Nyt grafikkort...
Fra : Tue Vestergaard

Dato : 06-05-01 12:39

....men hvad er det nu lige AGPx4 betyder og kan jeg køre det på et abit BE6
bundkort?

Hilsen Tue

Fra : Trevor Goodchild

Dato : 09-05-01 15:47

AGP betyder:
AGP = Accelerated Graphics Port.

I tabellen nedenfor kan du se hvorledes hastigherne udarter sig i
forskellige AGP hastigheder.

Bus Bus Bus
frekvens Hastighed
PCI 33Mhz 133MB/s
AGP 1x 66Mhz 200-300MB/s
AGP 2x 133Mhz 528MB/s
AGP 4x 266Mhz 1GB/s

Et AGPx4 grafikkort vil i et AGPx2 bundkort køre ... x2... altså 2 gang
hastigheden af den oprindelige AGP. Det vil også sige at det for det meste
er bundkortet der er flaskehalsen. ... Men AGP er bagud kompatibel... 4x
grafikkort, køre fint i min AGPx2 slot...

WWWenlig hilzen Trevor