Suzuki GSXR1100?
Fra : Troels Nielsen

Dato : 06-05-01 12:44

Hej NG.
Jeg overvejer at købe en brugt "racer" i prisklassen 100k kr +/- lidt. Men
jeg er lidt tændt på både Suzuki GSXR1100 og Honda Fireblade. Jeg har
læst/hørt en del om Firebladen. Er der nogen som har erfaringer med Suki´en?
Hilsen Troels.

Fra : Michael K.S.

Dato : 06-05-01 14:45

On Sun, 6 May 2001 13:44:06 +0200, "Troels Nielsen"
<troels.nielsen@pc.dk> wrote:

> [...]
>læst/hørt en del om Firebladen. Er der nogen som har erfaringer med Suki´en?

En personlig erfaring med den nej,men en kort kommentar.Det er 2 ret
forskellige cykler,Firebladen er klart den mest sportslige af de 2,
mens Suzukien (vel ikke overraskende) har en monstermotor,meget
kraftfuld,men mildest talt også berygtet for, sine ikke særlige gode
køreegenskaber nok først og fremmest p.g.a. vægt og vægtfordeling.Går
du først og fremmest efter effekt kan det godt give mening med
Suzukien,men går du efter den bedste sportscykel samlet set er
Firebladen i mine øjne et klart bedre valg.Suzukien repræsenter lidt
den gamle generation af "sportscykler" hvor man først og fremmest gik
efter ydelse,men hvor vægten samtidig steg faretruende.

-M

Fra : Vangok

Dato : 07-05-01 08:13

Hejsa. Hvor stor er vægtforskellen på de to maskiner? Og hvad med heste? Og
hvordan med komfort? Hvad for en er bedst at køre langt på? Og hvis det kan
lade sig gøre; hvilken én er bedst at sidde bagpå? (c:
MVH Troels.

Fra : Bo Thomsen

Dato : 07-05-01 09:15

> [...]
kan
> lade sig gøre; hvilken én er bedst at sidde bagpå? (c:

kig i den blå avis og tag ud og prøv dem så kan du selv bedømme det.
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Vangok

Dato : 07-05-01 10:26

>kig i den blå avis og tag ud og prøv dem så kan du selv bedømme det.
> [...]

God ide, men jeg synes bare ikke der er nogen GSXR´er til salg...
MVH Troels.

Fra : Bo Thomsen

Dato : 07-05-01 20:41

> God ide, men jeg synes bare ikke der er nogen GSXR´er til salg...

prøv mc-basen.dk
der er der "massere" søg efter gsxr
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Bo Thomsen

Dato : 07-05-01 20:42

> God ide, men jeg synes bare ikke der er nogen GSXR´er til salg...

hva det så ikke noget med en mere pålidlig og både touring og sportsvenlig
honda vfr 750f-g der også har et godt bagsæde??

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Vangok

Dato : 08-05-01 09:29

Hej Bo. Tak for tilbuddet, men jeg har bestemt mig for en Fireblade. Nu skal
der FART på.
MVH Troels.

Fra : Michael K.S.

Dato : 08-05-01 09:42

On Tue, 8 May 2001 10:29:22 +0200, "Vangok" <Svbg@andeby.com> wrote:

>Hej Bo. Tak for tilbuddet, men jeg har bestemt mig for en Fireblade

Godt valg IMO,men noget ganske andet end din Suzuki,slap af og giv dig
tid til at lære den godt at kende.

>. Nu skal der FART på.

Ja-ja rolig nu,husk ræs køres på en lukket bane,du kan få megen sjov
med din Blade på gaden,men udnytte dens fulde potentiale er bedst gemt
til en banedag,Sports-MC er lige kommet med en række nye datoer,tag
med på en (eller et par af dem),har du råd til en Blade,har du også
råd til en banedag ).Og har du først prøvet det, falder behovet for
at jerne dyret af på gaden ved enhver given lejlighed - betragteligt.

-M

Fra : Frasier

Dato : 07-05-01 18:27

"Vangok" <Svbg@andeby.com> wrote in message
> [...]
kan
> lade sig gøre; hvilken én er bedst at sidde bagpå? (c:

Var forrige år en tur til Gardasøen på mc. Konen sad bagpå fireblade'n og
brokkede sig ikke en gang.
Var faktisk positiv overrasket efter forrige års tur på en rf600r, som langt
fra gik uden brok, selvom man skulle mene det var en bedre touringcykel. Et
andet par der var med på gardaturen kørte på en anden rf'er, og de var også
meget pauseliderlige(ond i ryg hænder, røv osv.)
Det var ikke så meget om gsxr'en, da jeg ikke kender den, men lidt om
firebladen.

Frasier

Fra : Vangok

Dato : 08-05-01 09:31

> [...]
>meget pauseliderlige(ond i ryg hænder, røv osv.)
>Det var ikke så meget om gsxr'en, da jeg ikke kender den, men lidt om

Hej Frasier, og tak for inputs´ne. Jeg tror det bliver en Blade.
Hilsen Troels.

Fra : Frasier

Dato : 08-05-01 17:01

> Hej Frasier, og tak for inputs´ne. Jeg tror det bliver en Blade.
> Hilsen Troels.

Godt valg :)
Jeg tror ikke du fortryder :)
Har du kig på nogen bestemte?
Er vi stadig i 100k klassen?

Frasier

Fra : Troels Nielsen

Dato : 08-05-01 19:06

> Godt valg :)
> Jeg tror ikke du fortryder :)
> Har du kig på nogen bestemte?
> Er vi stadig i 100k klassen?
>
> Frasier

Det ser ud til at man skal op på 110-115k i DK, hvis den ikke skal have for
mange km på klokken. I Tyskland ligger de på omkring 10.000 DM, så med reg.,
transport m.v. kan det vist ikke betale sig. Men jeg har lige en gammel
Suki´jeg skal af med først.
Troels

Fra : Armand

Dato : 08-05-01 19:03

Frasier <frasier@forum.dk> skrev i en

> [...]
> Var faktisk positiv overrasket efter forrige års tur på en rf600r, som
> langt fra gik uden brok, selvom man skulle mene det var en bedre

De passager-siddestillinger, som umiddelbart ser ekstreme ud, er ikke
nødvendigvis altid til det onde!
Hvis ellers at man er bygget til det (nogle kan ikke sidde længere tid
på hug uden at benene begynder at sove, såvel som nogle måske er lige
tyk-benede nok til en sådan siddestilling :-/ ), kan det være meget
aflastende for r- aheemn: sædepartiet i almindelighed og
halebensområdet i særdeleshed at en større del af vægten lægges på
benene, og at man lænes fremefter igennem "hug-sidde stillingen"

--
Armand.