Problem: Skærm går i sort v. brug af nyest~
Fra : Jakob

Dato : 19-07-04 22:35

Hej

Har installeret vers. 4.7 af Catalyst på denne maskine:
- Abit 9600XT VIO, 256MB
- ASUS A7V266-E
- WinXP Pro m. alle opdateringer

Alt er OK, og jeg kan både spille og surfe. Men ved nogle links, der dør
skærmen (bliver sort, som om, der ikke er noget signal). Dette er kun sket
efter installering af de nye drivere. Der er ingen problemer med f.eks.
version 4.6, 4.5 eller 4.4

Kender nogen en løsning på problemet med 4.7?!

Elelr har nogen lign. erfaringer?!

Jeg synes det lyder som et mystisk problem. Og som måske skyldes
opdateringer fra MS fremfor ATI's drivere. Også selvom problemet kun opstår
med ATI vers. 4.7 drivere.

Mvh
Jakob

Fra : ArJo

Dato : 20-07-04 08:40

Jakob (jakob.overgaardFJERNDETTE@mail.dk) wrote...

> [...]
> efter installering af de nye drivere. Der er ingen problemer med f.eks.

[snipsnap]

Jeg havde samme prob ved v4.5, men ved v4.6 var det væk?!?! Det skal dog
siges at jeg kører med driverne fra OmegaDrivers. Skiftede til dem fra
version 4.1, da dem fra ATI fik nogle af mine spil til at "fryse". Det
prob har jeg ikke haft sidenhen.
Omegadrivers drivere er modificerede ATI drivere. Har hentet v4.7, men
ikke prøvet den endnu. Hvis ikke du kender dem i forvejen, så skulle du
måske se om det kunne løse problemet?!?
(http://www.omegadrivers.net/)

mvh
ArJo

Fra : ArJo

Dato : 20-07-04 15:42

Jakob (jakob.overgaardFJERNDETTE@mail.dk) wrote...

> OK - det prøver jeg :)
>
> Takker
>
> /Jakob

Du må da smide en notits her i gruppen om det har hjulpet.

mvh
/ArJo

Fra : ArJo

Dato : 20-07-04 16:47

Jakob (jakob.overgaardFJERNDETTE@mail.dk) wrote...

> OK - det prøver jeg :)
>
> Takker

Du må da gerne smide en note her i gruppen om det har hjulpet

mvh
/ArJo

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 20-07-04 16:56

"Jakob" <jakob.overgaardFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes det lyder som et mystisk problem. Og som måske skyldes
> opdateringer fra MS fremfor ATI's drivere. Også selvom problemet kun

Jeg har set på Rage3D's forummer, at det er et kendt problem med Cat. 4.7 og
Java i browsere.

http://www.rage3d.com se under Forums>Catalyst Driver Discussion, de sidste
poster.

Måske kan det som nævnt klares med Omega's drivere.

Det er i øvrigt en rigtig god idé at cheke dels Rage3D, dels
før man installerer opdateringer.

Der er indimellem bugs i Catalyst driverne, og her kan man se om det er værd
at opdatere, før man gør det.

Ind til videre ser det ud til at Catalyst 4.4 er dem der virker bedst.
Dem er jeg stadig på, har ikke prøvet at opgradere siden

Venlig hilsen
Henrik