Amerikansk mål og vægt?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 18-07-04 20:16

Jeg havde sådan et godt link til en side med amerikansk mål og vægt, men jeg
må være kommet til at slette det - æv!
Er der nogen, der kan hjælpe? Jeg skal bruge mål på både flydende og faste
'cups'.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 21:30

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg havde sådan et godt link til en side med amerikansk mål og vægt,

http://www.forbrug.dk/mad/fodevarer/talogtider1/maalogvaegt/amerikanske/

Tina

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 18-07-04 21:39

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.forbrug.dk/mad/fodevarer/talogtider1/maalogvaegt/amerikanske/

Tak, Tina *S*
Men i den opskrift jeg har ser det ud til, at der er forskel på faste og
flydende 'cups'. Det fatter jeg ikke rigtig, for en 'cup' er vel en 'cup'
uanset om det er mel eller mælk, jeg kommer i den?

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-04 21:46

> [...]
> flydende 'cups'. Det fatter jeg ikke rigtig, for en 'cup' er vel en 'cup'
> uanset om det er mel eller mælk, jeg kommer i den?

Alle steder står der, at en cup en 240 ml. En cup mel er ca. 140 gram, men
fylder ca. 240 ml.

Vil du poste opskriften? Det er en smule lettere at forholde sig til

Tina

Fra : Kristian Høgh

Dato : 18-07-04 21:56

Hej,

> [...]
> må være kommet til at slette det - æv!
> Er der nogen, der kan hjælpe? Jeg skal bruge mål på både flydende og faste

Man kan faktisk også bruge Googles lommeregner. Eks. :
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&q=what+is+1+cup+in+ml&lr=

/ Kristian