke steder i nattelivet er værd at besøge?

Bedste billige spisested på Frederiksberg er Mamaludbas der serverer eminent
italiensk mas ( http://www.mamaludbas.dk/ )

Bagefter foreslår jeg at i tager en tur på: Lounge No. 1 , der ligger i
Valby (Trekronergade 149). Dette er et super velegnet for par.

Efterfølgende eller næste dag, kan i passende tage en gåtur på Kastellet (se
evt. http://www.spaceborn.dk/specials/kbh_kastellet.jpg ) som må være
Københavns mest oversete attraktion blandt vi danskere selv.