/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC afgifter
Fra : Niels


Dato : 06-05-01 12:26

Hej

Jeg har skrevet til Told og skat men ingen svar endnu !

Der er en særregl som giver afgiftnedsættelse, se side:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=86851
Fradrag i afgift

- særligt brændstoføkonomiske personbiler § 4, stk. 2-4


Jeg har set lidt på en Suzuki GSF 1200 Bandit
den oplyser fabrikken køre 26,9 Km/liter v. 60 km/time

Så hvis den kan komme ind under:

a.. 1/6 for dieseldrevne personbiler, der har et brændstofforbrug på under
32,1 km pr. l, men ikke under 28,1 km pr. l, og for benzindrevne
personbiler, der har et brændstofforbrug på under 28,6 km pr. l, men ikke
under 25 km pr. l.

1/6 mindre i afgift vil jo gøre at Bantiten falder fra 135.000 kr. til ca
121.000 kr.

Er der nogen som har forsket i dette ???
Kan motorcykler gå ind inder denne regl ??

Hilsen Niels fra Kolding






 
 
Henry (06-05-2001)
Kommentar
Fra : Henry


Dato : 06-05-01 13:21

> Jeg har set lidt på en Suzuki GSF 1200 Bandit
> den oplyser fabrikken køre 26,9 Km/liter v. 60 km/time

> Så hvis den kan komme ind under:
>
> a.. 1/6 for dieseldrevne personbiler, der har et brændstofforbrug på under
> 32,1 km pr. l, men ikke under 28,1 km pr. l, og for benzindrevne
> personbiler, der har et brændstofforbrug på under 28,6 km pr. l, men ikke
> under 25 km pr. l.
>
> 1/6 mindre i afgift vil jo gøre at Bantiten falder fra 135.000 kr. til ca
> 121.000 kr.
>
> Er der nogen som har forsket i dette ???
> Kan motorcykler gå ind inder denne regl ??
>
> Hilsen Niels fra Kolding

Mon ikke der tales om en gennemsnitlig måling af benzinforbrug i stil med
den der laves for beregning af de "grønne" skatter undskyld afgifter Noget
med By, landevejs og motorvejskørsel (50/80/120) samt en uvildig
kontrolinstans? Min MC kan sikkert køre mindst 100km/l, ned af bjergveje og
med rygvind. Jeg tror ikke du skal sætte næsen op efter noget, specielt ikke
på din 1200 Bandit, se iøvrigt de andre tråde vedr. MC afgifter og
ministerens m.fl. håbløse svar og udenoms snak (politik).

Henry





Bent Madsen (06-05-2001)
Kommentar
Fra : Bent Madsen


Dato : 06-05-01 15:15

Jeg ved bare at jeg rasende over de sindsyge registreringsafgifter vi har
her i landet..
der er IKKE noget som helst der gør mig mere negativ.. (jo måske lige når
politikerne kommer med dumme forklaringer)

det undrer mig bare, at vi motorcyklister skal lide.

180% for at registrere en motorcykel.. (det er god forretning for staten).

kender nogen herinde registreringsafgifterne for nogle af de andre lande
rundt omkring?... det kunn være meget rart at sammeligne lidt?

om ik andet, burde man da give et KRAFTIGT prisnedslag for motorcykler (og
også de nye benzin økonomiske biler):
- de fylder mindre på vejen, det vil medbringe større trafikdensitet
(hermed bedre forbrug)
- mindre GENERELT brændstof-forbrug, netop også pga større densitet med
mindre benzin forbrug.
- de ER generelt mindre, mindre produktions omkostninger, og dermed også
mindre energiforbrug ved fremstilling.
- mindre vægt, det vil sige mindre slid på vejen.. (faktisk RET meget
mindre slid)
- og jo... den skal da også med.. (ulempe) større usikkerhed, og mindre
trafiksikkerhed.

men.. jeg må nu sige at alt i alt, så burde cyklerne være billigere end
bilerne..
.. ... jeg hørte noget engang med at grunden til at re.g afgiften var den
samme, var pga. at de larmede så meget (støjforurening), var for små i
trafikken, og de er istand til at accelerere så voldsomt i forhold til biler
(og derved give større usikkerhed).

men.. jeg ved nu ik...
jeg sytnes nu at man .. i de generelle træk burde give os danskere en
slapper, slæk lidt på afgifterne.. og tænk lidt på danskerne..
.....
eller også burde man flytte til sverige..


- Stefan



Armand (06-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-05-01 19:35


Bent Madsen <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en
news:9d3maa$5fh$1@news.inet.tele.dk...
>
> Jeg ved bare at jeg rasende over de sindsyge registreringsafgifter vi
har
> her i landet...... det undrer mig bare, at vi motorcyklister skal
lide.
> 180% for at registrere en motorcykel.. (det er god forretning for
staten).

Tjaeh. :-/
Det er jo ikke kun gældende for motorcyklerne!

> kender nogen herinde registreringsafgifterne for nogle af de andre
lande
> rundt omkring?... det kunn være meget rart at sammeligne lidt?

Tyskerne har to moms-satser: En lav, der følger fornødenheder á
fødevarer og lignende. Og en højere, der følger forbrugsgoder - Og
herunder hører biler og MC'er!
Den høje er på 14%

Måske jeg lige skal fremstå med min filosofi omkring sagen:
Blev afgiften fjerne som det første mandag morgen - Hvor meget tror du
så at du kunne få for din nuværende motorcykel på onsdag??
Rigtigt! - Intet!!!
Hvem ville så vinde på en afgiftsnedsættelse? Kun de der køber deres
første køretøj.

Faktisk er brugtpriserne herhjemme så høje p.g.a. nypriserne, at man
derved henter en del af det tabte hjem igen!
Grunden til at det kan svare sig at importere brugte motorcykler fra
Tyskland (hvor de fra ny af er dyrere end de danske (grundpris +
moms!)), er jo at køretøjer falder kollosalt hurtigt i brugtpris i
Tyskland (gad du køre på en fire år gammel CBR 600 når en ny koster
under 90.000,-?), hvorved de på et tidspunkt "overhaler" de danske i
værditab og bliver attraktive at købe hjem med indreg. for øje!!

--
Armand.



Frasier (06-05-2001)
Kommentar
Fra : Frasier


Dato : 06-05-01 19:52

> Måske jeg lige skal fremstå med min filosofi omkring sagen:
> Blev afgiften fjerne som det første mandag morgen - Hvor meget tror du
> så at du kunne få for din nuværende motorcykel på onsdag??
> Rigtigt! - Intet!!!
> Hvem ville så vinde på en afgiftsnedsættelse? Kun de der køber deres
> første køretøj.

Dette vil være et engangstab. Et tab som jeg er villig til at æde, hvis jeg
VED at jeg kan købe min næste mc billigt + få billigere forsikring da
forsikringsselskaberne vil få lavere udgifter i forbindelse med tyveri +
totalskader.
Men Rom blev jo ikke bygget på en dag, og alle der just har købt ny mc vil
nok føle sig tørret godt og grundigt, så derfor kunne man lave en langsom
nedtrapning.
Jeg stemmer mest for løsning #1, men det nytter jo nok ikke noget :(

Frasier



Armand (06-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-05-01 23:01


Frasier <frasier@forum.dk> skrev i en
news:9d46cc$qu7$1@news.inet.tele.dk...
> >
> > Blev afgiften fjerne som det første mandag morgen - Hvor meget tror
> > du så at du kunne få for din nuværende motorcykel på onsdag??
> > Hvem ville så vinde på en afgiftsnedsættelse? Kun de der køber
deres
> > første køretøj.
> Et tab som jeg er villig til at æde, hvis jeg VED at jeg kan købe min
> næste mc billigt

Hvad nytter det at du kan få den billigt når du ikke har til
udbetalingen som restværdi i den nuærende ?

>.........+ få billigere forsikring da forsikringsselskaberne
> vil få lavere udgifter i forbindelse med tyveri + totalskader.

Nu har du tidligere selv lagt op til at der skal sammenlignes med de
andre lande!
Tyskerne har IKKE billigere kasko-forsikring selvom de har nypriser á ca
det halve af herhjemme!!!
Ian, der rører sig her på gruppen indimellem, bor i Holland, hvor
prislejet er ca. det samme, og han beretter det samme om de hollandeske
forsikringspriser!

> ...........alle der just har købt ny mc vil nok føle sig tørret godt
> og grundigt, så derfor kunne man lave en langsom nedtrapning.
> Jeg stemmer mest for løsning #1, men det nytter jo nok ikke noget :(

Jeg har før lavet en løs opstilling der viser at den mer-gevinst at man
som dansker har i kraft af højere salgspris af ens brugte model i løbet
af 3 handler over 10 år vil kunne balancere den (total-) udgift som
danskeren hhv. tyskeren har haft i at holde sig med motorcykel

Nuvel, danskeren har så haft en væsentlig større renteudgift i kraft af
de større nypriser; men det kan så den næste handel á ca. 3 år
udbalancere.

Dette er altså balancepunktet(!) for hvem der har tabt mest på sine
MC-handeler - Indtil dette tidspunkt er det danskeren der har flest
penge
oppe af lommen; men herefter vil det være den sammenlignelige tyske
motorcyklist der har større og større totaludgift for hver gang han
sælger og køber nyt !!!
Beregningen gælder i høj grad også bilpriser, og de fleste regner vel
sig selv for at have køretøj til de ikke længere kan tygge smør; hvorved
de dyre første 10-15 år hurtigt glemmes

Ærlig talt:
Jeg er også led og ked af alle de afgifter vi danskere bliver pålagt,
ikke mindst alle de åbentlyst dårligt indpakkede skatter; men netop
omkring indregistreringsafgiften har de såkaldte "frie markedskræfter"
(á udbud og efterspørgsel!) rettet sagerne ind helt automatisk og det er
at skyde sig selv i foden at arbejde på en fjernelse af
indregistreringsafgifterne, derved at manblot kommer til at spilde
pengene på afskrivning istedet for på afgifter.
Og afgifterne kommer derudover til at mangle et sted => mer-skat hist og
her = du kommer til at betale det beløb alligevel !!!

--
Armand.






Frasier (06-05-2001)
Kommentar
Fra : Frasier


Dato : 06-05-01 23:35


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9d4hnq$hlr$3@news.cybercity.dk...
>
> Frasier <frasier@forum.dk> skrev i en
> news:9d46cc$qu7$1@news.inet.tele.dk...
> Hvad nytter det at du kan få den billigt når du ikke har til
> udbetalingen som restværdi i den nuærende ?
>

Det kan man hurtigt spare op! og som jeg skrev er dette en
engangs"fornøjelse". Straks man er kommet over denne hurdle, så er græsset
grønt.(mener jeg)


> >.........+ få billigere forsikring da forsikringsselskaberne
> > vil få lavere udgifter i forbindelse med tyveri + totalskader.
>
> Nu har du tidligere selv lagt op til at der skal sammenlignes med de
> andre lande!
> Tyskerne har IKKE billigere kasko-forsikring selvom de har nypriser á ca
> det halve af herhjemme!!!
> Ian, der rører sig her på gruppen indimellem, bor i Holland, hvor
> prislejet er ca. det samme, og han beretter det samme om de hollandeske
> forsikringspriser!
>

Kender ikke priserne i de to lande, men har undersøgt i sverige(har en
kammerat der bor der ovre), og der kan han(og han er kun 22 år) få forsikret
en 98 fireblade til 2600sek med fuld kasko+ansvar.

> > ...........alle der just har købt ny mc vil nok føle sig tørret godt
> > og grundigt, så derfor kunne man lave en langsom nedtrapning.
> > Jeg stemmer mest for løsning #1, men det nytter jo nok ikke noget :(
>
> Jeg har før lavet en løs opstilling der viser at den mer-gevinst at man
> som dansker har i kraft af højere salgspris af ens brugte model i løbet
> af 3 handler over 10 år vil kunne balancere den (total-) udgift som
> danskeren hhv. tyskeren har haft i at holde sig med motorcykel
>
> Nuvel, danskeren har så haft en væsentlig større renteudgift i kraft af
> de større nypriser; men det kan så den næste handel á ca. 3 år
> udbalancere.
>
> Dette er altså balancepunktet(!) for hvem der har tabt mest på sine
> MC-handeler - Indtil dette tidspunkt er det danskeren der har flest
> penge
> oppe af lommen; men herefter vil det være den sammenlignelige tyske
> motorcyklist der har større og større totaludgift for hver gang han
> sælger og køber nyt !!!
> Beregningen gælder i høj grad også bilpriser, og de fleste regner vel
> sig selv for at have køretøj til de ikke længere kan tygge smør; hvorved
> de dyre første 10-15 år hurtigt glemmes

Jeg er ikke enig, og tror ikke på at din udregning holder. Og hvis den
gjorde, så kan jeg godt fortælle dig hvad jeg helst ville! Skifte køretøj
ofte eller betale meget i afgift for så ikke at have råd til at skifte så
ofte. For så vidt jeg kan forstå så er det det din beregning bygger på.

>
> Ærlig talt:
> Jeg er også led og ked af alle de afgifter vi danskere bliver pålagt,
> ikke mindst alle de åbentlyst dårligt indpakkede skatter; men netop
> omkring indregistreringsafgiften har de såkaldte "frie markedskræfter"
> (á udbud og efterspørgsel!) rettet sagerne ind helt automatisk og det er
> at skyde sig selv i foden at arbejde på en fjernelse af
> indregistreringsafgifterne, derved at manblot kommer til at spilde
> pengene på afskrivning istedet for på afgifter.
> Og afgifterne kommer derudover til at mangle et sted => mer-skat hist og
> her = du kommer til at betale det beløb alligevel !!!
>

Jamen, så kan de pålægge afgiften på noget vi alle bruger, og ikke kun på
noget der går ud over os køretøjsnarkomaner.

Frasier
btw. gider du kigge på den lysende neutrallampe igen?



Frasier (06-05-2001)
Kommentar
Fra : Frasier


Dato : 06-05-01 23:36

"Frasier" <frasier@forum.dk> wrote in message
news:9d4je0$ds9$1@news.inet.tele.dk...
>
> Frasier
> btw. gider du kigge på den lysende neutrallampe igen?
>
>
Ups, det har du gjort, sorry.
well...nighty night

Frasier



Armand (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-01 15:35


Frasier <frasier@forum.dk> skrev i en
news:9d4je0$ds9$1@news.inet.tele.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:9d4hnq$hlr$3@news.cybercity.dk...
> >
> > Jeg har før lavet en løs opstilling der viser at den mer-gevinst at
man
> > som dansker har i kraft af højere salgspris af ens brugte model i
løbet
> > af 3 handler over 10 år vil kunne balancere den (total-) udgift som
> > danskeren hhv. tyskeren har haft i at holde sig med motorcykel
> > Dette er altså balancepunktet(!) for hvem der har tabt mest på sine
> > MC-handeler - Indtil dette tidspunkt er det danskeren der har flest
> > penge oppe af lommen; men herefter vil det være den tyske
> > motorcyklist der har større og større totaludgift for hver gang han
> > sælger og køber nyt !!!
> Jeg er ikke enig, og tror ikke på at din udregning holder. .

Selvfølgelig er der altid alternativer og dette såvel nord som syd for
grænsen!
Jeg kender mange herhjemme der kører i bil med en afskrivning på kun
5.000,- om året, hvor andre måske er over det fem-dobbelte (Citröen
ejere?), og selvfølgelig findes samme muligheder også syd for grænsen.
Men når du brokker dig over afgiftsstørrelsen er det vejsagtens i
desperation over ikke at have råd til (at "investere i") en ny
superbike, og derfor må man nødvendigvis sammenligne med ny og
gensalgs -priser!

> Og hvis den gjorde, så kan jeg godt fortælle dig hvad jeg helst ville!
> Skifte køretøj ofte eller betale meget i afgift for så ikke at have
råd til at
> skifte så ofte. For så vidt jeg kan forstå så er det det din beregning
> bygger på

Du fangede åbenbart ikke pointen !?
Hvis du skifter (mc og/eller bil) så ofte som hvert tredie år de næste
10-15 år har du gjort en ligeså god forretning som den tysker der har
gjort nøjagtig samme handeler
Derefter bliver "dit livs køretøjs-udgifter" i forhold til tyskerens
faldende for hver gang du køber nyt - Det er også derfor jeg ovenfor
bruger ordet "investere" om de første køretøjer!

Argumenterne er ganske åbenlyse:
Selv om T&S beskatter brugte køretøjer på samme måde som nye (= 60% af
brugtprislejet i indreg.-afgift for en brugt motorcykel!) kan det svare
sig at hjemtage tyske køretøjer fra ca. femårs alderen og op!
Dette kan ske til trods for at en ny tysk model vil være næsten 10.000
dyrere at indregistrere end listeprisen herhjemme
Forskellen er den simple at den tyske brugtpris rasler så hastigt nedad
at efter fem års tid er den så meget billigere at det kan svare sig at
betale 60% af den danske brugtpris for at indregistrere den!

Droppes de danske afgifter helt, vil vi ende i tyske tilstande, og
derved sætte masser af penge til i afskrivning, altimens at
skattevæsenet finder andre veje at inddrive den tabte indtægt =

> Jamen, så kan de pålægge afgiften på noget vi alle bruger, og ikke
kun
> på noget der går ud over os køretøjsnarkomaner.

Jamen:
Har stort set alle danske familier ikke et køretøj (biler er med på
samme brandbeskatning!)?
Er det derved ikke en beskatning der er spredt temmeligt godt ud??
Den er ovenikøbet så smart at man såvel kan vælge den helt fra, som
vælge at begrænse den i kraft af et mindre køretøj!!

> btw. gider du kigge på den lysende neutrallampe igen?

Øheeh?
Var jeg der ikke lige i går (nedslidt isolering et sted - gå efter med
lup!)

--
Armand.




Jes Vestervang (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-05-01 16:53

Armand wrote:
-klip- en hel masse som er lidt svært at bestemme hvad der skal klippes væk
i.
Armand, du glemmer jo også at det ikke er alle der køber ny mc. Sådan som
jeg ser det vil jeg for eks.vis 30k kunne få en nyere brugt maskine der
absolut er en hel del mere ved ifht. en brugt maskine der koster 30k nu.
Jeg tror heller ikke på at det bliver dyrere at køre ny mc, selvom det du
siger måske virker overbevisende. Husk også på hvordan reservedelspriserne
påvirkes af afgifterne, idet importørerne forsøger at tjene pengene på
reservedelene istedet for på mc-salg, hvor deres profit koster kunden 180%
mere end det importøren tjener.
En anden ting vedr. afgifterne er at jeg virkelig bliver ret så irriteret
(ja ligefrem meget sur), når staten forbeholder sig ret til at plyndre mig
fuldtændigt. Sådan er det også med alle de andre afgifter og skatter. De...
*arrgh*, jeg håber det går godt til valget!
--
mvh Jes Vestervang - socialisthader (ikke personligt ment mod nogen
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Bent Madsen (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Bent Madsen


Dato : 07-05-01 17:53

> *arrgh*, jeg håber det går godt til valget!

jeg er ikke så politisk engageret...
hvad skal man stemme på. .(når det nu engang sker)..
for at få en regering som OVERVEJER deres investeringer, før de smider dem
ud på nul og niks
og som evt. giver os danskere en lille slapper?

- Stefan



Jes Vestervang (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-05-01 18:54

Bent Madsen wrote:

> > *arrgh*, jeg håber det går godt til valget!
>
> jeg er ikke så politisk engageret...
> hvad skal man stemme på. .(når det nu engang sker)..
> for at få en regering som OVERVEJER deres investeringer, før de smider dem
> ud på nul og niks
> og som evt. giver os danskere en lille slapper?
>
I motorcykelafgiftsammenhæng er det for en gangs skyld rimeligt
overskueligt. Her kan man blot læse hvad de forskellige politikere siger i
forbindelse med det ny lovforslag B42. For at læse noget om det kan du jo
prøve at søge på B42 inde på http://www.ft.dk
Hvis det er skatter og afgifter generelt set, så skal man jo først og
fremmest stemme borgerligt = højrefløjen. Jeg stemmer selv på Venstre (som
er højreorienteret , selvom de nok er blevet lidt socialistiske her op
til valget. Jeg satser på at det går over, når :) de er blevet valgt ind.
Venstre har så vidt jeg husker også været meget flinke i forbindelse med
B42 mc-agiftnedsættelseslovforlsget.
Men det med politik ved jeg nu heller ikke selv vanvittigt meget om Kun
lige nok til at vide hvor jeg vil sætte mit kryds
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Bent Madsen (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Bent Madsen


Dato : 08-05-01 18:22


> B42 mc-agiftnedsættelseslovforlsget.

det er i disse situationer... hvor jeg elsker politik..
noget JEG også gerne vil....






Armand (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-01 19:09


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:qfn6d9.fm1.ln@jes.etellerandet.com...
> Bent Madsen wrote:
> >
> > jeg er ikke så politisk engageret...
> > hvad skal man stemme på. .(når det nu engang sker)..
> > for at få en regering som OVERVEJER deres investeringer.......
> Jeg stemmer selv på Venstre (som er højreorienteret , selvom de nok
> er blevet lidt socialistiske her op til valget. Jeg satser på at det
går over, > når :) de er blevet valgt ind.
> Men det med politik ved jeg nu heller ikke selv vanvittigt meget om

> Kun lige nok til at vide hvor jeg vil sætte mit kryds

Der findes ikke længere de partigrænser, som man prøver at pådutte os
for at vi skal tage stilling til krydsets placering:
Socialdemokratiet var i Staunings tid rødere end noget andet i salen
idag, og Konservativt Folkeparti er i amerikanske øjne stærkt
socialistiske!

Hele folketingssalen består i indvalgsperioden kun af ét parti:
"Populisterne"; som føjer sig enhver folkestemning der fremgår af
pressen


Derfor er der ingen skam i at man ikke er i stand til at følge eller
gennemskue ens families traditionelle politiske ståsted. Ligeledes er
det heller ikke underligt at Jacob Haugård kunne komme til fadet (bare
synd at han hurtigt fik nok) :-/

Glistrup skabte et "jordskredsvalg" da han bragte Fremskridtspartiet
frem på skatteargumenter i starten af 70'erne, og Dansk Folkeparti har
groet sig store på folks udlændinge-lede.
Når nu sidstnævnte på et tidspunkt bliver udsat for samme nedtur som
Glistrups parti, var det måske på plads med et decideret "tafik-parti"
:-/


--
Armand.





Armand (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-01 17:29


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:9dg6d9.0b1.ln@jes.etellerandet.com...
> Armand, du glemmer jo også at det ikke er alle der køber ny mc. Sådan
> som jeg ser det vil jeg for eks.vis 30k kunne få en nyere brugt
maskine
> der absolut er en hel del mere ved ifht. en brugt maskine der koster
30k
> nu.

Ganske rigtigt!
Og den falder ind under "dem der kun har en afskrivning på 5.000,-
årligt på deres bil" (= Dem der køber en Mazda 323 til 15.000,- og kører
den ned på tre år!), som jeg nævnte i mit indlæg forinden dette!
Denne forbrugergruppe findes ikke blot herhjemme men også i Tyskland og
andre lande (Tænk på Onslow's Ford Taunus!); men skal vi sammenligne
bliver det nødt til at være på nypris vs. brugtsalg!
Hvis der overhovedet ikke bliver solgt nye p.g.a. lavere brugtpriser,
vil brugtpriserne hurtigt jo hurtigt stige p.g.a. mangel på nyere brugte



> Jeg tror heller ikke på at det bliver dyrere at køre ny mc, selvom det
du
> siger måske virker overbevisende. Husk også på hvordan
> reservedelspriserne påvirkes af afgifterne, idet importørerne
forsøger at
> tjene pengene på reservedelene istedet for på mc-salg, hvor deres
profit
> koster kunden 180% mere end det importøren tjener.

Tungt modargument følger:

Check lige hvad en Adly EU-scooter koster i forhold til en 100 ccm's
Adly scooter!
Står det mål med at ØV'erten kun er belagt med moms, og scooteren med
(mindst!) 100% afgift + moms??

Hvad vill en 100 ccm's Adly falde til hvis afgifterne falder bort i
morgen??
Hvad tror du at de øvrige mc-priser ville?

> En anden ting vedr. afgifterne er at jeg virkelig bliver ret så
irriteret
> (ja ligefrem meget sur), når staten forbeholder sig ret til at plyndre
mig
> fuldtændigt. Sådan er det også med alle de andre afgifter og skatter.
> De... *arrgh*, jeg håber det går godt til valget!

Deri kan jeg kun være enig!
Det er som sådan utrolig at man tør fortsætte afgifts-show'et uden at
frygte at der en dag er en Robin Hood der rejser sig imod "Sheriffen af
Christiansborg" :-/

--
Armand.




Jes Vestervang (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-05-01 00:23

Armand wrote:

>
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> news:9dg6d9.0b1.ln@jes.etellerandet.com...
> > Armand, du glemmer jo også at det ikke er alle der køber ny mc. Sådan
> > som jeg ser det vil jeg for eks.vis 30k kunne få en nyere brugt
> maskine
> > der absolut er en hel del mere ved ifht. en brugt maskine der koster
> 30k
> > nu.
>
> Ganske rigtigt!
> Og den falder ind under "dem der kun har en afskrivning på 5.000,-
> årligt på deres bil" (= Dem der køber en Mazda 323 til 15.000,- og kører
> den ned på tre år!), som jeg nævnte i mit indlæg forinden dette!
> Denne forbrugergruppe findes ikke blot herhjemme men også i Tyskland og
> andre lande (Tænk på Onslow's Ford Taunus!); men skal vi sammenligne
> bliver det nødt til at være på nypris vs. brugtsalg!
>
Ja, ok. Måske vil det være lidt dyrere at have et nyere køretøj hele tiden,
men det generer ikke mig. Jeg tror heller ikke det generer ejerne af de
nyere køretøjer!

> Hvis der overhovedet ikke bliver solgt nye p.g.a. lavere brugtpriser,
> vil brugtpriserne hurtigt jo hurtigt stige p.g.a. mangel på nyere brugte
>
>
Jeps, der bliver jo en form for ligevægt.

>
> > Jeg tror heller ikke på at det bliver dyrere at køre ny mc, selvom det
> du
> > siger måske virker overbevisende. Husk også på hvordan
> > reservedelspriserne påvirkes af afgifterne, idet importørerne
> forsøger at
> > tjene pengene på reservedelene istedet for på mc-salg, hvor deres
> profit
> > koster kunden 180% mere end det importøren tjener.
>
> Tungt modargument følger:
>
> Check lige hvad en Adly EU-scooter koster i forhold til en 100 ccm's
> Adly scooter!
> Står det mål med at ØV'erten kun er belagt med moms, og scooteren med
> (mindst!) 100% afgift + moms??
>
> Hvad vill en 100 ccm's Adly falde til hvis afgifterne falder bort i
> morgen??
>
Lidt mere end hvad 45'eren koster vil jeg tro. Forhandleren vil jo nu
udnytte chancen til at få en indtjening på mc'erne også. Men alt i alt tror
jeg ikke at det bliver dyrere at køre på sådan en 100cc'er.

> Hvad tror du at de øvrige mc-priser ville?
>
Falde til samme niveau som i udlandet? Forhandleren vil få en større
indtjening, og det vil nok skabe lidt mere fornuft i reservedelspriserne.

Du må undskylde hvis jeg er kommet til at svare lidt ved siden af, men
kloken er vist ved at være mange


> > En anden ting vedr. afgifterne er at jeg virkelig bliver ret så
> irriteret
> > (ja ligefrem meget sur), når staten forbeholder sig ret til at plyndre
> mig
> > fuldtændigt. Sådan er det også med alle de andre afgifter og skatter.
> > De... *arrgh*, jeg håber det går godt til valget!
>
> Deri kan jeg kun være enig!
> Det er som sådan utrolig at man tør fortsætte afgifts-show'et uden at
> frygte at der en dag er en Robin Hood der rejser sig imod "Sheriffen af
> Christiansborg" :-/
>
Ja. Afgifterne er jo gået _helt_ over gevind. Hvis man for fx 30 år siden
blev fortalt om vores afgifter nu, ville man jo tro det var løgn. :-/

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Armand (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-05-01 22:44


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:t3v9d9.qn1.ln@jes.etellerandet.com...
> Armand wrote:
> >
> > Check lige hvad en Adly EU-scooter koster i forhold til en 100 ccm's
> > Adly scooter!
> > Står det mål med at ØV'erten kun er belagt med moms, og scooteren >
> med (mindst!) 100% afgift + moms??
> > Hvad vill en 100 ccm's Adly falde til hvis afgifterne falder bort i
> > morgen??
> Lidt mere end hvad 45'eren koster vil jeg tro.

Hvis vi går ud fra at 100-kubikkeren er belagt med 100% afgift, burde
den falde til det halve; men den komme under ingen omstændigheder
længere ned end ØV'erten !

>......................................Forhandleren vil jo nu
> udnytte chancen til at få en indtjening på mc'erne også.

Og det er bare sådan at acceptere, imens at det er
edderbroderemigirriterende at skattefar tjener på'ed!? :-/
Lidt af et paradoks, synes jeg!

>...........................................Men alt i alt tror
> jeg ikke at det bliver dyrere at køre på sådan en 100cc'er.

Nej; ikke dyrere; men i princippet skulle den blive billigere end
ØV'erten , hvis afgiften forsvandt :-/


--
Armand.



Jes Vestervang (10-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-05-01 00:33

Armand wrote:
> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev:
> > Armand wrote:
> > >
> > > Check lige hvad en Adly EU-scooter koster i forhold til en 100 ccm's
> > > Adly scooter!
> > > Står det mål med at ØV'erten kun er belagt med moms, og scooteren >
> > med (mindst!) 100% afgift + moms??
> > > Hvad vill en 100 ccm's Adly falde til hvis afgifterne falder bort i
> > > morgen??
> > Lidt mere end hvad 45'eren koster vil jeg tro.
>
> Hvis vi går ud fra at 100-kubikkeren er belagt med 100% afgift, burde
> den falde til det halve; men den komme under ingen omstændigheder
> længere ned end ØV'erten !
>
Næh, det gør den ikke. Men forhandleren/producenten (især!) er jo også
blevet snydt for en hel del penge i lang tid.

> >......................................Forhandleren vil jo nu
> > udnytte chancen til at få en indtjening på mc'erne også.
>
> Og det er bare sådan at acceptere, imens at det er
> edderbroderemigirriterende at skattefar tjener på'ed!? :-/
>
Nu er forhandleren jo ikke så grådig som skattefar.
Derudover tænker jeg lidt mere på rimeligheden af situationen, end på hvad
jeg _selv_ får ud af det. Ret modsat størstedelen af den danske befolkning,
når man ser hvad politikerne bliver valgt ind på :-/

> Lidt af et paradoks, synes jeg!
>
Ikke set fra mit synspunkt!
>
> >...........................................Men alt i alt tror
> > jeg ikke at det bliver dyrere at køre på sådan en 100cc'er.
>
> Nej; ikke dyrere; men i princippet skulle den blive billigere end
> ØV'erten , hvis afgiften forsvandt :-/
>
Tjah, det kommer jo an på princippet. Forhandleren/producenten har jo
pludselig fået muligheden for at tjene lidt mere på salget. Det skulle
egentlig ikke undre mig at øverterne falder i pris, da indtjeningen nu
bliver fordelt over et større område!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Frasier (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Frasier


Dato : 07-05-01 17:40

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9d6diq$7g3$1@news.cybercity.dk...
> Selvfølgelig er der altid alternativer og dette såvel nord som syd for
> grænsen!
> Jeg kender mange herhjemme der kører i bil med en afskrivning på kun
> 5.000,- om året, hvor andre måske er over det fem-dobbelte (Citröen
> ejere?), og selvfølgelig findes samme muligheder også syd for grænsen.
> Men når du brokker dig over afgiftsstørrelsen er det vejsagtens i
> desperation over ikke at have råd til (at "investere i") en ny
> superbike, og derfor må man nødvendigvis sammenligne med ny og
> gensalgs -priser!
>

Tjah, eller bruge pengene på noget fornuftigt for en gang skyld.

> > Og hvis den gjorde, så kan jeg godt fortælle dig hvad jeg helst ville!
> > Skifte køretøj ofte eller betale meget i afgift for så ikke at have
> råd til at
> > skifte så ofte. For så vidt jeg kan forstå så er det det din beregning
> > bygger på
>
> Du fangede åbenbart ikke pointen !?
> Hvis du skifter (mc og/eller bil) så ofte som hvert tredie år de næste
> 10-15 år har du gjort en ligeså god forretning som den tysker der har
> gjort nøjagtig samme handeler
> Derefter bliver "dit livs køretøjs-udgifter" i forhold til tyskerens
> faldende for hver gang du køber nyt - Det er også derfor jeg ovenfor
> bruger ordet "investere" om de første køretøjer!
>
> Argumenterne er ganske åbenlyse:
> Selv om T&S beskatter brugte køretøjer på samme måde som nye (= 60% af
> brugtprislejet i indreg.-afgift for en brugt motorcykel!) kan det svare
> sig at hjemtage tyske køretøjer fra ca. femårs alderen og op!
> Dette kan ske til trods for at en ny tysk model vil være næsten 10.000
> dyrere at indregistrere end listeprisen herhjemme
> Forskellen er den simple at den tyske brugtpris rasler så hastigt nedad
> at efter fem års tid er den så meget billigere at det kan svare sig at
> betale 60% af den danske brugtpris for at indregistrere den!
>

Hvad er besparelsen på at hente en 5 år gammel mc hjem fra tyskland? 10.000?
Dvs. tyskeren's tab er 20k mere end danskeren's(inkl de tyske 10k
indreg.afgift)
Det ville jeg da mene er mindre end rentetabet på de ekstra ca 130k man er
nødt til at låne.
Måske ikke meget for dem der ikke behøver at låne så mange penge, men for
dem der skal låne det fulde beløb er der penge at hente.


> Droppes de danske afgifter helt, vil vi ende i tyske tilstande, og
> derved sætte masser af penge til i afskrivning, altimens at
> skattevæsenet finder andre veje at inddrive den tabte indtægt =
>
> > Jamen, så kan de pålægge afgiften på noget vi alle bruger, og ikke
> kun
> > på noget der går ud over os køretøjsnarkomaner.
>
> Jamen:
> Har stort set alle danske familier ikke et køretøj (biler er med på
> samme brandbeskatning!)?

Og så skal man straffes fordi man ønsker at have mere end et køretøj?

> Er det derved ikke en beskatning der er spredt temmeligt godt ud??
> Den er ovenikøbet så smart at man såvel kan vælge den helt fra, som
> vælge at begrænse den i kraft af et mindre køretøj!!
>

Ja, det kan man gøre. Droppe sin hobby fordi man ønsker at betale mindre i
skat!


> > btw. gider du kigge på den lysende neutrallampe igen?
>
> Øheeh?
> Var jeg der ikke lige i går (nedslidt isolering et sted - gå efter med
> lup!)
>

Så det efter min post, derfor skrev jeg i den efterfølgende post
"Ups, det har du gjort, sorry.
well...nighty night"
men det har du nok set nu :)

Jeg kiggede lige på priser i dk+se. Priserne er taget fra audi.dk +
bytbil.com
Tabet i se er ikke ligesom i tyskland. Ihvertfald ikke ved mit hurtige
priskiggeri.
Og så er det bare spørgsmålet, vil vi fare mod de tyske eller svenske
tilstande?

AUDI A4 1,6 101HK
1996 81.000 159.900 Aalborg

AUDI A4 1,6 101 HK 74 KW
2000 19.000 254.800 Holbæk
tab på ca37%

Audi A4 -96 Sedan
Vinröd met. 9.300 mil 109.500 kr 100.000 kr

Audi A4 1,6 -00 Sedan
Laserröd 3.650 mil 158.000 kr
tab på ca37%

Frasier



james (07-05-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 07-05-01 20:30


Jeg har nu læst Armand's beregninger før, men jeg tror at det er en forenkling,
idet renter/reservedelspriser feks ikke er medregnet. Men det er ikke det
værste fejl. Jeg ved at jeg vil hellere give 55000 kr istedenfor 160000 kr for
det samme; bare fordi den er solgt nord for grænsen til tyskland. Jeg mener
også at det er udplyndring. Hvem siger at jeg vil skifte cykelen 3 gange i
løbet af 10 år?

Men det mest væsentlig omkostning som Armand ikke tager op, er "opportunity
cost." Jeg kender ikke til et tilsvarende dansk udtryk, men det betyder at: man
har begrænset midler. Dersom man "investerer" disse midler i en motorcykel,
feks, kan man ikke bruge disse midler til møbler, hus, ferie, uddannelse eller
andet. Skal jeg have sparet mig til disse penger, skal jeg i DK have tjent
mindst 320000 kr. uden at jeg behøver tænke på rente udgifter. Jeg taber på
savnet renteINDTÆGTER eller anden afkast.

Omkostningen af at prisen er 105000 kr højere i Danmark betyder at jeg har
105000 mindre at bruge på andre aktiviteter eller investeringer. Hvis jeg havde
beholdt cykelen i 10 år, kunne jeg se bort fra køb og salg, men jeg kan ikke se
bort fra at jeg ikke har haft mine 105000 i de 10 år. Havde jeg investeret
disse 105000 for 10 år siden til sølle 10% simpel rente, var de idag vokset til
272342 kroner!!!!!! Hele regnestykket falder fuldstændig på jorden fordi denne
koncept er blevet glemt.

Sorry Armand, du skal længe ud på landet med din beregninger.

-james



Frasier (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Frasier


Dato : 07-05-01 20:55

"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message
news:3AF6F7AD.7F755D53@post5.tele.dk...
>
> Men det mest væsentlig omkostning som Armand ikke tager op, er
"opportunity
> cost." Jeg kender ikke til et tilsvarende dansk udtryk, men det betyder
at: man
> har begrænset midler. Dersom man "investerer" disse midler i en
motorcykel,
> feks, kan man ikke bruge disse midler til møbler, hus, ferie, uddannelse
eller
> andet.

Enig!
som jeg skrev "...eller bruge pengene på noget fornuftigt for en gang
skyld."
Jeg kunne sidde med et dyrt hus ligenu istedet for lejlighed, hvis jeg ikke
skulle betale 7500kr/måned tilbage i køretøjslån!

Frasier



Jes Vestervang (07-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 07-05-01 23:05

james wrote:

>
> Jeg har nu læst Armand's beregninger før, men jeg tror at det er en
> forenkling, idet renter/reservedelspriser feks ikke er medregnet. Men det
> er ikke det værste fejl. Jeg ved at jeg vil hellere give 55000 kr
> istedenfor 160000 kr for det samme; bare fordi den er solgt nord for
> grænsen til tyskland. Jeg mener også at det er udplyndring. Hvem siger at
> jeg vil skifte cykelen 3 gange i løbet af 10 år?
>
> Men det mest væsentlig omkostning som Armand ikke tager op, er
> "opportunity cost." Jeg kender ikke til et tilsvarende dansk udtryk, men
> det betyder at: man har begrænset midler. Dersom man "investerer" disse
> midler i en motorcykel, feks, kan man ikke bruge disse midler til møbler,
> hus, ferie, uddannelse eller andet. Skal jeg have sparet mig til disse
> penger, skal jeg i DK have tjent mindst 320000 kr. uden at jeg behøver
> tænke på rente udgifter. Jeg taber på savnet renteINDTÆGTER eller anden
> afkast.
-klip-
Helt enig!
Hvis man kun har 20.000,- at købe mc for, så nytter det ikke meget at det
ikke er dyrere at køre på en til 50.000,-
Det er sådan set min situation.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Armand (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-01 19:10


james <airthy@post5.tele.dk> skrev i en
news:3AF6F7AD.7F755D53@post5.tele.dk...
>
> Jeg har nu læst Armand's beregninger før, men jeg tror at det er en
> forenkling,

Selvfølgelig!

> Men det mest væsentlig omkostning som Armand ikke tager op, er
> "opportunity cost." Jeg kender ikke til et tilsvarende dansk udtryk,
men > det betyder at: man har begrænset midler. Dersom man "investerer"
> disse midler i en motorcykel, feks, kan man ikke bruge disse midler
til
> møbler, hus, ferie, uddannelse eller andet.

Nu er sammenligning på ingen måde retfærdig - Man bør jo også tage alle
andre forhold i betragtning, og ikke blot kigge på ny/brugt -priser!

Nu snakken går på Tyskland, er det værd at betænke, at selvom ingen af
os sikkert finder at skatte-kronerne bliver brugt særligt godt (f.eks
p.g.a. stærkt faldende service i pleje-sektoren!), er det meget
ubehageligt at være ung, arbejdsløs eller gammel i Tyskland!
Ligeledes er det uhyggeligt dyrt bare at "bo" i Tyskland, hvor
huspriserne er ca. det samme i D-mark som herhjemme i Kr - Hvilket også
influerer på husleje i lejemål
En af mine kammerater boede i et usselt 70 kvm's rækkehus i England, til
mindst den dobbelte indkøbspris af tilsvarende danskt hus!

Så jeg mener at du har både ret og uret :-/

> Omkostningen af at prisen er 105000 kr højere i Danmark betyder at
> jeg har 105000 mindre at bruge på andre aktiviteter eller
investeringer.
> Hvis jeg havde beholdt cykelen i 10 år, kunne jeg se bort fra køb og
> salg, men jeg kan ikke se bort fra at jeg ikke har haft mine 105000 i
de > 10 år. Havde jeg investeret disse 105000 for 10 år siden til sølle
10%
> simpel rente, var de idag vokset til 272342 kroner!!!!!! Hele
> regnestykket falder fuldstændig på jorden fordi denne koncept er
blevet > glemt.

Al snak (næsten) i denne gruppe drejer sig absolut IKKE om fornuftig
økonomi!!
Folket er sure over at de skal spilde masser af penge på at anskaffe
deres drømme GSXR1000!
Hvis det er fornuftig økonomi vi taler, hvad så med argumentet med at
hvis du for 10 år siden istedet havde investeret samme pengemængde i en
(billig dansk) ejerlejlighed til vilkår som er usete andetsteds på det
europæiske kontinent (= find sølle 15 - 20.000 kr til udbetaling!!)
ville i dag være mere formuende en nogen jævn tysker :-/

Men sådanne vinkler duer ikke i denne sammenhæng - det er ren nypris vs.
brugtsalgs -snak detteher :-/

> Sorry Armand, du skal længe ud på landet med din beregninger.

Tjaeh !?
Og disse argumenter har du jo også hørt tidligere

--
Armand.






Armand (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-01 19:07


Frasier <frasier@forum.dk> skrev i en
news:9d6j12$bsn$1@news.inet.tele.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:9d6diq$7g3$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Argumenterne er ganske åbenlyse:
> > Selv om T&S beskatter brugte køretøjer på samme måde som nye
> > (= 60% af brugtprislejet i indreg.-afgift for en brugt motorcykel!)
> > kan det svare sig at hjemtage tyske køretøjer fra ca. femårs alderen
> > og op!
> > Dette kan ske til trods for at en ny tysk model vil være næsten
> > 10.000 dyrere at indregistrere end listeprisen herhjemme
> > Forskellen er den simple at den tyske brugtpris rasler så hastigt
> > nedad at efter fem års tid er den så meget billigere .............
> Hvad er besparelsen på at hente en 5 år gammel mc hjem fra tyskland? >
10.000? Dvs. tyskeren's tab er 20k mere end danskeren's(inkl de tyske
> 10k indreg.afgift)
> Det ville jeg da mene er mindre end rentetabet på de ekstra ca 130k
> man er nødt til at låne.

Jeg må se at få fat i en stak gamle Motorrad og lave et opdateret
eksempel ud fra ny og (efterfølgende) brugtpriser :-/

> > Er det derved ikke en beskatning der er spredt temmeligt godt ud??
> > Den er ovenikøbet så smart at man såvel kan vælge den helt fra, som
> > vælge at begrænse den i kraft af et mindre køretøj!!
> Ja, det kan man gøre. Droppe sin hobby fordi man ønsker at betale
> mindre i skat!

Min lillebror er lige så gal med biler, som jeg er med motorcykler; men
han har da aldrig nogensinde bare tænkt på at få sig en Ferrari, endsige
bebrejde skatteministeren at han ikke har råd til en

> > > btw. gider du kigge på den lysende neutrallampe igen?
> > Var jeg der ikke lige i
> Så det efter min post, derfor skrev jeg i den efterfølgende post
> "Ups, det har du gjort, sorry.
> well...nighty night"
> men det har du nok set nu :)

Og jeg så også den nu indklistrede post; men fik ikke filet mit unødige
svar
af, inden afsendelse

På den anden side, så holder vi fint gruppens indlægsmængde oppe på
denneher måde

> Jeg kiggede lige på priser i dk+se. Priserne er taget fra audi.dk +
> bytbil.com
> AUDI A4 1,6 101HK
> 1996 81.000 159.900 Aalborg
> AUDI A4 1,6 101 HK 74 KW
> 2000 19.000 254.800 Holbæk
> tab på ca37%
>
> Audi A4 -96 Sedan
> Vinröd met. 9.300 mil 109.500 kr 100.000 kr
> Audi A4 1,6 -00 Sedan
> Laserröd 3.650 mil 158.000 kr
> tab på ca37%

Brugtpris imod "mere brugt" -pris?
Ikke helt á mine eksempler :-/
Kan du ikke finde den oprindelige nypriser på alle fire (96'ere og
00'ere) istedet ??

--
Armand.






Frasier (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Frasier


Dato : 08-05-01 20:03

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:9d9d61$q67$7@news.cybercity.dk...
> Min lillebror er lige så gal med biler, som jeg er med motorcykler; men
> han har da aldrig nogensinde bare tænkt på at få sig en Ferrari, endsige
> bebrejde skatteministeren at han ikke har råd til en
>

Og jeg har det endnu værre. Jeg elsker både biler+mc'er :(
Men det er IKKE en ferrari jeg vil have! Jeg vil gerne have råd til andre
ting en kun min bil+mc(som jeg i kraft af min hobby ser som nødvendigt, og
derfor kommer i første række). Feks. det hus jeg snakker om!

> Brugtpris imod "mere brugt" -pris?
> Ikke helt á mine eksempler :-/
> Kan du ikke finde den oprindelige nypriser på alle fire (96'ere og
> 00'ere) istedet ??
>

Eftersom ikke alle køber spritnye køretøjer synes jeg at eksemplerne er gode
nok!
Billedet er da vel iøvrigt det samme. Køretøjerne i udlandet taber vel ikke
meget ved første salg!
Men jeg skal da nok prøve at finde nypriserne.

Frasier




Frasier (08-05-2001)
Kommentar
Fra : Frasier


Dato : 08-05-01 20:06

"Frasier" <frasier@forum.dk> wrote in message
news:9d9fou$lsf$1@news.inet.tele.dk...

Fejl!!! Der mangler lige et kun!

> Eftersom ikke alle køber spritnye køretøjer synes jeg at eksemplerne er
gode
> nok!
> Billedet er da vel iøvrigt det samme. Køretøjerne i udlandet taber vel
ikke KUN
> meget ved første salg!
> Men jeg skal da nok prøve at finde nypriserne.
>
> Frasier
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408693
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste