Belgien
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 19-07-04 17:43

Hej NG

Jeg går med planer om at tage på ferie til Belgien, simpelthen fordi det der
det land i Europa, jeg kender mindst til.

Jeg har for et par år siden sejlet fra Mastrickt i Holland, gennem Belgien
og til Reim i Frankrig. Her kom jeg igennem nogle meget hyggelige byer som
jeg godt kunne tænke mig at nærstudere bl.a. Namur, men andre dele af
Beligien har også interesse.

Er der nogen der har gode forslag til steder man bare skal se? Hvordan er
det smartest at overnatte (tænker enten på at leje en
ferielejlighed/sommerhus eller bo på hotel)?

mvh. Erik

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 21-07-04 01:12

On Mon, 19 Jul 2004 18:43:24 +0200, "Erik B. Hansen"
<quartus-fjern@post4.tele.dk> wrote:

>Er der nogen der har gode forslag til steder man bare skal se?

Waterloo (udenfor Bruxelles), Gent, (Zee)Brugge. I øvrigt Bruxelles
som sådan.

Bryggerier! (Mange gode typer øl, ikke mindst de munke-producerede.)

Personligt mener jeg generelt, at der er en grund til at så relativt
få interesserer sig for Belgien.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Jette

Dato : 21-07-04 15:50

"Erik B. Hansen" <quartus-fjern@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det smartest at overnatte (tænker enten på at leje en
> ferielejlighed/sommerhus eller bo på hotel)?

Belgien er et meget overset ferieland, synes jeg. Der er en smuk kystlinje,
flot natur (især i Wallonien), fremragende mad og drikke og byer med et godt
natteliv. Du bør naturligvis besøge Brügge, som er en idyllisk og smuk lille
by, og er du til indkøb og natteliv, er Antwerpen sagen. Det er svært at
vide, hvad du interesserer dig for, men ligegyldigt hvad kan Belgien uden
tvivl byde på det! Jeg vil anbefale dig at læse her:
http://www.visitbelgium.com

Vh Jette